Wonen in Purmerend met gezin

20-07-2018 10:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

We wonen in Zaandam, zouden hier graag willen blijven. Maar het aanbod is schaars voor datgene wat we nu zoeken. Daarom staan we ook open voor andere opties. Een daarvan is Purmerend.
Het is voor ons onbekend terrein letterlijk... En hebben dus geen idee waar je nou wel of juist niet moet wonen.
Niet minder belangrijker, het moet een kind vriendelijke buurt zijn. Maar ook gelegen qua openbaar vervoer, met name voor het woon en werk verkeer. Een eengezinswoning is waar we naar opzoek zijn.

Ben benieuwd of er hier bewoners zijn uit Purmerend? En of jullie je ervaringen zouden willen delen?
Alle reacties Link kopieren
Stuur maar een pb 😁 anders word ik zo herkenbaar
Welke buurt? Geen :proud:
Weidevenne op sommige plekken nog wel ok, maar een grote file in en uit Purmerend in de spits en in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties tot zover. We hebben een aantal woningen voorbij zien komen, meeste in Weidevenne. Prima buurt lijkt wel. Zegt dat jullie iets?
Het verkeer de files is eigenlijk wat ons nog soort van tegenhoudt, voorderest prima woningen zo op Funda gezien :D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Prend en Zaandam wel vergelijkbaar. Waarom ga je niet meer richting Uitgeest, Castricum of Heiloo. Ook prima verbinding en je woont mooier in de buurt van water, bos, duin en strand. Geen funderingsproblemen of rare erfpachtregelingen zoals in de Zaanstreek wel het geval is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf oprit weidevenne begint de spitstrook en heb ik daar zelden file (richting zaandam).

De file is meestal daarvoor. Terug is een ander verhaal dan is het wel druk ondanks de spitsstrook.

Weidevenne is een kindervriendelijke buurt en ook veel kinderen.
Prijzen zijn hier trouwens ook enorm aan het stijgen...
ducktales schreef:
20-07-2018 12:07
Vanaf oprit weidevenne begint de spitstrook en heb ik daar zelden file (richting zaandam).

De file is meestal daarvoor. Terug is een ander verhaal dan is het wel druk ondanks de spitsstrook.

Weidevenne is een kindervriendelijke buurt en ook veel kinderen.
Prijzen zijn hier trouwens ook enorm aan het stijgen...

Ik bedoelde in Purmerend zelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hahha ja dat klopt er moet niet ergens iets gebeuren dan heb je een probleem....

En rotonde amazonelaan 1 groot drama
Als je in Amsterdam werkt: doe het niet.
Ik maak zelf elke dag de rit omgekeerd en élke dag staat het vast.

Drama!
Alle reacties Link kopieren
Woon en werk verkeer is denk ik een obstakel inderdaad. Me man werkt in amsterdam-zuid prima te doen met het ov. Hij pakt de trein nu nog bij Zaandam Kogerveld, die stopt ook bij verschillende haltes in Purmerend. Dus dat is ideaal.
Ik daarentegen werk in Almere en dat is denk ik een drama vanuit Purmerend he!?

Vwb de prijzen, de huizenmarkt is niet bepaald gunstig voor kopers inderdaad.
We hoeven ook niet als in per direct te verhuizen. Blijven zoeken tot we iets hebben wat binnen ons plaatje past. Maar willen andere woonplaatsen rondom Amsterdam/Zaandam ook de kans geven. Richting Uitgeest en verder is mij te ver...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven