Huis koel houden, maar hoe?

21-07-2018 21:33 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe houden jullie je huis koel?
Ik woon in een flatje op 3 hoog en echt het is daar soms om te stikken, zo warm. Heb dan wel overdag de rolgordijn naar beneden en de gordijnen ervoor. Balkondeuren alleen savonds even open, heb 2 katten, die dan zo naar buiten kunnen wat ik liever niet heb.

Net heb ik er een schaduw doek er voor gehangen, morgen misschien witten lakens voor het raam spannen...

Maar waar ik over na zit te denken om de balkondeur op mijn slaapkamer gewoon open laten.... buren kunnen hier niet komen en woon op 3 hoog.... maar is dat veilig om het open te laten?

Het is hier zo benauwend... hoe houden jullie het koel in huis?
Alle reacties Link kopieren
Ventilator kopen?
Alle reacties Link kopieren
Balkondeur 's nachts lekker opendoen.
Leg een gevulde rubberen kruik in de vriezer en als deze bevroren is, doe hem dan in een kussensloop en leg hem in bed onder je voeten en je zult slapen alsof het vroege lente is. Dat is zo heer;ijk met dit weer dat je er geen erg in zult hebben dat het zo vreselijk heet is in huis.


Voor overdag heb ik dezelfde vraag als jij.
Bij mij werkt alle ramen tegen elkaar open zetten zodat het tocht in huis. Verder werken gordijnen en ramen dichtdoen overdag als de zon erop schijnt en 's avonds alles openzetten ook goed.
Alle reacties Link kopieren
munamar schreef:
21-07-2018 21:35
Ventilator kopen?
Ventilator heb ik al en draait de hele dag. Helpt soms wel
Overdag alles dicht en 's avonds alle ramen en deuren open zetten. Ik zou die balkondeuren ook gewoon open laten 's nachts, mits dat geen problemen geeft met je katten.
my_little schreef:
21-07-2018 21:40
Ventilator heb ik al en draait de hele dag. Helpt soms wel
Bevroren flesje water voor de ventilator zetten! Dan wordt het een geïmproviseerde airco
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 21:42
0.89% gewijzigd
Hier werkt niks meer bijna. Warmte zit echt in huis. Overdag heb ik alles dicht, avond en nacht de ramen open voor de nodige frisse lucht en ventilatie
Gaan deze week toch maar een mobiele airco kopen, kinderen en dan vooral de jongste, kan heel slecht tegen de warmte
FiIee schreef:
21-07-2018 21:41
Bevroren flesje water voor de ventilator zetten! Dan wordt het een geïmproviseerde airco
Goed idee! Dat ga ik eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
*Kettricken* schreef:
21-07-2018 21:41
Overdag alles dicht en 's avonds alle ramen en deuren open zetten. Ik zou die balkondeuren ook gewoon open laten 's nachts, mits dat geen problemen geeft met je katten.
Die katten heb ik savonds altijd in de keuken. Als ik balkondeur open laat is het gelukkig een stuk.koeler en aangenamer omdat er dan meer wind is
Alle reacties Link kopieren
Kunnen de katten van je balkon af?
Anders is het een optie om een kattennet op te hangen wat je balkon afschermt. Je deur kan dan vaker open en je katten hebben ook frisse lucht/wat te kijken.

Balkondeur op slaapkamer zou ik gewoon open laten 's nachts.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
21-07-2018 21:48
Kunnen de katten van je balkon af?
Anders is het een optie om een kattennet op te hangen wat je balkon afschermt. Je deur kan dan vaker open en je katten hebben ook frisse lucht/wat te kijken.

Balkondeur op slaapkamer zou ik gewoon open laten 's nachts.
Ik heb nog geen kattennet, maar ben wel van plan om dat te gaan doen. Bij beide buren zit er wel een schutting tussen. Tot die tijd laar ik ze binnen, bang dat ze naar beneden vallen.
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
21-07-2018 21:54
Ik heb nog geen kattennet, maar ben wel van plan om dat te gaan doen. Bij beide buren zit er wel een schutting tussen. Tot die tijd laar ik ze binnen, bang dat ze naar beneden vallen.
Als 't redelijk simpel te realiseren is, zou ik dat zsm doen. Ben je handig? Of heb je iemand die het voor je kan doen?
Je kunt je balkon dan ineens gebruiken als extra ruimte, zitje er op. Plantje. Een plankje aan de muur voor je katten, die vinden dat vast prachtig om op te springen en naar beneden te gluren. En 's avonds kun jij fijn afkoelen in de buitenlucht.
Hips, hopsakee en pierlala.
En dan staat de deur open en komen die vliegende jachtwijven me lekprikken en helemaal als ik een lampje aandoe. Ook staat er geen zuchtje wind, dus van echt afkoelen is geen sprake.
Ik zou een hele pagina kunnen vullen met jammerklachten, maar ik hou mijn verdrietjes wel bij me. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-07-2018 22:05
En dan staat de deur open en komen die vliegende jachtwijven me lekprikken en helemaal als ik een lampje aandoe. Ook staat er geen zuchtje wind, dus van echt afkoelen is geen sprake.
Ik zou een hele pagina kunnen vullen met jammerklachten, maar ik hou mijn verdrietjes wel bij me. :cry:
Plak een hor met magneetstrip in je deur. Die dingen zijn ideaal, je loopt er in het midden als ware door. En die magneetstrip plakt achter je weer keurig dicht.
Hips, hopsakee en pierlala.
Wij hebben soort horramen zelf gefabriceerd voor de ramen.
Ik ben wel benieuwd hoe warm het dan wel is in jullie huizen. Het zit hier tussen 22 en 24 graden en dat vind ik heel goed te doen.
Merl0t schreef:
21-07-2018 22:11
Plak een hor met magneetstrip in je deur. Die dingen zijn ideaal, je loopt er in het midden als ware door. En die magneetstrip plakt achter je weer keurig dicht.
Mijn balkondeur is daar te hoog voor, deze loopt vanaf de vloer tot het plafond en dat is 2.40 meter en zo lang verkopen ze die hordingen niet.
Airco.
Cateautje schreef:
21-07-2018 22:05
En dan staat de deur open en komen die vliegende jachtwijven me lekprikken en helemaal als ik een lampje aandoe. Ook staat er geen zuchtje wind, dus van echt afkoelen is geen sprake.
Ik zou een hele pagina kunnen vullen met jammerklachten, maar ik hou mijn verdrietjes wel bij me. :cry:
Hier vliegen ze van de Libelle's in het rond, zijn soms ook vervelende wijven ;-)
Cateautje schreef:
21-07-2018 22:13
Mijn balkondeur is daar te hoog voor, deze loopt vanaf de vloer tot het plafond en dat is 2.40 meter en zo lang verkopen ze die hordingen niet.
Probeer een handig mannetje/vrouwtje te zoeken die het voor je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-07-2018 22:13
Mijn balkondeur is daar te hoog voor, deze loopt vanaf de vloer tot het plafond en dat is 2.40 meter en zo lang verkopen ze die hordingen niet.
Dat is balen inderdaad!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Heb gelukkig sinds n paar jaar airco..was het geld wel waard.heb n split level met n binnen en n buiten unit.
Werd hier in de zomer ook stik heet. Ben echt n zomermens.maar dat was niet fijn meer.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Forumsmurf schreef:
21-07-2018 22:12
Ik ben wel benieuwd hoe warm het dan wel is in jullie huizen. Het zit hier tussen 22 en 24 graden en dat vind ik heel goed te doen.
Bij mij is het meer dan 30 graden overdag, koelt 's avonds af tot 28 en als ik dan 's nachts de hele nacht balkon deur open laat is het 's ochtends zo'n 25 graden. Het went...zorgt er alleen voor dat ik qua huishouden doen niet veel gedaan wordt.

Ook een appartement, bovenste verdieping dus onder het platte dak en grote ramen waar grootste gedeelte van de dag zon op staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven