Mn kat verhaart zich kaal

16-08-2018 13:09 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Ik maak me een beetje zorgen en ontvang graag tips of dergelijke vandaar deze topic.

Mijn (ongecastreerde ragdoll) kater van 1,5 jr verhaart nu al sinds mei. Hij was zo vol en fluffy nu kijk ik tegen zn huid aan op zn rug. Mijn huis ligt vol met plukken haar. Hij likt of plukt ze er niet uit, de haren laten gewoon los. Ik ben al naar de dierenarts geweest, ze zag geen reden om verder te onderzoeken door middel van bloedonderzoek omdat hij gewoon goed eet, drinkt en speelt. Verder heb ik al alles geprobeerd, vitamine, oliën, ander voer, juist wel of juist niet borstelen. Dit is geen normale rui ben ik van mening. Het duurt al dik 4 maanden. Help me out. Ps. Thuis ligt hij altijd op zn rug met buik en pootjes in de lucht... dus stress lijkt mij echt geen oorzaak. Geen andere huisdieren of veranderingen.

Evelien
Ik zou eens een andere dierenarts raadplegen.
Ik zou ook naar een andere dierenarts gaan. Mijn kat verliest ook veel haar en hele plukken maar aan z'n vacht is niets te zien. Lijkt me niet gezond en niet normaal dat je z'n huid gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
Andere da!
Alle reacties Link kopieren
Of terug naar dezelfde DA. Tijdelijk wat meer verharen is niet direct reden voor zorg, maar als het zoveel wordt zal de DA toch ook wel inzien dat nader onderzoek nu wel geboden is, lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven