Ikea keuken ervaring

12-08-2018 15:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zijn opzoek naar een nieuwe keuken en horen verschillende verhalen over Ikea keukens.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Doen of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in het vorige huis 8 jaar een Ikea keuken gehad naar volle tevredenheid. Nu zijn we bezig met de nieuwe keuken en die komt ook van Ikea. Wij hebben ook bij diverse keukenboeren gekeken maar vonden deze uiteindelijk het mooiste. Wel hebben we bewust Bosch apparatuur ipv Ikea apparatuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.

Wat ik heb begrepen is dat IKEA een goede basis heeft (en soms kan je die ook combineren met een blad van elders) Afhankelijk van je wensen kan andere apparatuur wel aan te raden zijn.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Vorige keer hebben wij idd voor een blad van ergens anders gekozen, dat kan altijd. Dit keer wel een ikeablad die we gedeeltelijk zelf op maat maken. Bekijk vooral wat je mooi vindt, ik geloof dat het qua kwaliteit ed echt niet veel uitmaakt qua materiaal, ophangbevestiging etc of het nu een Ikea, Brugmann of keukenconcurrent is.

Wij zijn zelf handig en wilden wat maatwerk dingen, dat is over het algemeen makkelijker met een Ikea keuken dan een andere keukenboer.
envelop wijzigde dit bericht op 12-08-2018 16:08
Reden: Toevoeging
27.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Ik wil mijn bijkeuken opknappen met o.a. een nieuw blad, wasbak en meer bergruimte. Ik heb al losse aperatuur en ook de wasmachine komt daar.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak dat IKEA geassocieerd wordt met gammel en goedkoop-duurkoop, maar de kasten die wij van IKEA hebben zijn superdegelijk en stevig.staan al jaren , terwijl eromheen menig Woonboulevardmeubel sneuvelt.
Ik zou er dus met een gerust hart voor gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook erg benieuwd naar, TVP dus :)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hoor is dat ze een goede prijskwaliteitverhouding hebben in het lagere segment en vaak prettiger is om daar te winkelen omdat je gewoon weet wat je betaalt. Hornbach schijnt overigens ook een goed alternatief te zijn.

Zou inderdaad wel gewoon merk-apparatuur nemen.
Alle reacties Link kopieren
clueless17 schreef:
12-08-2018 16:32
Ik lees vaak dat IKEA geassocieerd wordt met gammel en goedkoop-duurkoop, maar de kasten die wij van IKEA hebben zijn superdegelijk en stevig.staan al jaren , terwijl eromheen menig Woonboulevardmeubel sneuvelt.
Ik zou er dus met een gerust hart voor gaan!
De kwaliteit van de IKEA-meubels is de laatste jaren een heel stuk minder geworden. Wij hebben inderdaad nog 20-jaar oude IKEA-kasten staan die al een paar keer in- en uitelkaar zijn gehaald en nog prima degelijk zijn. Maar exact dezelfde kasten meer recent gekocht zijn gewoon wel gammel na een keer uit elkaar halen. Er wordt nu gewoon veel lichter materiaal gebruikt dat sneller kapot gaat.

De gemiddelde woonboulevard verkoopt trouwens ook voornamelijk troep hoor. Kwamen wij ook van terug toen we dachten: we gaan naar een woonboulevard want daar hebben we veel goede zaken bij elkaar. Blijkt dat grootste deel toch goedkope troep was: nepleer, geperst hout etc.
Alle reacties Link kopieren
10 jaar geleden hebben we onze keuken bij Ikea gekocht. Wel met een ander blad en apparatuur. Kasten zijn nog helemaal prima. Op basis van wat we hebben, zou ik zo een nieuwe keuken daar kopen. Maar het bovenstaande bericht zou wel mijn aandacht trekken. Recentere ervaringen zijn dan wel zinvol.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring gaat over de normale ikea-meubels, niet over de keukens hoor. Keuken haal je bovendien ook nooit meer uit elkaar, dus daar heb je dat probleem minder.

Mij lijkt IKEA keuken vooral heel handig als je beperkt budget hebt of als je geen zin hebt in een lange levertijd, of een woning voor verhuur hebt oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het idee dat de nieuwe keukenkasten van mindere kwaliteit zijn dan de kasten die wij 8 jaar geleden hebben gekocht. Die hebben zich in elk geval perfect gehouden ondanks intensief gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Met de kasten is niet veel mis, en als je kunt vinden wat je wil in hun maatvoering qua kasten, prima. Qua apparatuur moet je even opletten dat je niet alles zomaar kan inbouwen. Koelkast bv moet wel een sleepdeursysteem hebben plus als je een koelvriescombi hebt moeten de maten kloppen met de deurfronten. En die schijnen niet standaard te zijn. Ook het front van de vaatwasser wordt net weer anders dan anders bevestigd. Kwestie van goed uitzoeken dus. De Ikea-apparatuur zelf is niet je van het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2 maanden een Ikea-keuken, dus ik kan nog niet zeggen wat het op de lange termijn gaat doen.

Ik heb ervoor gekozen omdat ik geen zin had in gehaggel om de prijs en ikea had wat ik zocht. Ik heb eerst alles zelf uitgetekend met hun programma op de site. We zijn vervolgens in de winkel heel netjes geholpen, ook nog veel tips/goede aanpassingen gekregen waar ik zelf nog niet aan gedacht had.
Qua apparatuur heb ik ook een aantal dingen van hun erbij gekocht, omdat ze een witte oven en witte afzuigkap hadden die ik mooi vind.
We hebben hem zelf geplaatst, met hulp van mijn vader was dat ongeveer 4 dagen werk (is wel een grote keuken).
Ik ben er echt superblij mee, hij is echt mooi en precies zoals ik voor ogen had.
Alle reacties Link kopieren
Ohja we hadden onlangs nog een goede nieuwe vaatwasser gekocht van een ander merk en die moest dus in de nieuwe ikea-keuken, en dat was nog wel een dingetje.
Als je googelt kom je op een bedrijf dat glijsystemen verkoopt zodat de vaatwasser toch in de kast kan, maar dat was best een hels karweitje.
Uiteindelijk wel gelukt, maar toch iets om rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Onze (duitse) keuken is 21 jaar oud. Tien jaar geleden de kastdeurtjes vervangen met ikea deurtjes. Ziet er nog perfect uit en functioneerd prima.
Sinds een goed jaar een ikea keuken. En echt blij mee. Oude keuken was een brugman keuken en de ikea doet daar niet voor onder. Echter ben ik benieuwd of die ook de 15 jaar gaat halen...
Makkelijk in elkaar te zetten, alleen het stellen is een flink klusje.
Apparatuur wel van ikea, maar vaak de duurdere varianten. Dit vanwege bijvoorbeeld de opties tov een bosch. Zelfde geld meer opties (inductie kookplaat deelbare kookzones en grote plaat, vaatwasser met besteklade en timer die in diverse kleuren op de vloer geprojecteerd wordt, oven pyrolitisch en groter...)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een keuken van Ikea. Nog niet lang, maar tot nu toe zeer tevreden.
We hebben het Barkoboda werkblad. Erg mooi! En de vaatwasser (Skindande) is overigens een Electrolux machine. Maakt goed schoon en droog.
Onze tijd is nu.
sas_andrea schreef:
12-08-2018 20:21
Sinds een goed jaar een ikea keuken. En echt blij mee. Oude keuken was een brugman keuken en de ikea doet daar niet voor onder. Echter ben ik benieuwd of die ook de 15 jaar gaat halen...
Makkelijk in elkaar te zetten, alleen het stellen is een flink klusje.
Apparatuur wel van ikea, maar vaak de duurdere varianten. Dit vanwege bijvoorbeeld de opties tov een bosch. Zelfde geld meer opties (inductie kookplaat deelbare kookzones en grote plaat, vaatwasser met besteklade en timer die in diverse kleuren op de vloer geprojecteerd wordt, oven pyrolitisch en groter...)
Bedoel je nou dat volgens jou een keuken maar 15 jaar meegaat???
Ik lees vaak dat mensen ikea keukens alleen adviseren als je een beperkt budget hebt. Wat een onzin. Het is juist stom om veel meer te betalen bij een keukenboer. En dat mensen ook serieus denken dat ze iets van de prijs af kunnen krijgen. Als je een brood koopt ga je toch ook niet onderhandelen over de prijs? Zon keukenboer begint met zo'n beetje een verdubbeling van wat het eigenlijk kost.
En ja hier supertevreden met de ikeakeuken! Ook met de inductieplaat trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Man heeft in vorige huis een Ikea-keuken gebouwd: degelijk, mooi, echt prima. Heel fijn ook om meteen te zien wat ieder onderdeel kost, in plaats van die keukenmaffiapraktijken waarbij er een willekeurig astronomisch bedrag op je wordt afgevuurd. Ook heel fijn dat de keuken dan zo snel voorhanden is.

Voor ons nieuwe huis zijn we voor DB gegaan (ook transparante prijzen gelukkig), omdat we graag de ruimte optimaal wilden benutten. Bij een Ikea-keuken zit (zat?) je vast aan veelvouden van 20 cm in de breedte van je kastjes. Dus als we nog 15 cm over hadden, was dat zonde van de ruimte. Geen idee of dat nog zo is trouwens. Toen hadden we echter wel ineens een lange levertijd. :-D
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Kijk ooo eens naar kvik.
Zelfde voordelen als bij ikea ( heldere prijzen en zelf ook apparatuur ed elders als je wilt wat zeer veel scheelt)
Maar veel betere kwaliteit en service
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Vandaag naar de Ikea geweest maar ze hebben helaas niet de kleur die wij willen dus we gaan verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet uit ervaring dat ikea keukenkastjes zich heel goed laten verven! Mijn ouders hebben naar alle tevredenheid al 6 jaar een ikea keuken, en zijn nu ongeveer 4 kleuren verder! Als je de juiste verf neemt, de kastjes iets opschuurt en ze netjes afverft dan zijn ze als nieuw en in de gewenste kleur. Je ziet er niet aan af dat het geen originele kleuren zijn. (Met hoogglans wordt dit iets lastiger natuurlijk :p)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven