Verliefd op je/een huis/inrichten (kwijltopic ;))

16-08-2018 13:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eigenlijk ben ik helemaal niet op zoek naar een nieuwe woning, maar ik ging even voor de lol kijken en toen kwam er een huis voorbij waar ik onszelf al he-le-maal zie zitten. Inmiddels is het huis in mijn hoofd al volledig ingericht, en organiseren we er leuke etentjes in de open keuken en hebben we heerlijke avondjes in de fijne tuin (die ik ook al voor de helft heb ingericht ;)).

Ik heb een heel fijn huis, maar ik kan zo blij worden van het in gedachten inrichten van een nog helemaal blanco ruimte en dan kan ik er in gedachten al een beetje verliefd op worden.

Dat brengt me bij de vraag: ben jij (een beetje) verliefd op je huis? Wat vind je er heerlijk aan, en waar ben je trots op?

Of kun je net als ik zo heerlijk dagdromen of uren door Pinterest scrollen? Plaatjes van droomhuizen zijn ook welkom ;).
Ik kijk regelmatig op funda en ben altiid benieuwd hoe andere hun huis hebben ingericht.
Ik ben heel trots op ons huis! We wonen achteraf in een oude boerderij. Het is heel sfeervol al zeg ik het zelf :). Het meeste maken we gebruik van de woonkeuken. De tuin is ook heerlijk om in te zitten en te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel fijn huis. We zitten midden in een verbouwing, dus het wordt nog steeds mooier dan het al was. Maar wat ik het allerfijnste vindt aan dit huis, is het gevoel dat het me geeft. We wonen vrijstaand in een rustige straat, en op de achtergrond hoor ik vogels fluiten, koeien loeien, blaadjes ruizen door de wind. Heerlijk!

In gedachten ben ik al bezig met het volgende “project”. Mijn laatste wens is een zwembad in de tuin, en ik ben momenteel in gedachten aan het ontwerpen hoe dat eruit moet gaan zien. Kan nog wel even duren voor het zover is, maar je kunt maar beter goed voorbereid zijn ;-)

Toch is mijn ultieme droom om ooit nog eens zelf een huis te ontwerpen. Ook al woon ik hier heerlijk, er blijft altijd nog wel iets te wensen over. Het lijkt me heel fijn om zelf alle ruimtes in te delen, zodat je een huis helemaal aan jouw wensen en behoeften aan kunt passen. Dat ideale huis ben ik dus ook nog niet op Funda of in een magazine ofzo tegengekomen.
Ik ben ook trots op mijn huis. Ik woon hier nu 29 jaar. Mijn man en ik kregen een erfenis en daarvan wilden we het hele huis gaan opknappen. Mijn man is kort daarna na een kort ziekbed overleden. Ik wil hier graag zo lang mogelijk blijven wonen en naar mijn zin dus heb toch al veel van onze plannen verwezenlijkt. De hele achtertuin is vernieuwd, nieuwe badkamer en de wc beneden ook helemaal vernieuwd, nieuwe binnendeuren zowel boven als beneden en de hal en trappen belegd met pvc. Nu is het wachten op de nieuwe kunststof voordeur. Ik ben toch blij dat ik dit allemaal heb laten doen want ik geniet er wel van. Mijn zoon woont nu nog thuis maar dat zal ook geen jaren meer duren. Ik zou ook al ben ik dan alleen echt niet kleiner willen gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
16-08-2018 13:51
Ik kijk regelmatig op funda en ben altiid benieuwd hoe andere hun huis hebben ingericht.
Ik ben heel trots op ons huis! We wonen achteraf in een oude boerderij. Het is heel sfeervol al zeg ik het zelf :). Het meeste maken we gebruik van de woonkeuken. De tuin is ook heerlijk om in te zitten en te spelen.
Oooh een oude boerderij klinkt heerlijk! :heart:

Ik zie dan meteen een mooie vintage inrichting voor me.
Alle reacties Link kopieren
Jullie huizen klinken heerlijk!

Nummer*Zoveel je beschrijving straalt echt rust uit. Fijn, lijkt me dat.

En Blondie wat verdrietig dat je er niet meer samen met je man kunt wonen, maar dat fijn dat je er zo lekker zit :).

Woonplezier is zo belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een fantastisch huis en ben daar zeker verliefd om. We hebben wel in de buurt een huis dat al zeker 2 jaar te koop staat en waar ik met liefde mee vreemd zou willen gaan. Mijn man ook trouwens. Het is alleen nogal te duur.

Nu het vakantie is droom ik heel stereotype van een paar Franse huisjes die natuurlijk voor een spotprijsje te koop staan.
Ik heb ook een erg leuk huis, ik woon daar alleen met twee katjes sinds 1 jaar en 8 maanden.
Het is een bovenwoning uit begin 1900 en dus erg sfeervol.
Het was even een gedoe voordat ik dit kocht, moest ook nog wel wat aan gebeuren maar ik ben nog steeds erg blij dat ik hier woon!

Het is trouwens een beetje een raar huis, omgekeerd.
Slaapkamer en badkamer en toilet op eerste en woonkamer en keuken op zolder, met een balkon aan de achterzijde.
Er moest wel wat gebeuren en daar zag ik tegenop maar achteraf gezien is het erg leuk om een huis naar je eigen smaak te maken.
Het is heel leuk geworden en ik kon lekker alles uitzoeken hoe ik het wilde.

Ik ben erg blij met mijn huisje, ook vanwege de locatie.
Dat is i.m.o nog belangrijker dan het huis: de locatie.
Voor mij althans.

Ik neus trouwens ook vaak op Funda, erg leuk, in andere huizen kijken.

Leuk topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens velen een prachtig huis (nieuwbouw, 2-onder-1-kap, enorm woonoppervlak, aan de bosrand in een zeer geliefd dorp). Ik vind het echter meer een praktisch dan een mooi huis. Man en ik hebben afgesproken dat we, als de kinderen (grotendeels) het huis uitzijn, verhuizen naar die jaren ‘30-woning die ik het allerliefst zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier een starterswoning, gekocht door schoonouders en wij huren. Vind het een leuk appartement maar te modern voor mijn smaak. Het is eigenlijk een blok beton. Ik droom van een jaren dertig woning met schuifdeuren en glas in lood. Vriend gruwt daarvan, te oud dus dat wordt hem waarschijnlijk niet. Ik hou van zoeken en plaatjes kijken maar merk dat ik daar onrustig van word, het zit er voorlopig toch niet in. Denk dat we hier nog wel een tijd blijven dus dromen heeft zo weinig zin.

Toch vind ik het huis waar we wonen heel leuk, leuk ingericht, mooie spullen. Klein tuintje al ligt het bijna midden in de stad en daar ben ik het heel gelukkig mee. M'n eigen stadstuin!
Ik hou van mijn huis, een mooie en vooral ruime 4 onder 1 kap aan een laan met aan weerszijden hoge bomen. Ik zal hier niet snel weggaan, echter is het nog altijd mijn droom om samen met mijn moeder, zusje(en kind) een woning te bouwen, een soort 3 onder 1 kap zeg maar met een mooie tuin met zwembad. Ik heb het in mijn hoofd al 100 keer gebouwd, ingericht en erin gewoond. Of het er ooit van komt, geen idee. Ik hoop het.
Het appartementje waar ik in woon is hetgeen waarvan ik zei toen ik er kwam wonen, hier ga ik nooit meer weg, maar nu zo'n 13,5 jaar later zou ik best wel een benedenwoning willen, met een tuintje.
Het is niet zozeer het appartement zelf, dat is heel leuk, maar nu met die hittegolf achter de rug lijkt me een beter plan om in een huisje te wonen waar het niet zo bloedverziekend heet wordt, dus mijn wens is een tuintje, de slaapkamer en de keuken op het noorden.
Gewoon ingeschreven staan gaat hem niet worden, dan moet ik tot 14 jaar wachten, maar dat ligt anders met 55+ woningen, die hebben niet zo'n lange wachttijd, dus hoe zwaar het ook is om het toe te moeten geven, ik ben er oud genoeg voor en als ik de kans krijg dan doe ik het en dan verhuis ik echt voor de laatste keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom zelf uit een dorpje en ben vanuit huis naar de stad verhuisd, midden in het centrum met waanzinnig uitzicht op de kerk. Daarna met ex verhuisd naar een nieuwbouwwijk buiten het centrum. Vreselijk vond ik het daar, ik wilde zo graag terug. Tig jaar en een messy breakup later, woon ik weer in het centrum, een straatje verder, maar met weer dat uitzicht op de kerk :heart: Ik ben weer thuis, zo voelt dat.

Ik heb mijn huisje helemaal opnieuw ingericht met kringloopspul, vintagedesign, oude spulletjes uit mijn jeugd en veel planten. Ik voel me hier zo op mijn plek, op zaterdag muziek van de kerkklokken, mijn piepkleine balkonnetje met uitzicht op het winkelend publiek, de rivier en de markt op 5 min. loopafstand, straks de kerstverlichting die onder mijn raam hangt, het uitzicht op de mooie, oude panden. Ik wil hier nooit meer weg :$
Alle reacties Link kopieren
Ik vind locatie erg belangrijk. Soms zie ik prachtige droomhuizen op een totaal afgelegen plek. Heel mooi maar mij te onpraktisch en eenzaam. Aan de andere kant zou ik ook niet midden in de stad willen wonen. Veel te klein, lawaai en overal inkijk.

Een mooie tuin vind ik ook erg belangrijk. Die van ons is totaal vernieuwd en prachtig aangelegd. Daar kan ik heel blij van worden! Combinatie van terras, speelgelegenheid en tuin (met bomen en mooie bloemen en planten). Ook volop leven in de tuin (vlinders,bijen, vogels, eekhoorn en zelfs al eens een fazant en roofvogel). Ook heb ik een deel eetbare tuin.

Ik denk dat je droomhuis ook kan veranderen in de loop van de jaren. De wensen zijn anders als alleenstaande, gezin met kinderen of oudere leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op mijn huis, het is precies wat ik zocht.
Het heeft veel ruimte, een bijzondere bouw/indeling, geen tuin maar wel een dakterras (ik hou niet van tuinieren), veel ramen van plafond tot vloer maar toch weinig inkijk, hele grote keuken, genoeg plek voor mans hobby's, mooie buurt in een grote stad.
En de inrichting is ook helemaal perfect, het past bij het huis, licht en rustig met veel planten en weinig zooi.

Ik wil hier voorlopig niet weg, maar ooit zou ik een afgelegen huis op het platteland ook wel fijn vinden. Zoals Nummer*Zoveel schreef: het geluid van loeiende koeien en vogels en het ruisen van de bladeren zou ik wel heerlijk vinden.
Ik ben superblij met mijn huis. Het is een heel erg standaard eind-jaren-'70 rijtjeshuurwoning, maar daardoor qua indeling best praktisch. En de inrichting wordt steeds een beetje meer zoals het bij mij past.
Oh ja en locatie is inderdaad belangrijk! Ik zit nu relatief zo in het centrum, maar genoeg er vandaan dat ik niet al teveel last heb van drukte op speciale dagen en zo. De buurt is fijn levendig, maar ik heb ook gewoon lekker een tuin.
De locatie van mijn huis is fantastisch, ik woon in een heerlijke middelgrote stad (van het soort waar je een weekendje weg naar toe gaat) met de fiets sta ik binnen 10 minuten midden in het centrum, maar als ik uit het raam kijk zie ik alleen maar groen van het park aan de overkant van de straat. Het is een rustige eenrichtingsverkeer straat waar bijna alleen bestemmingsverkeer komt en het park sluit aan op een natuurgebiedje zo'n 500 meter verderop. En tot slot is het een heerlijk buurtje, met leuke buren, kindvriendelijk, makkelijk over eens oppassen over en weer of elkaar helpen met het een of ander.

Het huis zelf is niet mooi om te zien aan de buitenkant; jaren '80 vinex. Maar binnen is het licht, ruimtelijk en uitzicht op het park voor- en stadstuintje achter.

Qua inrichting is het hier een vrolijke liefdesbaby van een VT-wonen stylist en Pippi Langkous. De droom (waar nog een jaar of 2 voor gespaard moet worden) is om de indeling om te gooien en een deel van de achtergevel uit te breken waardoor er nog meer leefruimte ontstaat.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
18-08-2018 11:00
Ik denk dat je droomhuis ook kan veranderen in de loop van de jaren. De wensen zijn anders als alleenstaande, gezin met kinderen of oudere leeftijd.
Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt. Jaren geleden verhuisde ik naar een nieuwbouw appartement. Ik voelde me de koning te rijk en wilde er nooit meer weg. Het was licht, modern en lag op een hele levendige plek. Ik dacht niet dat ik er ooit weg zou gaan of dat ik mij ooit ergens net zo thuis zou voelen.

Nu ben ik in een andere levensfase en wil wat meer ruimte en rust om mij heen. Ik woon nu in een ruime tussenwoning in een woonwijk die nog niet heel erg oud is maar oud genoeg om bijvoorbeeld wel heel groen te zijn. Het is hier een stuk rustiger waar ik nog wel aan moet wennen maar de ruimte in het huis en de nabijheid van het bos vind ik echt heerlijk.

Ik denk dat het per levensfase verschilt wat je ideale woning is. Voorlopig kan ik me niet voorstellen dat ik ooit wil verhuizen (ik woon hier ook nog maar net). Maar ik kan me voorstellen dat ik op een gegeven moment toch weer wat dichter bij het centrum wil wonen. Of juist nog wat meer vrijheid en (half)vrijstaand zou willen wonen.

Tot die tijd struin ik graag funda af en zo nu en dan droom ik helemaal weg bij een huis. Stiekem lijkt binnenhuis architect of interieur stijlist mij ook best een leuk beroep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven