nieuwe keuken? ervaring voortman keukens?

09-08-2018 17:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag, wij wonen in de provincie utrecht en zijn op zoek naar een nieuwe keuken.
het gaat om een hele kleine keuken (helaas). Nu zijn we al bij bruggeman geweest en ook net bij voortman. Net de offerte gekregen en jee ver boven ons budget.
bij voortman zeggen ze dat er geen onderhandelruimte is, dat ze daar niet aan doen maar vaste prijzen aanbieden evt naar beneden iets afgerond.
wat is jullie ervaring? is dit bluffen? moeten we op onze strepen gaan staan?
eventueel goede ervaringen met een keukenboer in Utrecht?
ik zou het liefst een Ikea keuken willen: wat you see is wat you get met vaste prijs maar mijn man wil dit pertinent niet....

iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
je kunt ook de keuken bij Ikea + extra kosten in elkaar laten zetten en plaatsen door Ikea.
Alle reacties Link kopieren
edda8 schreef:
09-08-2018 17:11
je kunt ook de keuken bij Ikea + extra kosten in elkaar laten zetten en plaatsen door Ikea.
Lees je wel ? Ze zegt toch dat haar man pertinent geen Ikea keuken wil.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil hij geen Ikea keuken?
Afgezien van de beperkte maatvoering en opletten met inbouwapparatuur is er niks mis mee.
Anders is het simpel, nog wat langer sparen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt helemaal aan de prijs of ze bluffen.

Sommige keukenzaken hanteren idd meteen een scherpe prijs. Ipv de mandemakersgroep waar je echt moet afdingen.

Wat is jullie budget?

wat is de offerte nu?en wat krijg je daarvoor?

En wat wil je zelf? veel lades zijn flink duurder dan kastjes. Gespoten fronten zijn duurder, composieten blad ook. Welke achterwand? etc etc

Hier een schuller keuken gekocht bij superkeukens, prijs was meteen al enorm scherp en binnen budget dus dat was fijn.

(de mandemakers groep kwam al 2xzo duur uit de bus...zonder onderhandelen).

Op onze keuken zat al standaard soft close. dat is erg fijn. Mijn ouders hebben een Nobilia keuken ook bij superkeukens maar de kwaliteit kwa kastjes vind ik duidelijk minder.


Trouwens ik ben 3x terug geweest voordat we alles rond hadden en handtekening was gezet. Ze heeft echt uren met mij gezeten. En van voor tot eind heel goed meegedacht en nergens gepushed!....(iemand die mij pusht..daar koop ik niet)
studiemiepmiep wijzigde dit bericht op 09-08-2018 17:48
39.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze keuken bij de DB keukens besteld. Hij wordt begin volgend jaar geplaatst. we hebben een faire prijs met niet veel onderhandelings ruimte. Ze denken erg goed mee. Geen druk om te bestellen. Je krijgt gewone bedenktijd en offerte.
Hoe bedoel je op je strepen gaan staan? Als zij niet willen verlagen, en jullie vinden het de prijs niet waard, dan houdt het toch gewoon op van beide kanten?
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
09-08-2018 17:24
Waarom wil hij geen Ikea keuken?
Afgezien van de beperkte maatvoering en opletten met inbouwapparatuur is er niks mis mee.
Anders is het simpel, nog wat langer sparen.
Ik snap dat wel. Hier komt er ook geen Ikea in. Spaanplaattroep.
Alle reacties Link kopieren
Sommige keukenzaken hebben gewoon vaste prijzen. Afdingen heeft daar geen zin. Wel zo duidelijk. Ik zou liever daar kopen dan bij de oplichters van Brugman, keukenkampioen enz.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lisbeth_Salander schreef:
09-08-2018 18:03
Ik snap dat wel. Hier komt er ook geen Ikea in. Spaanplaattroep.
Ik dacht dat ik de enige was op Viva die dat vond ;-D
Als je hier geen Ikea producten wil dan is er iets goed mis met je lijkt het soms wel...

Maar goed, er zijn zeker keukenzaken waarbij je op je strepen kan staan tot je een ons weegt, korting krijg je niet. Of dat er ook zo eentje is is een kwestie van proberen, dan merk je het snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Kvik
https://www.kvik.nl/?gclid=EAIaIQobChMI ... lsrc=aw.ds
Alle reacties Link kopieren
Kvik is juist een zaak die met vaste prijzen werkt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Bij keukenkampioen waren ze begonnen met 24 duizend euro en ze zeiden als je vandaag tekent dan krijg je hem voor 12 duizend euro. We zijn meteen weggegaan. Doe mij maar een Ikea keuken. Ik heb voor 6 duizend euro een prachtige keuken inclusief composiet en precies de apparatuur die ik wil. En 25 jaar garantie op de keukenkastjes.
Alle reacties Link kopieren
Keukenshoppen is onwijs vervelend vind ik, maar ga toch bij meerdere keukenboeren langs en vergelijk de prijzen. Ik vond ze bij Superkeukens ook erg prettig. Oh en natuurlijk nooit gelijk tekenen!
Alle reacties Link kopieren
ja, nu bij bruggeman en voortman geweest. laatste in het contact beduidend prettiger... maar daar leek de prijs ook wel naar...
nu gevraagd of het niet goedkoper kan? geven ze aan als we spaanplaten willen.. nouja! we hebben het idee dat de prijs niet reeel is... misschien toch naar keukenboer nr. 3....
Alle reacties Link kopieren
Ga zeker nog naar een keukenboer #3, en eventueel een #4 en #5. Ja het kost veel tijd en het is niet leuk, maar dan heb je wel alles goed in kaart kunnen brengen.
Lisbeth_Salander schreef:
09-08-2018 18:03
Ik snap dat wel. Hier komt er ook geen Ikea in. Spaanplaattroep.
Onzin, mijn ikea keuken is beter dan de keuken van mijn vriendin, die 10.000 euro kostte.
keuteltje schreef:
10-08-2018 08:59
ja, nu bij bruggeman en voortman geweest. laatste in het contact beduidend prettiger... maar daar leek de prijs ook wel naar...
nu gevraagd of het niet goedkoper kan? geven ze aan als we spaanplaten willen.. nouja! we hebben het idee dat de prijs niet reeel is... misschien toch naar keukenboer nr. 3....
dan ga je naar een ander
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
10-08-2018 10:01
Onzin, mijn ikea keuken is beter dan de keuken van mijn vriendin, die 10.000 euro kostte.
Dan is die vriendin waarschijnlijk opgelicht. Maar kwaliteit van Ikea is een heel stuk minder dan die van een goede kwaliteitskeuken. En ja daar is de prijs ook naar. Ik heb een ikea keuken gehad en daar kwam snel schade aan. Een verkeerde tik tegen een deurtje en de verf valt er vanaf. De bevestiging is een heel stuk zwakker en zo kan ik wel even doorgaan. Is een Ikea keuken slecht? Nee, het is gewoon prijs/ kwaliteit. En ben je low budget dan is een Ikea keuken ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Het is onzin dat er niets van de prijs afkan. Budget niet van tevoren noemen, want dan gaan ze precies aan de bovenkant van dat bedrag zitten.

Voortman zijn wij ook geweest en ik vond het een slechte ervaring. Elke optie die wij aandroegen kon niet, was te moeilijk etc. En dan hadden we niet eens exotische vragen. Daarnaast waren ze ook duur. Anderen bij ons in de straat wel door Voortman keuken besteld, montage was bij zeker 3 huizen een drama.

Ik zou nog naar 2 andere zaken gaan om goed te vergelijken, krijg je een redelijke indruk wat normaal is.

En nog een bonustip: ga niet naar zaken zoals Brugman of Mandemakers, de aftersales is slecht en bovendien betaal je de hoofdprijs.
Seriously?
In Duitsland zijn keukens ook nog weleens goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
09-08-2018 18:03
Ik snap dat wel. Hier komt er ook geen Ikea in. Spaanplaattroep.
Nooit bij ikea geweest zeker? Keuken is iig al stukken beter dan zo'n bruynzeel ding. En wat is er mis met 10 jaar garantie?
Alle reacties Link kopieren
Nala2013 schreef:
10-08-2018 10:07
Dan is die vriendin waarschijnlijk opgelicht. Maar kwaliteit van Ikea is een heel stuk minder dan die van een goede kwaliteitskeuken. En ja daar is de prijs ook naar. Ik heb een ikea keuken gehad en daar kwam snel schade aan. Een verkeerde tik tegen een deurtje en de verf valt er vanaf. De bevestiging is een heel stuk zwakker en zo kan ik wel even doorgaan. Is een Ikea keuken slecht? Nee, het is gewoon prijs/ kwaliteit. En ben je low budget dan is een Ikea keuken ideaal.
Dat was geen ikea keuken. Als je er echt eentje had gehad had je beter geweten.

Ik ben aan mijn tweede trouwens, oude paste niet in het nieuwe huis.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft je man er precies op tegen TO? Net als de mijne bang voor het in elkaar zetten?
Ik ben daar goed in en het kan zittend :D Dus ik heb ze in elkaar gezet en halverwege begon hij ook, hij zag hoe makkelijk het was. Nu wil hij zelf ook een ikea :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
09-08-2018 18:03
Ik snap dat wel. Hier komt er ook geen Ikea in. Spaanplaattroep.
Dan heb je nog nooit een IKEA keuken bekeken en vergeleken met andere merken. Tenzij je zelf bij zo'n keukenleverancier werkt die keukens voor veel teveel geld verkoopt. Dan zou ik ook afgeven op IKEA die voor veel minder geld een kwalitatief vergelijkbaar product levert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven