Ik ga pup opvangen!

01-08-2018 12:37 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin vorige maand is mijn lieve trouwe Bobbes overleden en daar ben ik nog altijd kapot van. Maar goed, dat zal nog wel een tijdje duren. Ik heb nog 3 hondjes maar met de dood van Bobbes is de dynamiek wel zo'n beetje weg.

Nu ga ik een pup opvangen voor een stichting die honden opvangt in Griekenland. Die lui doen daar echt top werk. Ze hebben het nu zover dat de burgemeester daar het steriliseren van honden van de plaatselijke bevolking subsidieert.

Als mensen daar een aangereden of zieke hond vinden of pups, dan bellen ze naar de gemeente, en de gemeente belt de stichting. De burgemeester zorgt ook mede voor voedsel voor de stichting. Er is nu een mooi groot asiel in aanbouw.

Intussen worden honden hierheen gevlogen en geplaatst in opvang gezinnen voor adoptie. Veel mensen willen wel een herplaatser maar gaan toch graag voor jonge hond. En veel mensen willen geen rashond meer omdat ze op veterinair gebied geen positieve ervaring mee hebben. En ze willen de broodfok niet steunen en dat laatste is een heel goed ding. De honden zijn er in ieder geval mee geholpen.

Ik denk niet dat de pup lang zal zijn bij mij. Ze worden snel geadopteerd. Maar een beetje meer reuring in huis zal me goed doen. Zo'n kleine muiter die je goed in de gaten moet houden en die aandacht nodig heeft is toch weer prettig. Voor mij althans.

Er wordt ook nog opvang gezocht voor kittens die in een container gekeild zijn. Dus als iemand geinteresseerd is? Ik weet dat er hier ook een overschot is aan kittens. Dat is moeilijk. Maar zelf denk ik niet aan honden of katten hier of daar. Een dier is bij mij een dier en die hebben allemaal recht op een goed tehuis.

ja, ook de vele staffords die hier in het asiel zitten. Die gun ik het allerbeste. Maar gewoon niet iedereen is daar geschikt voor.
iones wijzigde dit bericht op 01-08-2018 12:41
3.84% gewijzigd
Ik snap nooit zo goed waarom al die buitenlandse honden en katten naar Nederland moeten komen. De asielen zitten al overvol en dan wordt er maar meer en meer honden en katten hierheen gehaald.

Enniewee, veel plezier met de puppert.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
01-08-2018 12:40
Ik snap nooit zo goed waarom al die buitenlandse honden en katten naar Nederland moeten komen. De asielen zitten al overvol en dan wordt er maar meer en meer honden en katten hierheen gehaald.

Enniewee, veel plezier met de puppert.
Een ding: waar het honden betreft zitten de asiels in nederland pertinent NIET vol. Onthou dat nou eens! En als je me niet gelooft, ga er dan gewoon eens kijken! Heel veel rennen staan gewoon leeg!
De hokken die wel bezet zijn, zijn vaak bezet met staffords en herders, de wat moeilijkere honden die lang niet voor iedereen geschikt zijn. Ik zou om die reden zien dat het fokken van dat soort honden aan banden werd gelegd, ook omdat de broodfokkers de pupkopers niet screenen, waardoor er een aanzienlijke kans is dat ze later in het asiel terecht komen. En in elk asiel zitten meerdere stafford achtigen.
Sterker nog, in Balkbrug werkt het asiel samen met een buitenlandse stichting om ook eens andere honden aan te bieden dan alleen staffords.

In Nederland is er méér vraag naar pups dan dat er aangeboden worden. Dit leidt tot veel broodfokken. En dat is niet goed. Uit het buitenland kunnen veel goede en gezonde pups komen, maar ook hier weer opletten dat je een goede stichting treft, net als bij fokkers. Goed informeren dus bij aankoop.
Allereerst gecondoleerd met je hondje. Vreselijk om afscheid te moeten nemen van je huisdier.

Verder wil ik alleen even zeggen dat ik het super van je vind dat je een dier gaat opvangen. Ik weet dat er een tekort is aan pleeggezinnen voor katten maar voor honden heb ik niet eerder bij stil gestaan eigenlijk.
Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
ik wilde niet reageren, maar dat je hier oproept voor gastgezinnen voor kittens gaat me te ver. en daarmee is denk wel duidelijk wat ik bedoel.
rozamunda schreef:
01-08-2018 12:57
ik wilde niet reageren, maar dat je hier oproept voor gastgezinnen voor kittens gaat me te ver. en daarmee is denk wel duidelijk wat ik bedoel.
Huh? Wat een rare reactie!
Waarom zouden kittens niet door een gastgezin opgevangen mogen worden en een pup wel???
Alle reacties Link kopieren
niet raar, hier in de asiels zoeken ze ook gastgezinnen. en vooral in maanden als deze.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met de pup!

Hoop werk die buitenlandertjes. Ik heb geen pup, ik heb een volwassene die alles nog moest leren
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe je dat kan doen, je gaat toch van zoon beest houden, is het dan niet moeilijk om hem weer weg te geven?
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Beste Iones, nog gecondoleerd met het overlijden van Bobbes.
Er zijn diverse stichtingen die honden uit het buitenland halen. Goede en slechte stichtingen. Google vooral op de stichting die jij in gedachten hebt of er niet te veel klachten zijn. Soms ontbreekt het aan nazorg en komt de vooraf gegeven info totaal niet overeen met de werkelijkheid.

Je moet ook weer afscheid kunnen nemen van zo'n hond, anders wordt het wel erg druk bij je thuis. Lijkt me niet makkelijk.

Wat ook een heel goed doel is, is het opvoeden van een Nederlandse pup die daarna opgeleid wordt als hulphond. Zo'n pup heb je ik geloof negen maanden of een jaar in huis, waarna hij in opleiding gaat.

Heel veel succes met je plannen.
rozamunda schreef:
01-08-2018 13:00
niet raar, hier in de asiels zoeken ze ook gastgezinnen. en vooral in maanden als deze.
Punt 1 zie ik geen oproep, en punt 2 als dat wel zo was, wat dan nog?
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
01-08-2018 12:40
Ik snap nooit zo goed waarom al die buitenlandse honden en katten naar Nederland moeten komen. De asielen zitten al overvol en dan wordt er maar meer en meer honden en katten hierheen gehaald.

Enniewee, veel plezier met de puppert.
Omdat die honden vaak de allerliefste zijn. Ik heb ook een buitenlanderT. Nog nooit zo'n lieve, slimme hond meegemaakt en de mensen die deze hond ontmoeten vallen allemaal in katzwijm om wie ze is. :heart:
En ja, ik heb eerst in de NL asielen gekeken, had niet echt de voorkeur voor een bepaald ras, maar gezien de reputatie van staffies was ik er niet zeker van of ik daarvoor de juiste persoon zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
01-08-2018 13:07
Punt 1 zie ik geen oproep, en punt 2 als dat wel zo was, wat dan nog?
dan lees je niet goed als je dat niet ziet.
maar ik heb gezegt wat ik wilde zeggen.
rozamunda schreef:
01-08-2018 13:08
dan lees je niet goed als je dat niet ziet.
maar ik heb gezegt wat ik wilde zeggen.
Je schreef dit: "ik wilde niet reageren, maar dat je hier oproept voor gastgezinnen voor kittens gaat me te ver. en daarmee is denk wel duidelijk wat ik bedoel."

Misschien lees ik niet goed, maar wat bedoel je er dan mee?
Alle reacties Link kopieren
iedereen kan weten dat als je zo'n topic aanmaakt er reacties komen over asielen in nederland.
en lees haar ena laatste alinea nog eens als je de oproep hebt gemist.
rozamunda schreef:
01-08-2018 13:13
iedereen kan weten dat als je zo'n topic aanmaakt er reacties komen over asielen in nederland.
en lees haar ena laatste alinea nog eens als je de oproep hebt gemist.
O, je bedoelt de TO! Ik dacht dat je doelde op de reactie daaronder.
Dank voor de uitleg!
iones schreef:
01-08-2018 12:45
Een ding: waar het honden betreft zitten de asiels in nederland pertinent NIET vol. Onthou dat nou eens! En als je me niet gelooft, ga er dan gewoon eens kijken! Heel veel rennen staan gewoon leeg!
Wauw, doe eens rustig zeg...
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
01-08-2018 13:14
O, je bedoelt de TO! Ik dacht dat je doelde op de reactie daaronder.
Dank voor de uitleg!
en sorry voor het misverstand
;-)
anoniem_361578 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 13:16
97.00% gewijzigd
Het tekort aan opvang zal waarschijnlijk komen doordat de meeste mensen vast zitten aan werk.
Zelf zou ik het fantastisch vinden om dat kleine grut (en hun moeder) tijdelijk op te vangen, helaas kan dat niet omdat ik dan mijn brood niet kan verdienen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-08-2018 12:37
Een dier is bij mij een dier en die hebben allemaal recht op een goed tehuis.

ja, ook de vele staffords die hier in het asiel zitten. Die gun ik het allerbeste. Maar gewoon niet iedereen is daar geschikt voor.
Ten eerste Good for you! (al had ik liever nederlandse honden gezien) Honden naar nederland is in bepaalde landen big business aan het worden. maar dat de gemeente zelf moeite doet klinkt goed.

Wat dat laatste betreft bleek ik er enorm geschikt voor wat ik niet had verwacht. Was erg terughoudend toen ik er een voor heropvoeding aangeboden kreeg en had vreselijke twijfels. Wat bleek, ze was mijn zielemaat en is gebleven :) Op de een of andere manier heb ik een klik met staf achtigen.
Hoop dat het goed gaat met je pup en dat er snel een fijn huis komt.
Alle reacties Link kopieren
Sunflora schreef:
01-08-2018 13:01
Ik snap niet hoe je dat kan doen, je gaat toch van zoon beest houden, is het dan niet moeilijk om hem weer weg te geven?
Ja en nee. Ik heb meerder volwassen honden in huis gehad die om diverse redenen een heropvoeding nodig hadden. Het is en blijft de hond van een ander. Meestal konden ze namelijk terug naar de baas en in een enkel geval niet en daar vond ik dan een huisje voor.
Heb het dus wel gehad met de laatste hond die ik opving. Die is dan ook gewoon gebleven. Nu pas weer een hond met rugzakje maar door lichamelijke klachten kan ik niet meer doen wat ik vroeger deed. Het blijft dus bij een staf achtige met een (voor mij) klein rugzakje die mag blijven.
Ik kies wel bewust voor dieren die geen huis hebben. Pas één kat die echt uit een nestje komt omdat de buren een nestje hadden. Voor de rest zwervers.
Wat goed TO! Ik hoop dat de pup een fijne tijd heeft bij jou en jij een fijne tijd met de pup. Ook sterkte met het verwerken van het verlies van Bobbes.

Na het overlijden van mijn lieve hondje, is er een traumahondje uit Roemenië hier gekomen. Wat is ze veranderd in de tijd dat ze hier is. Veel minder schuw, hartstikke vrolijk en gek. Ze is ook ontzettend nederig, een echte schat die geen vlieg kwaad zou kunnen doen. Dat moment dat ze me voor het eerst een likje durfde te geven :love: Pas zat ze me helemaal af te lebberen, moet je nagaan waar we vandaan komen. :applause:

Ontzettend blij dat ik niet weer voor een pup ben gegaan, maar zo'n hondje nu een liefdevol huis kan bieden.
Alle reacties Link kopieren
Sunflora schreef:
01-08-2018 13:01
Ik snap niet hoe je dat kan doen, je gaat toch van zoon beest houden, is het dan niet moeilijk om hem weer weg te geven?
Goede vraag, terechte vraag ook. De pups zitten gemiddeld 3 weken in een opvanggezin. Dat is voor mij te kort om me er aan te hechten. Ik heb een keer een hond 3 maanden in de opvang gehad. Die is net op tijd weggegaan want daar ben ik wel wat voor gaan voelen.

Ik MOET de pup wel weggeven. Anders kan ik in het vervolg niet meer helpen, snap je? En het is voor mij belangrijk om te helpen, en dat hou ik voor ogen.

Hechten duurt lang bij mij. En hoe langer ik een hond heb, hoe meer ik er van ga houden. Ik hield van Bobbes toen ze jong was. Maar op het laatst hield ik er zoveel méér van....
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
01-08-2018 12:57
ik wilde niet reageren, maar dat je hier oproept voor gastgezinnen voor kittens gaat me te ver. en daarmee is denk wel duidelijk wat ik bedoel.
Ik weet het ik weet het!
Maar weet je, eigen volk eerst dan?

Is er eigen volk? Zijn we niet allemaal van dezelfde wereld en geldt dat niet ook voor dieren?
Boheme schreef:
01-08-2018 13:14
Wauw, doe eens rustig zeg...
Ik doe rustig. Het is alleen zwart gemaakt om dit te benadrukken. Als ik niet rustig was geweest, had ik geschreeuwd d.m.v. hoofdletters, maar dat deed ik niet.
Je moest eens weten hoeveel mensen met dit valse argument komen en dat roeptoeteren. Je móest eens weten! Dat ze liever iets zeggen dat op feiten gebaseerd is!
Ik wist ook van te voren dat er nu ook weer iemand dit zou gaan roeptoeteren, en wie weet volgen er meer in dit topic. Let maar op!
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
01-08-2018 12:57
ik wilde niet reageren, maar dat je hier oproept voor gastgezinnen voor kittens gaat me te ver. en daarmee is denk wel duidelijk wat ik bedoel.
ik begrijp je eigenlijk ook niet helemaal. Ik kan me ergens niet voorstellen dat je bedoelt dat katten maar moeten creperen maar wat je wel bedoelt weet ik niet.

Ik vang zelf katten op als gastgezin (volwassen 'nederlandse' katten,die tijdelijk huisvesting nodig hebben vanuit het asiel) en dat gaat al Jaren heel goed, worden meestal ook gewoon geadopteerd door een baasje die graag een kat wil.

TO: veel plezier met de nieuwe hond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven