Ervaringen met PVC vloeren (kwaliteit)

05-03-2009 23:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn nieuwbouwwoning heb ik eigenlijk al beslist dat ik een PVC vloer wil. Lijkt me voor mij het meest praktische en ook nog mooi. Ik heb een mooie vloer gezien van het merk Designflooring (Art-select summer oak). Heeft er iemand ervaringen met dit merk? Misschien iemand die zich er ook in verdiept heeft? En wat is de algemene ervaring met een PVC vloer? Zijn er nadelen?
Alle reacties Link kopieren
Kennissen van ons hebben zo'n vloer.



Voordelen:



Je hebt geen naden en kieren, mag het gewoon dweilen en stofzuigen, het is redelijk sterk en de prijs ligt ongeveer gelijk aan parket. Je kunt er vloerverwarming onder leggen en er zijn net zoveel mogelijkheden qua uiterlijk als met vloerbedekking, grind, parket, vinyl en tegels samen.



Nadelen:



Je mag alleen met helder water dweilen, anders krijg je strepen. Als ze niet goed egaliseren, of de lijm niet goed verwerken, krijg je rare strepen en moeten ze alles eruit halen en opnieuw beginnen. Het is niet zo krasvast als de fabrikant beweerd, dus je moet evengoed een beetje voorzichtig zijn.
Alle reacties Link kopieren
PVC heeft wel naden! PVC wordt in banen gelegd en dat wordt dichtgekit.



Misschien bedoel je Marmoleum mamalelie?



edit: even gekeken op de site, wordt idd gezegt dat het pvc is.. ik kende deze toepassing iig nog niet..

lijkt volgens mij dus veel op vinyl..
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik bedoelde toch echt pvc. Dat wordt zodanig op de vloer vastgeplakt dat er geen water meer doorheen kan (zou moeten kunnen). Vandaar dat je het kunt dweilen, in tegenstelling tot laminaat, waar je niet teveel water overheen mag gooien.



Ik vind het wel erg mooi trouwens. En het is even zoeken, onze kennissen hebben uiteindelijk 1500 euro betaald (alles bij elkaar, dus vloer, egaliseren, lijm en plinten) voor ongeveer 40 vierkante meter. Maar bij een ander bedrijf had hetzelfde rond de 3200 euro gekost. Dus even opletten waar je koopt. En nee, dat lag niet aan de kwaliteit, het prijsverschil zat voornamelijk in het uurloon en in de prijs van het egaliseren.



Wel is de eerste kras al verschenen, terwijl de verkoper toch echt duidelijk had gezegd dat dit heel sterk spul is, waar bijna niks mee gebeurd. Dus helemaal 100% kras- en slijtvast is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt al voor de reacties. Ik wil nu inderdaad een paar zaken bij langs gaan om te kijken naar het verschil in prijs. Ik weet al wel dat de bovengenoemde vloer die ik het mooist vind duurder is voor wat betreft het het pvc/materiaal dan bv. die van het merk Metroflor. Ik ben nog wel benieuwd of de kwaliteit dan ook beter is of in elk geval gelijkwaardig. Dus als iemand dat weet..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds augustus vorig jaar een PVC vloer van Metroflor laten leggen en ik ben er uitermate tevreden over. Hij is werkelijk schitterend gelegd en iedereen denkt dat het een houtenvloer is. Hij voelt zacht aan je voeten en je kunt er van alles op laten vallen maar het vocht blijft er gewoon opliggen.



We wilden eerst gaan voor een kwalitatief beter merk Amtico (dat kun je mee verhuizen) maar dat vonden we minder mooi dan Metroflor qua relief. Bij Metroflor heb je een mooi houtrelief dat er op elke plek anders uit ziet en bij Amtico was het een standaardrelief. Laat gewoon zo'n verkoper komen bij je thuis en die kan je van alles laten zien, hebben wij ook gedaan.



Verder geen last van strepen of iets. De vloer is nagenoeg krasvrij. Wij hebben met het verhuizen 1 minikrasje opgelopen door een zware kast, maar je ziet er eigenlijk niets van.



Kortom: wij zijn supertevreden met deze vloer!
Alle reacties Link kopieren
Oh kosten: +/-4000 euro voor 66m2 inclusief alles.
Alle reacties Link kopieren
Let je wel op dat mogelijk de vloer eerst geëgaliseerd moet worden.

Wil wel bij relaties waar ik opdrachten voor uitvoer vragen wat PVC daar gaat kosten… laat het maar weten..

Anders succes



Grt,Cas
Ik wil ook een pvc vloer laten leggen. Hier vragen ze 85 euro per m2. Inc egaliseren en leggen. Maar das wel een beetje duur... Ik wil de Mflor authentic plank en kleur cupric.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben in onze nieuwbouwwoning ook een vloer van designflooring gelegd (als ik me niet vergis dezelfde kleur als TO). Zijn er echt superblij mee, prachtige warme vloer in alle opzichten. Met een klein kind valt er nog wel eens wat, wordt er wat afgeraced met allerhande karretjes etc. en het is een stuk minder kwetsbaar als een houten vloer. En wel de look van een houtenvloer: bijna niemand ziet dat het geen hout is. Wij hebben tussen de banen van die kleine donkere strips laten leggen zodat het lijkt alsof het houten planken met een richel zijn.



Met schoonmaken zie je wel vaak strepen (zie net in dit topic dat je met helder water moet schoonmaken, weer wat geleerd...) maar omdat het zo sterk is kan je zelfs met een schoonmaakspons de hardnekkige vlekken te lijf gaan. Enige nadeel vind ik dat je bij designflooring geen bijpassende plinten kan krijgen. De plinten die we uiteindelijk hebben uitgezocht zijn net niet de goede kleur (maar dat zie ik alleen, vriend vindt dat ik zeur...).



Kortom, een prachtige vloer. ik vind het echt zijn geld waard.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mamalelie,

Ik las hierboven dat een van je kennissen een pvc vloer hebben laten leggen van ca. 40 m2 voor ca. ¤ 1.500,--. zou je mij kunnen zeggen welk bedrijf dat is? ik heb nl. dezelfde oppervlakte te leggen en alleen het materiaal bij Handyfloor kost al zo`n ca. ¤ 900,--. Dan heb ik het nog niet over egaliseren en het leggen, dus jouw prijs spreekt me wel aan.

gr. Drika.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:elianne69 schreef op 03 september 2009 @ 23:34:

Ik had in een vorige woning een vloer van Tarkett in houtmotief. De vloer was 4 meter breed en omdat de woonkamer 5 meter breed was hebben ze er een baan naast gelegd en deze twee aan elkaar bevestigd met een koude las. Is een soort doorzichtige kit, weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Je moet echt weten waar de naad zat. Inmiddels woont mijn ex nog in dat huis en de vloer ligt, na 12 jaar, nog steeds en ziet er prachtig uit. Oke, wel wat krasjes maar er zijn kinderen mee groot geworden, kinderwagen in de woonkamer, alles wat je kunt bedenken. Ik kan het zeker aanraden.Ik dacht dat alle pvc vloeren in banen gelegd worden. En niet van een rol dus...
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Suikervrij, het was in ieder geval wel pvc, heb net nog even op de bon gekeken(bewaar alles ja )
Alle reacties Link kopieren
quote:rapanui schreef op 05 maart 2009 @ 23:13:

Voor mijn nieuwbouwwoning heb ik eigenlijk al beslist dat ik een PVC vloer wil. Lijkt me voor mij het meest praktische en ook nog mooi. Ik heb een mooie vloer gezien van het merk Designflooring (Art-select summer oak). Heeft er iemand ervaringen met dit merk? Misschien iemand die zich er ook in verdiept heeft? En wat is de algemene ervaring met een PVC vloer? Zijn er nadelen?@Rapanui, mag ik vragen of je uiteindelijk nog voor Designflooring hebt gekozen? Ik sta nu voor de keuze wel/niet en waar? Misschien heb jij nog wat tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:sjees schreef op 27 juli 2009 @ 17:27:

wij hebben in onze nieuwbouwwoning ook een vloer van designflooring gelegd (als ik me niet vergis dezelfde kleur als TO). Zijn er echt superblij mee, prachtige warme vloer in alle opzichten. Met een klein kind valt er nog wel eens wat, wordt er wat afgeraced met allerhande karretjes etc. en het is een stuk minder kwetsbaar als een houten vloer. En wel de look van een houtenvloer: bijna niemand ziet dat het geen hout is. Wij hebben tussen de banen van die kleine donkere strips laten leggen zodat het lijkt alsof het houten planken met een richel zijn.



Met schoonmaken zie je wel vaak strepen (zie net in dit topic dat je met helder water moet schoonmaken, weer wat geleerd...) maar omdat het zo sterk is kan je zelfs met een schoonmaakspons de hardnekkige vlekken te lijf gaan. Enige nadeel vind ik dat je bij designflooring geen bijpassende plinten kan krijgen. De plinten die we uiteindelijk hebben uitgezocht zijn net niet de goede kleur (maar dat zie ik alleen, vriend vindt dat ik zeur...).



Kortom, een prachtige vloer. ik vind het echt zijn geld waard.@Sjees, mag ik vragen door wie je deze vloer hebt laten plaatsen? Wij hebben dit weekend een offerte gehad á ¤98,50 per m²..
We hebben zelf handyfloor in de keuken gelegd. Het ziet er ok uit, maar ik zou geen kamer vol willen hebben. Het oogt niet als parket. Doordat de ondervloer niet vlak gemaakt is, zie je ook bobbeltjes zitten. Maar goedkoop was het wel. En waterdicht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gehoord dat de pvc-vloer heel ruw is en dus niet fijn voor bijv. kleine kinderen om op te spelen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn pvc vloer door een pro laten leggen en dat is ook echt nodig hoor. De ondervloer moet super egaal zijn anders krijg je dat nog jaren te zien in je vloer. Verder is zon vloer supermakkelijk in het onderhoud en zeer slijtvast. dus als je huisdieren hebt bvb is een pvcvloer zeker de investering waard. Een nadeel is dat het vrij koud kan zijn aan je voeten, maar met een vloerverwarmingsysteem is dit goed op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op de 1e verdieping, waar onze slaapkamer en logeerkamer zich bevinden ook een pvc vloer. Het is een vloer van Metroflor, de Authentic Plank+, kleur Shade.



Wij vinden het een prettige vloer, vinden 'm eigenlijk niet eens zo koud aanvoelen (zeker veel minder koud dan laminaat). En het loopgeluid is veel minder hard en hol dan bij een laminaat.



De belasting is natuurlijk veel minder dan bij een vloer op de begane grond, maar wij zijn erg tevreden over het gebruiksgemak en zien er geen krassen en vlekken op tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in een bestaand appartement, waar we per 1 juli gaan wonen, over een plavuizen vloer met daaronder vloerverwarming, een PVC vloer laten leggen.

Volgens de deskundigen in diverse winkels moet dit geen problemen opleveren. Eerst egaliseren en daarop de PVC vloer lijmen. Ook zou het geen problemen moeten opleveren met betrekking tot de warmteafgifte.

Heeft iemand hiermee ervaring?

Wij willen voor een PVC vloer van Ambiant kiezen met een dikte van 2 mm en een toplaag van 0,3 mm.

Is dit een goede keuze of zijn er mensen die hiermee minder goede ervaringen hebben of hadden.

Ook graag een reactie in het algemeen over PVC vloeren. Zowel positief als (eventueel) negatief.

Ervaringen van gebruikers zeggen mij meestal meer dan de ervaringen van verkopers.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu een jaar in onze nieuwbouwwoning en hebben daar op de begane grond en eerste verdieping een PVC-vloer laten leggen ivm vloerverwarming. Helemaal super!

De warmte afgifte is goed (heb in dit huis nog geen pantoffels ofzo aan hoeven trekken ivm kou, gewoon geen koude voeten meer!), vloer ligt mooi, geen krassen tot nu toe en dweilen (je hebt er speciale zeep voor waardoor je weer zo'n beschermlaagje eroverheen krijgt) is een makkie (eindelijk zonder strepen, dat was in het vorige huis met die laminaatvloer wel anders grrr). Wij zijn er echt superblij mee :-D (het is trouwens een vloer van M-flor, de Shade die hierboven al ergens genoemd is).
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Tot mijn grote spijt en frustratie heb ik op onze Metroflor vloer een aantal flinke en grote krassen veroorzaakt...



Wie weet of ik hier iets aan kan doen of dat er ueberhaupt nog wat aan te doen is?
Hier ook een pvc vloer. Omdat de vloer niet geëgaliseerd kon worden hebben wij er een die gelegd wordt net als een kliklaminaat vloer. Hij is erg mooi. makkelijk in onderhoud en ziet er fantastisch uit. Hij maakt minder geluid als laminaat en voelt warmer aan. Hij is niet ruw of zo maar heeft wel een houtstructuur. Hij is ook makkelijk te leggen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-06-2013 12:36
Reden: reclame
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven