Motten, hoe kom je er vanaf?

19-07-2018 00:31 8 berichten
Hoe kom ik van motten af?

Ik heb motten in mijn kledingkast. Ik zie verder nooit iets, maar regelmatig vind ik shirts met kleine gaatjes her en der erin (dus niet bij de gesp van een broekriem ofzo). Vandaag pakte ik een licht lamswollen truitje, en het hele ding was aangevreten, wel 6 vrij grote gaten zaten erin. Laatst ook een zijden blouse verwoest. Wat kan ik hiertegen beginnen?

Ik heb al mottenballen, maar ik weet niet zeker of ik ze goed gebruik. Moet ik ze overal rondstrooien in mijn kast? En wat doen mottenballen eigenlijk? Jagen ze motten weg, of maken ze ze dood? En waarom zie ik nooit eens een mot? En moet je dan je kastdeur openhouden zodat ze eruit kunnen?

Ik heb de Roxasect mottenballen. Er staat op de gebruiksaanwijzing:
De mottenballen zijn per stuk verpakt. Het witte zakje niet verwijderen. Leg de mottenballen verspreid in de kledingkast. Zes mottenballen geven gedurende 3 maanden bescherming tegen motten in een ruimte van ca. 1m3. Let op: Roxasect Mottenballen vervangen Roxasect Geurballen. Roxasect mottenballen hebben geen penetrante geur en verdampen niet.


Moet ik dus de papiertjes om de mottenbal er juist wél om laten zitten? En deze hebben geen penetrante geur, maar weet iemand misschien of er ook nog ergens mottenballen mét ouderwetse geur worden verkocht? Ik heb liever dat mijn kleding heel blijft dan dat zo'n geur mij dwarszit.

Zoveel (domme) vragen.

Wie heeft er goede tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Tips https://nl.wikihow.com/Van-motten-afkomen
Ah, dank. Daar staat het eigenlijk wel zo'n beetje.
mottenval
Alle reacties Link kopieren
Lavendel in je kast.
Wollen kleren een paar dagen in de vriezer en daarna in dichte dozen in je kast.
En ga op zoek naar een eventuele bron in huis. Bij veel mensen schijnt het zo te zijn dat een dode vogel in de schoorsteen een mottenplaag veroorzaakt. Kledingmotten zijn kleine lichtbeige vliegende insekten, minder dan 1 cm groot.
Alle reacties Link kopieren
Er zullen altijd organismen afkomen op eetbare dingen.
Je kan hun voedsel dus onbereikbaar maken of de organismen doden.

Ik denk dat motten vrij makkelijk te doden zijn evenals hun nakomelingen in een aparte nieuwe ronde. Daarna zou ik de natuurlijke materialen luchtdicht verpakken in zipzakken en dergelijke.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dank!

Ik ga dit weekend maar eens alles goed uitmesten. Da’s nog een hele klus, want ik heb erg veel kleding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven