Hoeveel gas/Electra verbruiken jullie?

15-08-2018 14:09 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb vandaag weer mijn maandelijkse verbryiksoverzicht ontvangen

Heb meer electra en minder gas verbruikt dan vorig jaar juli

Maar volgens mij is mijn electra verbruik altijd wel wat aan de hoge kant
Terwijl ik geen gekke dingen heb/doe volgens mij

Ik kook wel inductie

Maand juli
307 kWh
11m3 gas
Alle reacties Link kopieren
Ligt er natuurlijk wel aan uit hoeveel personen je huishouden bestaat.
Ik heb 187 kWh verbruikt in juli, ik heb geen gasaansluiting.
Ik woon samen met mijn volwassen dochter.
hier ook 11m3 gas, elektra wel een stuk minder, 186 kWh. Tweepersoonshuishouden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit jaar in juli ook meer stroom verbruikt dan vorig jaar, maar bij ons kan ik het verklaren. De ventilator en airco stonden regelmatig aan. Misschien is dat bij jou ook het geval geweest?
Alle reacties Link kopieren
4 personen
Alle reacties Link kopieren
Ja niet aangedacht ventilator maar dat verbruikt toch niet zo heel veel
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
15-08-2018 14:21
Ja niet aangedacht ventilator maar dat verbruikt toch niet zo heel veel
Telt allemaal bij elkaar op. Koelkast meer open en dicht doen om er iets uit te halen, vaker een ijsje uit de vriezer halen, etc.

Heb je ook geen nieuwe apparatuur in huis? Nieuwe tv die op standby blijft, laptop de hele dag aan, etc.

Vaker douchen met dit weer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hou maandelijks ook verbruik ook bij maar jaar verbruik zegt veel meer.
Alle reacties Link kopieren
1persoonshuishouden:

gas: 8m3
electra: 56 kWh

Ik kook weinig (wel op gas), geen ventilator of airco gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk jaarverbruik zegt meer
In de winter veel meer gas bij mij

Ik heb wel een aantal oude apparaten die voor de zuinigheid eigenlijk vervangen zouden moeten worden
(Diepvries bijna 20 jaar😬)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-08-2018 14:38
1persoonshuishouden:

gas: 8m3
electra: 56 kWh

Ik kook weinig (wel op gas), geen ventilator of airco gebruikt.

En je leeft nog?1?! :applause:
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoeveel precies maar 2 maanden geleden belde de energieleverancier zelfs op omdat mijn gasverbruik op de 180 euro per maand uitkwam. Voor alleen maar gas, bleek een lek te hebben dus als het echt ineens veel hoger is even aan de bel trekken.
Alle reacties Link kopieren
Voor 1 persoon
1 m3 gas (alleen om te koken)
75 kWh electriciteit

Ik kook maar twee-drie keer per week, overige dagen gebruik ik de magnetron.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
15-08-2018 15:01
Geen idee hoeveel precies maar 2 maanden geleden belde de energieleverancier zelfs op omdat mijn gasverbruik op de 180 euro per maand uitkwam. Voor alleen maar gas, bleek een lek te hebben dus als het echt ineens veel hoger is even aan de bel trekken.
Hou liever zelf vinger aan de pols, meten is weten. 180 euro per maand 😮 dat verbruiken wij in half jaar nog niet met 6 personen.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
15-08-2018 15:12
Hou liever zelf vinger aan de pols, meten is weten. 180 euro per maand 😮 dat verbruiken wij in half jaar nog niet met 6 personen.
Nee wij normaal gesproken dus ook niet, dus erg blij dat ze eventjes belden
2 personen. stroom 341 KwH, gas 16 M3
Alle reacties Link kopieren
Stroom 247 kwh, gasaansluiting heb ik niet. Wij zijn met 2 personen.
Whatsinaname1988 schreef:
15-08-2018 15:01
Geen idee hoeveel precies maar 2 maanden geleden belde de energieleverancier zelfs op omdat mijn gasverbruik op de 180 euro per maand uitkwam. Voor alleen maar gas, bleek een lek te hebben dus als het echt ineens veel hoger is even aan de bel trekken.
Als er zo veel gas gelekt is mag je van geluk spreken dat je huis er nog staat. Een gaslek zorgt eigenlijk nooit voor een hoger verbruik. Zorgt nog eerder voor een afgefikt huis.

Ik heb nog geen slimme meter dus weet mijn maandverbruik niet. Houd ik zelf niet bij.
op jaarbasis gemiddeld 4000 (dus circa 330 per maand) aan elektra, gas gemiddeld 900 per jaar.

Nu zonnepanelen gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-08-2018 18:03
op jaarbasis gemiddeld 4000 (dus circa 330 per maand) aan elektra, gas gemiddeld 900 per jaar.

Nu zonnepanelen gelukkig!
330 per maand aan stroom? Wat doe je dan? Wiet telen of zo? Ik zit op nog geen 100 euro per jaar aan stroom (in mijn eentje).
Lady_Day schreef:
15-08-2018 19:50
330 per maand aan stroom? Wat doe je dan? Wiet telen of zo? Ik zit op nog geen 100 euro per jaar aan stroom (in mijn eentje).
330 kWh geen euro
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-08-2018 19:57
330 kWh geen euro
Hahaha, okay... verkeerd begrepen. Excuus!
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
15-08-2018 18:02
Als er zo veel gas gelekt is mag je van geluk spreken dat je huis er nog staat. Een gaslek zorgt eigenlijk nooit voor een hoger verbruik. Zorgt nog eerder voor een afgefikt huis.

Ik heb nog geen slimme meter dus weet mijn maandverbruik niet. Houd ik zelf niet bij.
Het lek was in de kruipruimte, hierboven merkten we er niks van. Pas toen ze gingen “ persen” oid kwamen ze erachter en gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten op 220 kWh voor juli. Geen gas en 4 personen.
gizzmo-returns schreef:
15-08-2018 18:03
op jaarbasis gemiddeld 4000 (dus circa 330 per maand) aan elektra, gas gemiddeld 900 per jaar.

Nu zonnepanelen gelukkig!
Wil niet zeggen dat je afgelopen maand 330 kWh verbruikt hebt. Het is niet elke maand gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven