Wie helpt me deze gekke ruimte inrichten?

19-07-2018 19:42 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe huis heeft gekke ruimtes. Ik ben ervoor gevallen maar erg praktisch is het niet voor iemand die niet zo goed outside the box kan denken.

Ik heb een aparte woonkamer en eetkamer. In de woonkamer komt de bank met tv en tvmeubel. In de leefkeuken de eetkamertafel. En in de eetkamer speelhoek voor de kinderen. Momenteel heb ik niets meer dan dat aan meubels in mijn kamer staan. Ik heb dus ruimte over en meubels te kort.

Wie vind het leuk om mee te denken hoe ik de woonkamer in kan delen?

Ik kan alleen geen plaatjes plakken. Kan iemand dat voor mij doen?
Nog een eettafel, voor formal dining/knutselen/laptop?

Ben van vroeger uit altijd twee eettafels gewend. Een in de keuken en een in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Daar zat ik ook aan te denken maar die zou ik dan in de eetkamer zetten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen kasten? De meeste mensen die ik ken( wij ook) hebben in de woonkamer minstens twee kasten. Bv een tv kast, een boekenkast en/ of een buffetkast of dressoir.

Verder zou je nog losse stoelen bij de bank kunnen plaatsen of een ander zithoekje met 1 tafeltje en stoel kunnen maken als je de ruimte hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een extra eettafel in wat de speelkamer wordt, inderdaad, daar dacht ik ook als eerste aan. Een mooie boekenkast in de woonkamer erbij? Of een verzameling poefen die je evt. dmv. dienbladen ook als extra (salon)tafeltjes kan gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja! Ik heb ook nog een kast staan, die vergeet ik gewoon. Maar die komt ook in de eetkamer.
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
19-07-2018 19:51
Een extra eettafel in wat de speelkamer wordt, inderdaad, daar dacht ik ook als eerste aan. Een mooie boekenkast in de woonkamer erbij? Of een verzameling poefen die je evt. dmv. dienbladen ook als extra (salon)tafeltjes kan gebruiken?
In de eetkamer zit een soort inbouwkast waar in het midden planken komen met boeken.
Alles zit in de eetkamer lijkt wel haha.

Op funda staat een plattegrond, zou iemand die kunnen plakken voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Druppeltjeswater schreef:
19-07-2018 19:54
In de eetkamer zit een soort inbouwkast waar in het midden planken komen met boeken.
Alles zit in de eetkamer lijkt wel haha.

Op funda staat een plattegrond, zou iemand die kunnen plakken voor mij?
Ja hoor, stuur maar een link van het huis
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ruimte, beter te veel dan te weinig.....ik heb geen idee.....afmetingen ontbreken....een dikke dikke eettafel is een vereiste...zo een waar iemand van 200kg+ op kan dansen......
Een lekkere lounge bank of luxe stoel ?
Mooie staande lamp
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-07-2018 19:55
Ja hoor, stuur maar een link van het huis
Heb je een pb gestuurd! Dankje
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Even afbeelding openen in nieuw tabblad, dan wordt hij groter
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Bureau, plantenhoek (met tafeltjes van verschillende hoogtes), knutselwerkbank voor de kinderen, hangmat, groot kunstwerk of grote vloerlamp.
Ik zou een eettafel in de eetkamer zetten! In de keuken eet je dan op bijvoobeeld doordeweekse dagen je prakkie. Op zon- en feestdagen schuif je gezellig aan in de eetkamer.

Zo ben ik ook opgegroeid. Aan mijn ouders kon ik merken wanneer ze indruk wilden maken of een scharrel van mij zagen zitten aan de hand van de tafel waar we aten. Mijn man kreeg als enige die ik ooit mee naar huis heb genomen zijn eerste maaltje in de eetkamer. Ze zagen hem zitten. :heart:

Nog steeds vind ik het feestelijk wanneer we in de eetkamer eten als ik bij paps en mams ben. Helaas hebben wij wel een eetkamer, maar geen grote keuken waar een eettafel in past. We eten dus elke avond in de eetkamer en dat haalt de jeu er toch wel een beetje vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Is foto 15 de eetkamer?

Heel leuk huis hoor. Je hebt best kans dat er achter platen op de deuren panelen zitten. Kun je meestal zien aan de kopse kant, dan zie je een klein randje van het hardboard.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik ben recent ook groter gaan wonen, in eigen huis. Dus iets andere situatie. Maar ik had voor m'n gevoel ook ineens meubels tekort. Maar nu alles staat, vind ik het wel prima zo. Lekker ruimtelijk!

Ik zou dus die eettafel in de eetkamer doen (dat bedoelde ik ook :) ). En dan de grote bank en een salontafel en tv (met tv-meubel?) en wat planten in de woonkamer. En dan eerst maar even kijken. Heerlijk om veel ruimte te hebben!

Zelf zit ik nog wel aan een mooi barretje te denken (mocht ik die op MP tegenkomen).
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
19-07-2018 20:04
Ik zou een eettafel in de eetkamer zetten! In de keuken eet je dan op bijvoobeeld doordeweekse dagen je prakkie. Op zon- en feestdagen schuif je gezellig aan in de eetkamer.

Zo ben ik ook opgegroeid. Aan mijn ouders kon ik merken wanneer ze indruk wilden maken of een scharrel van mij zagen zitten aan de hand van de tafel waar we aten. Mijn man kreeg als enige die ik ooit mee naar huis heb genomen zijn eerste maaltje in de eetkamer. Ze zagen hem zitten. :heart:

Nog steeds vind ik het feestelijk wanneer we in de eetkamer eten als ik bij paps en mams ben. Helaas hebben wij wel een eetkamer, maar geen grote keuken waar een eettafel in past. We eten dus elke avond in de eetkamer en dat haalt de jeu er toch wel een beetje vanaf.
Wat een heerlijk verhaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook voor inspiratie naar gelijksoortige huizen in de straat/buurt kunnen kijken, mits er enkele op Funda te koop staan natuurlijk.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
19-07-2018 20:17
Ik ben recent ook groter gaan wonen, in eigen huis. Dus iets andere situatie. Maar ik had voor m'n gevoel ook ineens meubels tekort. Maar nu alles staat, vind ik het wel prima zo. Lekker ruimtelijk!

Ik zou dus die eettafel in de eetkamer doen (dat bedoelde ik ook :) ). En dan de grote bank en een salontafel en tv (met tv-meubel?) en wat planten in de woonkamer. En dan eerst maar even kijken. Heerlijk om veel ruimte te hebben!

Zelf zit ik nog wel aan een mooi barretje te denken (mocht ik die op MP tegenkomen).
Leuk! Ook weer eens iets anders. Ook een optie in die trant; een ouderwetste drankkast met glasservies (zo glimmend achter ‘t glas met een spotje in de kast gebouwd)... Heb er ook een in mijn keuken/eetkamer/woonkamer/benedenverdieping :) 1x per jaar alles oppoetsen is een flinke klus maar ik vind het zo gezellig staan (al is dat ook wat jeugdsentiment, kastje stond bij oma).
Bar/wijnmeubel, open haard, boekenkast, hangende schommelstoel, bureau mocht je geen aparte kantoorruimte hebben.
Alle reacties Link kopieren
En je schrijft dat je een bank hebt, dus je zou ook één of twee zetels kunnen toevoegen.
Als kast zou je een buffetkast kunnen nemen, maar die zijn vaak wel wit. Persoonlijk vind ik deze dan wat stoerder

Afbeelding

Wandkast kan ook

Afbeelding

Of zoiets, en dan eventueel met manden erin om dingen op te bergen.

Afbeelding

Modern

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Grote bloempotten zorgen ook voor aankleding. En dan twee aan weerszijde van een groot raam

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-07-2018 20:05
Is foto 15 de eetkamer?

Heel leuk huis hoor. Je hebt best kans dat er achter platen op de deuren panelen zitten. Kun je meestal zien aan de kopse kant, dan zie je een klein randje van het hardboard.
Goed gezien! Die gaan er meteen af!
Alle reacties Link kopieren
ik dacht zef de tv tegen de muur waar de deur zit waardoor je binnenkomt vanuit de hal. Dat is ook eigenlijk de enige plek waar de tv kan. We hebben een hoekbank, die er dan tegenover ( in de ruimte) en dan heb je nog erachter ruimte over waar je iets mee moet en in dat ensuite stukje ( zonder deuren). Daar zitten openslaande deuren naar de tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven