Mijn huis is nog steeds als een studentenkamer

16-08-2018 16:06 158 berichten
Hoe doen mensen dat toch: verhuizen en dan direct ingericht met allemaal spullen die enorm met elkaar kloppen?

Ik ben al jaren geen student meer, maar mijn huis lijkt nog steeds een studentenkamer. Alles is een beetje bij elkaar geraapt. Aan de ene kant omdat het me niet zoveel interesseerde, aan de andere kant omdat het gewoon ook behoorlijk duur is om bv een nieuwe slaapkamer aan te schaffen.

Mijn oudste kind begint de leeftijd te krijgen dat de huidige 'kinderkamer' niet echt meer past. Mijn kind moet nu een nieuw bed, nieuw bureau en een nieuwe kast. Ik begin dan meteen marktplaats af te speuren en ga op zoek naar koopjes. Maar ik merk dat mijn kind graag eens naar een meubelzaak zou gaan om een nieuwe kast, bed en bureau te kopen. Dat het bij elkaar hoort, zeg maar. Maar jeetje, dan ben je zo €500 kwijt!

Mijn vraag is nu eigenlijk: doen jullie dat? Zomaar zoveel geld uitgeven aan meubels? Ben ik een 'zuunigert' dat ik dat eigenlijk helemaal niet wil?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je via marktplaats iets heel leuks kunt vinden voor weinig. Succes.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind je een zuunigert.

Ik denk dat wij al aan onze derde set meubels in de woonkamer zijn inmiddels.
Slaapkamer is nu 15 jaar oud en nog prima maar wel het tweede bed sinds we hier wonen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch leuke dingen zoeken via mp, het hoeft niet niet bij elkaar passende troep te zijn. Bijna al onze meubels zijn tweedehands, gekocht of gekregen. Maar is gewoon mooi een geheel.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin ook op marktplaats. Maar toch vind ik niet dat mijn huis eruit ziet als een studentenkamer. Op de een of andere manier past het bij elkaar. De zelfde categorie oude meuk ofzo. Met hier en daar een opvallend onderdeel, misschien dat de opvallende dingen wel helpen om het een geheel te maken. Dat en een paar basiskleuren die veel terug komen.

Een enkele keer kopen we wat nieuw. Of vintage en daarom duur. Dat is wel even pijnlijk, ja. Dingen die uit niet in de woonkamer staan zijn gerust zesdehands ikea. Lekker makkelijk bij ikea kijken wat we willen en dan op marktplaats opzoeken. Misschien ook een idee voor die kinderkamer!
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, iedereen heeft andere prioriteiten waar hij zijn geld aan uit geeft. Ik ben bijv. ook niet zo van de meubels etc en geef mijn geld liever uit aan een mooie reis, een ander woont in een standaard huis maar koopt iedere twee jaar een nieuwe auto.

Maar eh.. niet alles bij elkaar horend hoeft toch helemaal niet studentikoos te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Tja iedereen zijn ding toch. Ik koop nooit iets tweedehands, iets met smetvees en het feit dat ik van mooie nieuwe spulletjes houd. Mijn vriend en ik hebben dit jaar toen we gingen samenwonen de hele inboedel nieuw gekocht. Tuurlijk doet het een beetje pijn als je alle rekeningen betaalt, maar wauw wat ben ik verliefd op mijn spulletjes. Dus ik vind 500 euro voor een slaapkamer echt heel erg meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Kringloop of MP, maar het zal je sowieso veel tijd en moeite kosten.

Moet je alleen doen als je het zelf wilt, niet voor anderen
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien inmiddels bijna twee keer modaal en ik koop nog steeds mijn meubels op Marktplaats of anderszins tweedehands. Ik vind oude meubels mooi en stukken beter voor de planeet :)
anoniem_360912 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 16:13
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft toch niet zo duur te zijn als je naar Ikea gaat.
En je kan toch nieuw met tweedehands mixen?
Ik snap wel dat een kind op een gegeven moment nieuwe spullen van zichzelf wilt.
Vroeger kreeg ik ook altijd alles tweedehands,kleding en spullen en was het op een gegeven moment echt zat.
Mijn eerste huis was ook een bij elkaar geraapt zooitje.
Ik had ook het geld er niet voor (over).
Toen ik naar mijn tweede huis verhuisde heb ik wel een aantal mooie, bij elkaar passende meubels gekocht.
Veel geld, maar ik geniet er nog iedere dag van!
Nu in mijn derde huis heb ik dus nog steeds dezelfde meubels, aangevuld met een kast van marktplaats die ik in een passende kleur heb geverfd en een stoel uit een erfenis welke heel mooi bij mijn meubels staat.

Dus ja, 1x een grote investering en daarna aanvullen.

Ik vind het wel enorm fijn dat alles bij elkaar past, geeft toch rust en dat vind ik wel belangrijk.
Tja, wij zijn nu aan het sparen voor nieuwe bank. Zouden het ook wel gelijk kunnen kopen, maar model dat ik/we op oog hebben is rond 4.000 euro en andere bank is nog niet helemaal afgeschreven (zit nog prima) dus ik spaar er bewust voor.

Huis is hier wel allegaartje, meer omdat we 4x zo groot zijn gaan wonen (hele oude woning staat ongeveer in de logeerkamer) en hebben aantal dingen van oud bewoner (waaronder dus die bank) overgenomen.
Alleen nieuw bed en goed vloerkleed (echt wol en te duur vonden we, maar genieten er zoveel van) beneden bij de bank en via Facebook-groep tv-meubel (weer heel goedkoop maar precies goede stijl).

Dus ach, soms mag je ook wat nieuws kopen he. Ik ben voor recyclen en kringlopen/tweedehands maar iets helemaal nieuws is ook fijn.
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 16:15
1.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik vind trouwens zo`n set van salontafel , dressoir en eettafel echt om te gruwelen. Bestaat dat nog?
Ik had veel gespaard en pas op mijn 25e mijn huis. Het was 'n opknapper en mijn vader deed het opknappen en ik het interieurshoppen. De totale verbouwing heeft 2 jaar geduurd dus ik heb ook niet alles in één keer hoeven kopen. Dat mijn vader alles kon installeren (keuken, badkamer, betegelen, stucen, nieuw dak erop, vloer leggen, dakkapel bouwen, een aanbouw bouwen etc) heeft mij veel in kosten bespaard. En dat ik lang ben thuis blijven wonen zodat ik 'n flinke spaarpot had om het in te richten hielp ook mee. In de 25 jaar dat ik hier nu woon heb ik nauwelijks grote kosten meer gemaakt voor interieurzaken. Bij het meeste witgoed ben ik nu pas aan een 2e bezig.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
16-08-2018 16:15
ik vind trouwens zo`n set van salontafel , dressoir en eettafel echt om te gruwelen. Bestaat dat nog?
Uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga echt niet zo'n set bij een meubelwinkel kopen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, de 50 ruimschoots gepasseerd, beide een goed inkomen, maar toch zijn veel meubels, gekregen of via kringloop/marktplaats. Wel een nieuw bed gekocht. En uiteindelijk een keer een hele grote eettafel met stoelen.

Het interesseert ons niet zoveel. En ik wacht liever tot dat ik iets vind wat ik mooi vindt. Tot die tijd, moet het vooral bruikbaar zijn
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
16-08-2018 16:15
ik vind trouwens zo`n set van salontafel , dressoir en eettafel echt om te gruwelen. Bestaat dat nog?

Ja en idem.
attribuutje schreef:
16-08-2018 16:08
Ik denk dat je via marktplaats iets heel leuks kunt vinden voor weinig. Succes.

Dat doen we dus meestal ook. Maar het is nooit een passend geheel. Niet bed, kast en bureau in dezelfde stijl. Het staat wel leuk, maar je ziet dat het niet bij elkaar hoort.
dolfje schreef:
16-08-2018 16:10
Ja ik vind je een zuunigert.

Ik denk dat wij al aan onze derde set meubels in de woonkamer zijn inmiddels.
Slaapkamer is nu 15 jaar oud en nog prima maar wel het tweede bed sinds we hier wonen.
:-D

Over hoeveel jaar heb je het met de meubels in de woonkamer? En waarom kocht je een nieuwe set?
Grappig om te lezen dat er mensen zijn die dus ook zo leven, maar ook mensen die echt geld uitgeven aan hun interieur.

Ik denk dat het er bij ons ook om gaat dat we niet zwemmen in het geld en prioriteiten moeten stellen. Die prioriteiten liggen niet bij de inrichting van ons huis, maar meer bij het reizen. Maar als ik soms bij mensen kom waar alles zo lekker klopt, dan kan ik wel jaloers zijn en mijn eigen woning echt nog een studentenwoning vinden.

Oh en met kloppen bedoel ik niet alles van hetzelfde! Daar gruwel ik ook van.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
16-08-2018 16:17
Dat doen we dus meestal ook. Maar het is nooit een passend geheel. Niet bed, kast en bureau in dezelfde stijl. Het staat wel leuk, maar je ziet dat het niet bij elkaar hoort.

Het is vrij verschrikkelijk als meubels bij elkaar horen. Wees blij :)
Een nieuwe kledingkast,bed en bureau voor 500 euro totaal is toch niet duur? Anders geef je voor zijn verjaardag een nieuw ingerichte jongenskamer als hij dat graag wil. Kan hij als verjaardagscadeau van anderen leuke spullen voor zijn nieuwe kamer vragen,bureauspullen etc
Mijn tafels in de woonkamer heb ik vorig jaar pas voor 't eerst vervangen. Heb naar eigen ontwerp steigerhoutentafels laten maken.

Mijn zithoek is de 3e, want de vorige 2 heb ik vervangen toen ze gingen doorzakken.

Mijn bed is m'n 2e. De eerste doet nog dienst in de logeerkamer.

Mijn keuken/badkamer zijn nog de eerste. Wel uiteraard diverse keukenapparatuur al 'n keer vervangen wegens kapot.

Kasten zijn nog origineel door mijn vader gemaakt en nog steeds mijn smaak.
Frox schreef:
16-08-2018 16:26
Het is vrij verschrikkelijk als meubels bij elkaar horen. Wees blij :)
En dat is het ook vaak. Dan hebben we onszelf overtuigd dat we het gaan doen (bv die nieuwe slaapkamer), maar dan kunnen we echt niets vinden omdat het allemaal zo perfect past.

(nee hoor, wij zijn absoluut niet lastig ;-) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven