Ramen polijsten.

14-08-2018 19:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woon sinds 2 weken in mijn "nieuwe" appartement.
Toen ik de ramen aan het zemen was zag ik grote krassen op de ramen.
Ik heb iets gelezen over polijsten van ramen. Dat iseen kostbare klus daarom zou ik graag ervaringen willen horen van mensen die dit ook hebben laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt heel erg aan hoe diep de krassen zijn, heel oppervlakkige kan je zelf weg krijgen. Google is je vriend. (Ook voor hoe duur het is om het professioneel te laten doen).
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ramen zijn bekrast? Als het er niet te veel zijn zou je ook eens kunnen navragen wat nieuwe kosten. Kan soms erg meevallen.
Nieuw als in 'nieuwbouw'? Dan moet de bouwer het verhelpen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het hebt gekocht, is het wellicht een verborgen gebrek en moeten de vorige bewoners het betalen.

Als het nieuwbouw is moet je naar de makelaar.

En als het huur is, dan bij de verhuurder aankloppen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt twee topics geopend 😊
Ramen vallen doorgaans onder de verantwoordelijkheid van de VVE. Misschien daar eens informeren naar de mogelijkheden? Het lijkt me geen verborgen gebrek, omdat het zo te zien is, dus dat valt onder de onderzoeksplicht.
Alle reacties Link kopieren
Krassen zijn niet diep.
Het is geen nieuwbouw. Het zijn 5 ramen van ongeveer 240 bij 1 meter.
Volgens mij is het geen verborgen gebrek. Maar ga eens informeren.
Heb het al geprobeerd met tandpasta en met autopoets. Helaas geen resultaat.
Alle reacties Link kopieren
1961mei schreef:
14-08-2018 21:07
Krassen zijn niet diep.
Het is geen nieuwbouw. Het zijn 5 ramen van ongeveer 240 bij 1 meter.
Volgens mij is het geen verborgen gebrek. Maar ga eens informeren.
Heb het al geprobeerd met tandpasta en met autopoets. Helaas geen resultaat.
Was het de goede tandpasta? Er moet titaniumoxide inzitten, anders werkt het niet (zit in van die blekende tandpasta trouwens).
Alle reacties Link kopieren
In een van onze huurhuizen heeft een glazenwasser ooit krassen gemaakt. Zandkorrels in het water en het is zó gebeurd. Ik heb nooit aan de verhuurder gevraagd hoe het verholpen kon worden; daar was ik echt niet mee bezig. Jaloezieën ervoor en je zag er geen barst van. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien wil de man van Carglass de krassen repareren. Je kan er ook een nieuwe ruit in (laten) zetten. Dat is niet zo duur. In glasplatenshops zie je wat het per m2 kost. Zelf zetten is niet moeilijk maar je hebt dan wel hulp nodig om de ruit op zijn plaats te houden terwijl jij hem vastzet. Alleen ruiten tot 1 m2 kan je alleen zetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ga het eens met andere tandpasta proberen.
Ben ook al naar gordijnen wezen kiijken, maar vind het zo zonde van mijn uitzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven