Het 'hoe doen anderen dit toch' topic

07-08-2018 10:55 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik loop in het huishouden regelmatig tegen dingen aan. Vaak denk ik dan: hoe doen anderen dit toch?
Vandaar dit topic! Deel je frustraties/vragen en/of geef tips die anderen het leven makkelijker maken!
Het is dus niet bedoelt om manieren van anderen af te kraken :blabla:
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:

Deze week probeerde ik voor het eerst een linnen broek te strijken. Nu strijk ik al bijna nooit maar dit lukte me echt niet! De kreukels blijven zichtbaar en het lukt me niet om de pijpen netjes op elkaar te leggen zodat de kreukels niet naar de onderste laag gaan zeg maar. HELP!

Verder ben ik benieuwd hoe anderen verschillende kleuren beddengoed wassen. Ik heb een witte molton en hoeslaken maar ik wil niet dat dit vaal wordt door het grijze dekbedovertrek. Doen anderen dit wel bij elkaar of wassen jullie dit apart?
Alle reacties Link kopieren
eh.. linnen broek: gewoon per pijp, ik snap het probleem niet ;-) en beddegoed flikker ik allemaal bij elkaar, ik heb geen witte lakens of overtrekken, allemaal zand of grijs kleurig.
Een vochtige theedoek er op leggen en dan strijken, en de pijpen goed op elkaar leggen met knijpers vastmaken en zo strijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was molton en hoeslaken op 60 graden bij de witte handdoeken.
Overtrek was ik op 40 graden, eventueel met kleding 40 graden erbij.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
oh bij die broek: ik begin bij de uiteindes en werk dan naar boven, pijp ligt dus over de lengte over mijn strijkplank. Misschien scheelt dat?
Alle reacties Link kopieren
Linnen mag wat gekreukeld hoor! En het kan helpen om de stof extra te bevochtigen met een plantenspuit en daarna strijken.

Beddengoed gaat hier inderdaad op kleur. Wit blijft bij wit of pastelkleuren, verder niets. Ik heb wel van die kleurvangdoekjes voor twijfelgevallen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Strijken doe ik niet en was gooi ik allemaal bij elkaar op 40 graden. Alleen als ik 'n witte broek/shirt heb doe ik die wel apart. Mijn hoeslakens zijn zwart, ondergoed is zwart. Ik ben niet zo van de witte spullen omdat die idd nogal snel vaal worden.
Alle reacties Link kopieren
Slimmer inkopen😅
Linnenbroek had ik niet gekocht, is mooi maar zou hem door het moeten strijken niet aanhebben.
En mijn beddengoed word allemaal op kleur gekocht. Juist zodat het allemaal bij elkaar in kan op 95 graden.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk linnen niet, goed uitschudden en hangend drogen.
Linnen mág kreuken he. Of je dat mooi vindt is een tweede :biggrin:

Wb wit beddengoed, hier in huis is het verplicht je af te drogen met witte handdoeken tot ze op zijn, dan heb ik altijd wel een volle trommel witgoed per week.
Ik heb per bed 2 witte hoeslakens zodat ik niet hoef te wachten tot die droog is.
Alle reacties Link kopieren
Witte was altijd apart, dus niet met lichte kleuren oid erbij. Bonte was mix ik wel maar dan op kleur bijv. beige met lichtgrijs, donkerblauw met zwart enz.
Ik was de witte lakens gewoon bij het gekleurde dekbedovertrek. Het wit blijft stralend wit.

Met strijken water gebruiken, en als het uit de wasmachine komt direct goed in model ophangen. Dat scheelt al wat kreukels.
Alle reacties Link kopieren
Hoeslakens gaan met de witte/lichte 60-graden-was mee, overtrekken met de donkere 60-graden-was.

Linnen broek: geen idee!

Ik moet hier grote schoonmaak van de keuken houden. Iemand nog briljante tips? Denk aan schoonmaakmiddelen, handige trucjes.
Al mijn handdoeken zijn ook antraciet trouwens.
Gewoon slimmer inkopen idd, geen stoffen die kreuken en geen kleuren die afgeven of snel smoezelig worden.
Alle reacties Link kopieren
Geen witte was hebben. En molton is toch voor ergens onder te doen? Dan geefthet niet dat het verkleurd.
lise1985 schreef:
07-08-2018 11:03

Met strijken water gebruiken, en als het uit de wasmachine komt direct goed in model ophangen. Dat scheelt al wat kreukels.
In de droger stoppen ipv ophangen, dat scheelt ook kreuk (en 'n hoop werk)
Alle reacties Link kopieren
Oh, en mijn huishouding is altijd een en al grote frustratie dus...
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi al mijn beddengoed altijd in 1 60-gradenwas, dus de witte molton met het donkerblauwe laken met het witte beddengoed met bloemetjes.
Alle reacties Link kopieren
En met een tweepersoonsmolton en een hoeslaken ben je al hard op weg naar een (redelijk) volle trommel toch?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Als je gekleurde was eerst een keer apart wast en voor de zekerheid kun je het nog een keer doen, kan het daarna wel gewoon bij de witte was.

Als je gekleurde was altijd eerst maar 1 of 2x apart is gewassen of in een kleur was. No probleem.
redbulletje schreef:
07-08-2018 11:07
In de droger stoppen ipv ophangen, dat scheelt ook kreuk (en 'n hoop werk)
Dat kan ook, maar bij mij gaat kleding überhaupt niet in de droger
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin
Tips, wachten tot dat het koeler weer is ;-)

Dusty van de Wibra, goedkoop en maakt vet en alles makkelijk schoon.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
07-08-2018 11:05
Hoeslakens gaan met de witte/lichte 60-graden-was mee, overtrekken met de donkere 60-graden-was.

Linnen broek: geen idee!

Ik moet hier grote schoonmaak van de keuken houden. Iemand nog briljante tips? Denk aan schoonmaakmiddelen, handige trucjes.

Ik heb laatst bij de action spul gehaald voor de oven en “wonder” sponsjes. Vet was zo weg. Geen idee welke van de 2 het doet maar die combi gebruik ik nu.
Kost niets en werkt super goed
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-08-2018 10:59
Strijken doe ik niet en was gooi ik allemaal bij elkaar op 40 graden. Alleen als ik 'n witte broek/shirt heb doe ik die wel apart. Mijn hoeslakens zijn zwart, ondergoed is zwart. Ik ben niet zo van de witte spullen omdat die idd nogal snel vaal worden.
Zelfs op 30 graden krimpt alles bij mij! Snap er niks van! Op welk programma was jij?
Alle reacties Link kopieren
Oow, en Wibra heeft ook goedkope wegwerp stalen sponsjes voor de gootsteen. Word het super glanzend weer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven