Badkamer inspiratie gezocht

12-08-2018 20:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag een nieuwe badkamer uitzoeken voor in het nieuwe huis. Leuk zou je denken. Ik kom er even niet uit. Het meubel, kranen en bad is al uitgezocht, was niet zo moeilijk. De tegels echter... het is een grote ruimte. We houden de muur achter het wasmeubel gestuct evenals twee zijmuren waarvan een het raam bevat en de andere de deur. De achtermuur van de badkamer en de vloer krijgen middengrijze betonkleur grote tegels. Op 2/3e van de ruimte komt een vrijstaand muurtje. Tegen dat muurtje komt het bad. Achter dat muurtje loop je links de wc in en rechts de inloopdouche. Het muurtje waar het bad tegenaan staat willen we een accent geven. Ik had mooie turqoise 10x10 handvorm tegeltjes gezien maar ik twijfel of ik de combi mooi vindt en het is best heftig. Wat als ik erop uitgekeken raak?
Maar ik wil ook iets gaafs/aparts/chique. Geen standaard badkamer, dat hebben we nu en vind ik saai.

Wat hebben jullie of zouden jullie doen?
Ik vind glastegels wel heel mooi, komen in verschillende maten en kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp is het niet zo’n hele grote muur die betegeld wordt? Dan zou ik gewoon doen wat je leuk lijkt. Wees niet te bang om voor iets “heftigs” te kiezen, want in het ergste geval gooi je er over een paar jaar heel makkelijk weer een paar nieuwe tegeltjes tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het muurtje 3,5 a 4 m2 is.

Ergens is dat natuurlijk ook wel zo. Het is niet forever, maar zou toch leuk zijn als ik er lang van kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal fan van de hexagon tegels. Dan hoef je niet eens een hele sprekende kleur te nemen, het patroon van de tegels is in mijn beleving al genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Druppeltjeswater schreef:
12-08-2018 21:27
Ik denk dat het muurtje 3,5 a 4 m2 is.

Ergens is dat natuurlijk ook wel zo. Het is niet forever, maar zou toch leuk zijn als ik er lang van kan genieten.
Tuurlijk, daar ga je ook voor. Maar de realisatie dat het geen enorme ramp is als je toch verkeerd kiest, maakt het vaak makkelijker om toch een knoop door te hakken.
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
12-08-2018 21:28
Ik ben helemaal fan van de hexagon tegels. Dan hoef je niet eens een hele sprekende kleur te nemen, het patroon van de tegels is in mijn beleving al genoeg.
Ja prachtig!
Zowel de grote als de kleine.

Helaas heb ik een man die ook mee wil beslissen.
Een zelliges (handvorm) tegel in wit maakt ook een statement

Afbeelding

Of al het grijs opwarmen met een houtlooktegel
Afbeelding

Kiezelsteentjes
Afbeelding

Gewoon toch je originele idee. Mooi!
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Die kiezels ook over gedacht. Dat was tijd terug zo ‘in’. Vind het nu mwa als ik het zo op plaatjes zie.

Die witte zelliges is eigenlijk ook heel mooi!! Daar ga ik eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die kiezels ook erg leuk.

Maar kies niet voor iets veiligs, maar voor iets wat je graag wilt. Of dat nu turquoise is of wit, kies wat je mooi vindt
Alle reacties Link kopieren
Handvormtegels :heart: turquoise :heart: Ik zou t gewoon doen TO. Hoewel die witte inderdaad ook erg mooi zijn
Ik zou iets bijzonders maar wel neutraals kiezen(handvormtegels, hout). Mijn ervaring is dat een opvallend iets uiteindelijk tegen gaat vallen. Na twee jaar was ik er zo klaar mee. Die ervaring hebben vrienden van mij(turkoois mozaïek) en schoonouders(rood wandje) ook omdat ze eigenwijs waren ondanks mijn waarschuwing :-D

Ik geef toe dat ik ook hebberig word van alle mogelijkheden. Ooit een prachtige wand in een badkamer gezien met de voorstelling van een roos. Waren wel tegels, geen mozaïek. Soort Ixxie maar dan in tegels. Ook een moswand achter een bad zag ik op Pinterest :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven