Geluidsoverlast

21-07-2018 21:35 44 berichten
Wij wonen vrijstaand, er zit een klein stukje tuin en een sloot tussen de huizen. Nu hebben we buren naast onze buren, dus 1 huis ertussen. Die de hele dag geluid maken. Meneer is aannemer en klust dus de hele dag, vrachtwagens met materiaal staan net naast onze oprit waardoor wij half op de weg moeten staan kijken of we onze oprit af kunnen. De hond blaft continu, er zijn 2 koeien die zorgen voor stank en vliegen en veel geloei, de veestapel is recent uitgebreid met kippen en een haan die denkt dat het 18 keer per dag ochtend is. En nu heeft zoonlief een crossmotor en cross hij fijn de hele dag met vrienden op quats in de achtertuin.
Ik heb daar best last van. Vandaag daarom langsgegaan. De deur werd niet opengedaan dus ik heb buurman gebeld en enigzins uit mijn stekker gegaan, niet gescholden of gevloekt maar wel trillend van woede die al te lang was opgebouwd.
Enige reactie van buurman: ik mag tot 22.00u herrie maken dusse.... niks..

Ik heb uit pure frustratie hem een fijne dag gewenst en de hoorn erop gesmeten.
Maar wat nu? Zeur ik? We wonen immers niet letterlijk tegen elkaar aan ofzo.. maar ik heb wel de rest van de dag binnengezeten vanwege al het stof en de herrie.
En als ik niet zeur, nog tips om hier op een normale manier uit te komen?
Buurman lijkt zelf totaal niet door te hebben dat ik last van hem heb en ik denk dat hij mij in ieder geval een zeur vindt..
Alle reacties Link kopieren
Tja, je hebt nu laten blijken dat er geen normaal gesprek met je te voeren is. Als je tegen mij ook meteen boos was gaan doen zonder eerst op normale toon tegen me te praten, was mijn bereidwilligheid ook ver te zoeken.

Bepaal eerst wat je het meest vervelend vind (Het gevaar wat de vrachtwagens creëren, bepaalde geluiden) en ga dan terug naar de buurman. Biedt excuses aan voor je toon en manieren en probeer opnieuw te beginnen. Wie weet bereik je nog iets.
De politie inschakelen.
Over de boosheid heb je een punt, wegens omstandigheden is mijn lontje een flink stuk korter dan normaal...
Op het moment zit hun tuin vol met vrij potige meneren, straat staat ook vol auto's in berm. En ik vind dat als vrouw alleen met 2 jonge kinderen die boven liggen te slapen niet heel prettig en gezien de mogelijke alcoholinname is dat nu denk ik niet het verstandigste moment.
Ik weet dat zij behoorlijk gelovig zijn dus ik vermoed dat morgen niet gewaardeerd wordt, maar kan ik verkeerd hebben natuurlijk.. maar maandag is misschien ook weer zo laat. Plus dat ik dan ook vroeg naar kinderopvang en werk aan t racen ben dus dan wordt t waarschijnlijk ook weer s avonds als de kinderen op bed liggen..

Politie ben ik bang dat de burenrelatie voorgoed verpest...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de wijkagent eens vragen of dit onder normaal leefgeluid cq leefgedrag is. Natuurlijk mogen er bepaalde dingen tot 22:00 uur, maar rekening houden met buren is ook normaal wenselijk gedrag. Schrijf ook een aantal dagen op waar je last van hebt en hoe laat.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst eens beginnen met je excuus aanbieden. Ik zou, als ik jw buurman was, in iedergeval weinig bereid zijn om me aan te passen aan jouw wensen wanneer jij je als een kind gedraagd.
theo75 schreef:
21-07-2018 21:50
Over de boosheid heb je een punt, wegens omstandigheden is mijn lontje een flink stuk korter dan normaal...
Op het moment zit hun tuin vol met vrij potige meneren, straat staat ook vol auto's in berm. En ik vind dat als vrouw alleen met 2 jonge kinderen die boven liggen te slapen niet heel prettig en gezien de mogelijke alcoholinname is dat nu denk ik niet het verstandigste moment.
Ik weet dat zij behoorlijk gelovig zijn dus ik vermoed dat morgen niet gewaardeerd wordt, maar kan ik verkeerd hebben natuurlijk.. maar maandag is misschien ook weer zo laat. Plus dat ik dan ook vroeg naar kinderopvang en werk aan t racen ben dus dan wordt t waarschijnlijk ook weer s avonds als de kinderen op bed liggen..

Politie ben ik bang dat de burenrelatie voorgoed verpest...
Zij zijn met hun dagelijkse gedrag bezig de burenrelatie voorgoed te verpesten.
Je hoeft niet uit je pan te gaan, maar nederigheid is wel het allerlaatste zeg.
Ik snap ook gewoon oprecht niet dat je zelf niet kan bedenken dat andere mensen bepaalde dingen echt storend kunnen vinden.
Die 22.00u noemde hij denk ik ook omdat mijn andere buurman nog een huis verder ca een maand geleden ook heeft gevraagd of hij nu na 3 uur met een elektrische zaag een keer klaar was met de herrie. Dit was toen om 21u s avonds. Ik hoorde van een gezamenlijke kennis dat hij niet zeker wist bij welk huis hij hoorde dus vermoed dat hij denkt dat deze buurman bij mij hoort. Maar dit zijn aannames van mij dus geen zekerheid.
Volgens mij is mijn oom jouw buurman. :biggrin:
Dat er "tot 22.00 uur herrie gemaakt mag worden" klopt in ieder geval niet. Je mag geen overlast veroorzaken, óók niet overdag. Ik ben hier zelf over in gesprek geweest met de politie (uiteindelijk verhuisd overigens).
Geluidsoverlast is ontzettend lastig; je bent min of meer afhankelijk van anderen.

Aanvulling: ik had dus zelf last van buren.

Aanvulling 2: Ik bedoel dus niet dat je overdag helemaal niet mag klussen ofzo en een loeiende koe is ook zo ingewikkeld, maar het is niet zo dat je tot 22.00 uur mensen sowieso maar tot last mag zijn. Je moet wel rekening houden met elkaar.
Bohème dat meen je niet? Ik hoop hier even anoniem advies en tips te krijgen. Mislukt misschien dus..


OT ik vind t ook gewoon echt een rotsituatie. Ik wil echt geen zeur zijn. Maar met dit weer binnen zitten in het weekend is ook niet fijn.
Baal ook echt wel dat ik zo boos was. Dus ben blij dat jullie me daar ook echt op wijzen.

Misschien is het voor mezelf wel goed om af en toe op te schrijven wat me stoort. Wat hierboven door iemand werd geoppert. Misschien maak ik het in mijn hoofd wel groter en vaker dan t daadwerkelijk is..
Ja, het kan volgens mij niet missen. Tenzij er 2 van zulke personen zijn.

Maar no worries. Ik kom hem tegen in de supermarkt en dan maken we een mooi weer praatje. Meer niet.
Haha dus als mediator optreden gaat m niet worden dan zeker?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde ook niet nu meteen naar hem toegaan. Maar morgen. En dan dus proberen of er nog op normale toon een gesprek te voeren valt. Indien niet, dan informatie bij de politie inwinnen over wat wel en niet acceptabel is. Dan zijn ze alvast op de hoogte. En check bij je andere buren hoe zij erin staan. Een paar medestanders is altijd fijn.
Alle reacties Link kopieren
Over koeien en hanen zeur je. Dan moet je maar in de stad gaan wonen.

Zo'n crossmotor is irritant maar op eigen terrein mogen ze dat doen.

En als jij meteen uit je plaat gaat zou ik ook niet in gesprek met je willen gaan.
Ik woon juist heel graag buiten de stad. Hou juist van het buitenleven.
Het is gewoon alles bij elkaar wat op een gegeven moment bij mij heeft gezorgd voor een "En nou is t eens een keer genoeg"gevoel. De kippen vind ik gezellig, een haan een paar keer per dag is ook niet zo erg, maar elke dag elk moment zo hard en veel geluid is vooral het irritante.
Het lijkt gewoon elke dag meer te worden. En ik woon juist buiten de stad om liever niet de gehele dag motorgeluiden en machines te horen..
En om buiten te kunnen zijn.

En koeien horen imo op een boerderij met een weiland niet in een straat met grasveldje. Ook al zijn het dan geen rijtjeshuizen.
Alle reacties Link kopieren
Koeien en haan mag in buitengebied.. de rest is bloedirritant. Aso zelfs! Ben bang dat je zonder politie weinig kan doen. Kom ook zelf net uit overlastsituatie..alleen mjn buurman gelukkig zijn huis uitgezet!

Die presteerde het om snachts te leven. Van 22:00 tot 7 uur sochtends!

Ik was er overspannen van!
Ik snap de frustratie. Hier om de hoek zit wat horeca die in de zomer wel eens een podium op het plein zet bij een of ander evenement en dan laten ze s avonds soms een band spelen tot 23:00 of later. Of is er de hele dag iets te doen. Leuk dat er iets georganiseerd wordt maar het komt steeds vaker voor en soms het hele weekend en een enkele keer ook op werkdagen in vakantie periodes maar dan stopt men wel iets eerder. Nadeel van de stad denk ik maar ik vind wel dat de gemeente wat meer rekening mag houden met buurtbewoners.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-07-2018 22:57
Ik snap de frustratie. Hier om de hoek zit wat horeca die in de zomer wel eens een podium op het plein zet bij een of ander evenement en dan laten ze s avonds soms een band spelen tot 23:00 of later. Of is er de hele dag iets te doen. Leuk dat er iets georganiseerd wordt maar het komt steeds vaker voor en soms het hele weekend en een enkele keer ook op werkdagen in vakantie periodes maar dan stopt men wel iets eerder. Nadeel van de stad denk ik maar ik vind wel dat de gemeente wat meer rekening mag houden met buurtbewoners.

En jij maakt altijd bezwaar als se een vergunning wordt aangevraagd? Staan op de website van de gemeente en vaak in het huis-aan-huisblaadje. Ook kun je je abonneren op berichten van de overheid, dan krijg je aanvragen etc in je mail.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
21-07-2018 23:06
En jij maakt altijd bezwaar als se een vergunning wordt aangevraagd? Staan op de website van de gemeente en vaak in het huis-aan-huisblaadje. Ook kun je je abonneren op berichten van de overheid, dan krijg je aanvragen etc in je mail.
Nee ik lees die krantjes eigenlijk nooit en bezwaar maken vind ik weer zo zeikerig maar het wordt wel een beetje te naar mijn idee dus wellicht wel af en toe bezwaar maken. Kan me niet voorstellen dat ik de enige buurtbewoner ben die het een beetje veel vind worden.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-07-2018 22:57
Ik snap de frustratie. Hier om de hoek zit wat horeca die in de zomer wel eens een podium op het plein zet bij een of ander evenement en dan laten ze s avonds soms een band spelen tot 23:00 of later. Of is er de hele dag iets te doen. Leuk dat er iets georganiseerd wordt maar het komt steeds vaker voor en soms het hele weekend en een enkele keer ook op werkdagen in vakantie periodes maar dan stopt men wel iets eerder. Nadeel van de stad denk ik maar ik vind wel dat de gemeente wat meer rekening mag houden met buurtbewoners.
Daarvoor zijn er in Nederland dan ook allerlei vergunningen nodig en hebben we veel inspraakmogelijkheden. Veel meer rekening kan je niet houden met buurtbewoners. Al was het maar omdat er niet 1 soort buurtbewoner is. Met welke moet je dan rekening houden? De burger die graag een levendige stad heeft, of de burger die rust wil.
Alle reacties Link kopieren
theo75 schreef:
21-07-2018 21:35
Meneer is aannemer en klust dus de hele dag, vrachtwagens met materiaal staan net naast onze oprit waardoor wij half op de weg moeten staan kijken of we onze oprit af kunnen.
Dit lijkt een bedrijfsmatige activiteit. Mag dit volgens het bestemmingsplan en zijn de juiste vergunningen afgegeven?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-07-2018 21:41
De politie inschakelen.
Politie zegt: bel buurtbemiddeling. Buurtbemiddeling zegt: ga praten met de buren.

Bin there...
Sara9876 schreef:
21-07-2018 23:14
Dit lijkt een bedrijfsmatige activiteit. Mag dit volgens het bestemmingsplan en zijn de juiste vergunningen afgegeven?
Ik heb geen idee. Ben daar totaal niet thuis in.
Wil hen ook niet uit huis verjagen of zijn broodwinning afpakken oid. Hij werkt keihard, dat zie ik ook.
Maar gewoon alles een tandje minder vaak of zachter. Klussen in zijn mooie grote schuur ipv ernaast bijvoorbeeld.. Iets meer rekening houden met anderen, dat is wat ik zou willen bereiken.
Lastige is dat je al uit je plaat bent gegaan zonder goed gesprek. Misschien een biertje meenemen en vragen om een gesprek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven