Balen van miskopen

16-08-2018 16:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Salontafel gekocht via marktplaats, €250,- lichter, blijkt het een miskoop te zijn. Hij staat gewoon niet mooi bij de rest van mijn interieur. Ik zit hier al een paar dagen mee in mijn maag. €250,- is gewoon veel geld voor mij. Ik voel me ook stom dat ik vaak zo impulsief handel. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik een miskoop heb gedaan. Zo heb ik ook eens een ligstoel en een loveseat voor buiten gekocht, terwijl het materiaal helemaal niet geschikt bleek te zijn voor een tuin zonder schuur om in de winter te kunnen staan. En ik had me juist zo voorgenomen vanaf nu goed na te denken over elke aankoop die ik doe. Ik heb de salontafel weer op marktplaats gezet, en hoop (in ieder geval een groot deel van) mijn geld terug te krijgen. Op zich is €250,- niet veel geld denk ik, aangezien hij van een duur merk is en van goede kwaliteit. Maar ja, je moet toch altijd maar iemand zien te vinden...

Zijn er hier nog meer mensen die miskopen hebben gedaan bij het aanschaffen van hun interieur? Misschien voel ik me al wat minder stom als ik hier herkenning vind.
dromertje87 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 14:49
0.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Soms duurt het even voor je smaak zich uitkristalliseert. Zie het maar als een leermoment.
Of vraag voortaan advies aan iemand die er kijk op heeft
Alle reacties Link kopieren
leermomentje, en je zet de tafel gewoon weer op marktplaats voor €275
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zeker miskopen gehad, je kunt niet altijd precies inschatten hoe het met de rest van je interieur samenvalt. Ik let er daarom altijd op dat als ik iets koop, ik het voor ongeveer dezelfde prijs weer kan doorverkopen als het toch niets blijkt te zijn. Dan kost het me nauwelijks tot geen geld, alleen de moeite van het kopen, ophalen en weer verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog zo een. Zwart leren bank van 1200 euro gekocht en het blijkt een massief, streng meubel. Hij moest ook speciaal naar binnen worden getakeld bleek op de afleverdag. Totaal verkeerd beoordeeld op de website.

Ik durfde niet meteen tegen mezelf te zeggen dat hij tegenviel, want je krijgt hem niet makkelijker buiten de deur dan dat hij binnengekomen is, dus je gaat de rest aanpassen. Veel glas en chroom en dan kom je bij een stijl uit die mannen vaak mooi vinden maar die zeker niet mijn eerste keus is. Daarom maar weer opgepimpt met veel kleuren.

Anderen vinden het wél mooi overigens.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Jep. Hier een halve dag in de Ikea rondgelopen op zoek naar dé perfecte loveseat voor ons nieuwe huisje. Eindelijk een beslissing gemaakt, gigantisch veel geld uitgegeven en eenmaal thuis, toen het ding in elkaar zat, kwamen we erachter dat we wél hadden gemeten hoe breed ie mocht zijn, maar we niet naar de diepte hadden gekeken. De stoel bleek veel te diep! :facepalm:
Het ding is massief en donkergrijs, je kijkt er dus niet zomaar omheen. Helaas moest voor de montage een gat gemaakt worden in de stoffering aan de zijkant (die werd bedekt met zijpaneel, dus gemonteerd is dit onzichtbaar), maar hierdoor kon de stoel dus niet terug.

Ach, ik heb ermee leren leven. Hij zit hartstikke lekker, dus dat maakt een hoop goed.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Altijd tenminste 24u wachten voordat ik tot een aankoop over ga helpt...

In zo n hyper bui moet je eigenlijk geen aankoop willen doen
Ik denk altijd zo lang na dat tegen de tijd ik een besluit heb genomen de spullen al weg zijn. Is ook niet handig.
Zo'n ding altijd eerst live gaan bekijken.
Liefst met iemand erbij die door een échte bril kijkt ipv door een roze.

En dan 3 dagen tot een week nadenken of hij wel echt past en matcht met de rest, als het moet opgeborgen worden je ergens plaats hebt, ...

Als je dan na een week nog altijd héél zeker bent, mag je hem kopen.
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
16-08-2018 17:06
Jep. Hier een halve dag in de Ikea rondgelopen op zoek naar dé perfecte loveseat voor ons nieuwe huisje. Eindelijk een beslissing gemaakt, gigantisch veel geld uitgegeven en eenmaal thuis, toen het ding in elkaar zat, kwamen we erachter dat we wél hadden gemeten hoe breed ie mocht zijn, maar we niet naar de diepte hadden gekeken. De stoel bleek veel te diep! :facepalm:
Het ding is massief en donkergrijs, je kijkt er dus niet zomaar omheen. Helaas moest voor de montage een gat gemaakt worden in de stoffering aan de zijkant (die werd bedekt met zijpaneel, dus gemonteerd is dit onzichtbaar), maar hierdoor kon de stoel dus niet terug.

Ach, ik heb ermee leren leven. Hij zit hartstikke lekker, dus dat maakt een hoop goed.
Maar in zo’n geval breng je ‘m toch meteen terug? Zo zonde!

Ik heb ook weleens een miskoop (vaak met kleding: in de winkel zit het mooi, maar thuis blijkt het nergens mee te combineren, bijvoorbeeld), maar dan retourneer ik het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik pin tegenwoordig dingen op een bord op pinterest.
Als ik het na een tijdje nog steeds heel mooi vind ga ik tot aanschaf over.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
16-08-2018 17:06
Jep. Hier een halve dag in de Ikea rondgelopen op zoek naar dé perfecte loveseat voor ons nieuwe huisje. Eindelijk een beslissing gemaakt, gigantisch veel geld uitgegeven en eenmaal thuis, toen het ding in elkaar zat, kwamen we erachter dat we wél hadden gemeten hoe breed ie mocht zijn, maar we niet naar de diepte hadden gekeken. De stoel bleek veel te diep! :facepalm:
Het ding is massief en donkergrijs, je kijkt er dus niet zomaar omheen. Helaas moest voor de montage een gat gemaakt worden in de stoffering aan de zijkant (die werd bedekt met zijpaneel, dus gemonteerd is dit onzichtbaar), maar hierdoor kon de stoel dus niet terug.

Ach, ik heb ermee leren leven. Hij zit hartstikke lekker, dus dat maakt een hoop goed.
Bij de Ikea mag je ook gewoon gemonteerde spullen terug brengen. Doen ze totaal niet moeilijk over! Zo heb ik al een kastje die helemaal in elkaar gezet was terug gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
16-08-2018 22:22
Bij de Ikea mag je ook gewoon gemonteerde spullen terug brengen. Doen ze totaal niet moeilijk over! Zo heb ik al een kastje die helemaal in elkaar gezet was terug gebracht.
Shit, dit had ik dus 6 maanden geleden moeten weten. Ach, vriendlief zit momenteel heerlijk op onze lelijke stoel, inmiddels hoort 'ie gewoon helemaal bij het interieur. Behalve als er nieuwe mensen in ons huis komen, dan willen we onze lelijke stoel nog wel eens 'uitleggen' :$
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n beetje mijn halve interieur bestaat uit miskopen. Afzonderlijk zijn het mooie dingen, vind ik nog steeds. Maar bij elkaar genomen... laten we het er maar op houden dat Pinterest een heel andere definitie van een ‘eclectische stijl’ heeft.

Ik ben het type dat een leuke eethoek koopt en vervolgens het halve huis er omheen ga verbouwen zodat die eethoek beter staat. Of alle deuren en kozijnen in de hal ga verven en de muren voorzie van nieuw behang omdat dat beter past bij de houten lijst van de spiegel die ik voor 10,- op een ‘antiekmarkt’ (lees: vlooienmarkt) heb gekocht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Bevalt de kleur niet of is hij te groot of juist te klein?

Zaken als 'is deze stoel/tuinset/whatever geschikt om het hele jaar buiten te laten staan' kan je vragen voor je hem koopt, maar die les heb je al geleerd!

Als het om de kleur/stijl gaat zou ik voortaan een paar foto's maken van de plek waar hij komt te staan, van een paar kanten. Zo kan je wat makkelijker visualiseren hoe hij in jouw kamer staat.

Als het om te groot/te klein gaat kan je voor je gaat kijken even vragen wat precies de afmetingen zijn. Vervolgens leg je kranten op de grond precies zo groot als de tafel is, zeg 120x70 en bedenk of dat de maat is die je wilt hebben.

Zo heb ik het gedaan met een groot vloerkleed die je in 3 afmetingen kon krijgen.
Als ik die kranten niet had neergelegd had ik de grootste genomen en dat was nét een slag te groot geweest terwijl ik bang was dat hij te klein zou zijn..
Voortaan ga ik dat met meubels ook doen, het is zo gebeurd en kan een hoop ellende schelen.

En soms is het juist wel leuk om meteen een ander kleurtje op de muur te rollen als je een nieuw meubel hebt gekocht; meteen een opfrisbeurt voor je kamer en alleen een muurtje verven is het werk niet.
Ik ben super goed in miskopen, onze ergste miskoop ooit was onze oude keuken. Deze was niet handig ingedeeld, te weinig opbergruimte, te kleine koelkast en vriezer en te weinig werkruimte.
De keuken hebben wij er na 8 jaar uitgegooid omdat wij ons continu bleven ergeren.
Inmiddels staat de nieuwe keuken er een paar weken en ben er zo blij mee. Niet gekeken naar budget, maar gekeken naar wat ik erin wou hebben en hoe werkbaar iets is. Hadden wij 8 jaar eerder moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

@Tornacense, ja achteraf had ik inderdaad beter kunnen vragen of ik 'm eerst mocht komen bekijken. Maar ik was zo bang dat hij voor mijn neus weggekaapt zou worden, omdat ik 'm zelf zo mooi vond.

@Lenn, hij had lager moeten zijn, en beter ook een andere kleur inderdaad. De kleur van mijn muur ga ik niet aanpassen, want die heb ik recent geverfd en staat heel mooi bij mijn bank, boekenkast en fauteuil. Dat heb ik juist wel heel goed op elkaar afgestemd. Goede tip om met kranten te kijken hoe het staat, maar met de hoogte is dat misschien een beetje lastig.

@lemoos, haha dat zijn dan nogal drastische maatregelen die jij neemt. :-P Heb je voor jezelf niet een bepaalde stijl voor ogen van hoe jij je woning wilt inrichten, dat je steeds spullen koopt die niet bij elkaar passen?

@tv-icoon, aiii...€1200,-, plus daarbij ook nog eens de kosten van het huren van een takelwagen, is wel echt heel veel geld voor iets waar je eigenlijk niet zo weg van bent. En dan ook nog je hele woonkamer daarop aanpassen. Jeetje. Maar je bent wel van plan om het zo te houden?
Alle reacties Link kopieren
aaiamfibie schreef:
17-08-2018 08:58
Ik ben super goed in miskopen, onze ergste miskoop ooit was onze oude keuken. Deze was niet handig ingedeeld, te weinig opbergruimte, te kleine koelkast en vriezer en te weinig werkruimte.
De keuken hebben wij er na 8 jaar uitgegooid omdat wij ons continu bleven ergeren.
Inmiddels staat de nieuwe keuken er een paar weken en ben er zo blij mee. Niet gekeken naar budget, maar gekeken naar wat ik erin wou hebben en hoe werkbaar iets is. Hadden wij 8 jaar eerder moeten doen.
Dat is ook balen ja. Ik snap ook wel dat het lastig is dat, als je zo'n investering doet (een nieuwe keuken is vaak niet goedkoop), het lastig is om aan jezelf toe te geven dat je eigenlijk liever een andere wilt. Wel fijn dat jullie nu uiteindelijk een keuken hebben die wel aan de wensen voldoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens het idee dat iemand op dit forum heel erg loopt te trollen? Ik kreeg een hele rare reactie op mijn advertentie op marktplaats. Ik had diegene verteld dat ik er zelf €300,- voor heb betaald, omdat de vraagprijs nu €250,- is en ik uit ervaring weet dat mensen op marktplaats vaak af proberen te dingen. Een leugentje om bestwil dus. Ik hoef niet aan de tafel te verdienen, maar wil gewoon graag mijn geld terug. Ik had ook een hogere prijs kunnen vragen zodat er ruimte is om af te dingen, eerst vroeg ik er ook €300,- voor, maar door 'm voor €250,- aan te bieden hoop ik gewoon eerder een reactie te krijgen. Deze persoon reageerde met "€250,- bedoel je" en bleef eigenlijk alleen maar daarover doorgaan, in plaats van inhoudelijke vragen te stellen over de tafel. Ik heb diegene gevraagd of ze wellicht van het forum is, maar daar gaat ze niet op in. Heel vervelend. En ook erg flauw om zoiets te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dromertje87 schreef:
17-08-2018 11:36
Ik heb trouwens het idee dat iemand op dit forum heel erg loopt te trollen? Ik kreeg een hele rare reactie op mijn advertentie op marktplaats. Ik had diegene verteld dat ik er zelf €300,- voor heb betaald, omdat de vraagprijs nu €250,- is en ik uit ervaring weet dat mensen op marktplaats vaak af proberen te dingen. Een leugentje om bestwil dus. Ik hoef niet aan de tafel te verdienen, maar wil gewoon graag mijn geld terug. Ik had ook een hogere prijs kunnen vragen zodat er ruimte is om af te dingen, eerst vroeg ik er ook €300,- voor, maar door 'm voor €250,- aan te bieden hoop ik gewoon eerder een reactie te krijgen. Deze persoon reageerde met "€250,- bedoel je" en bleef eigenlijk alleen maar daarover doorgaan, in plaats van inhoudelijke vragen te stellen over de tafel. Ik heb diegene gevraagd of ze wellicht van het forum is, maar daar gaat ze niet op in. Heel vervelend. En ook erg flauw om zoiets te doen.
Maar dat jij 300 hebt betaald wil niet zeggen dat het ook 300 waard is. Het is wel 2-3e hands nu. Ik snap zelf nooit zo dat mensen de aanschafprijs erbij zetten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dromertje87 schreef:
17-08-2018 11:36
Ik heb trouwens het idee dat iemand op dit forum heel erg loopt te trollen? Ik kreeg een hele rare reactie op mijn advertentie op marktplaats. Ik had diegene verteld dat ik er zelf €300,- voor heb betaald, omdat de vraagprijs nu €250,- is en ik uit ervaring weet dat mensen op marktplaats vaak af proberen te dingen. Een leugentje om bestwil dus. Ik hoef niet aan de tafel te verdienen, maar wil gewoon graag mijn geld terug. Ik had ook een hogere prijs kunnen vragen zodat er ruimte is om af te dingen, eerst vroeg ik er ook €300,- voor, maar door 'm voor €250,- aan te bieden hoop ik gewoon eerder een reactie te krijgen. Deze persoon reageerde met "€250,- bedoel je" en bleef eigenlijk alleen maar daarover doorgaan, in plaats van inhoudelijke vragen te stellen over de tafel. Ik heb diegene gevraagd of ze wellicht van het forum is, maar daar gaat ze niet op in. Heel vervelend. En ook erg flauw om zoiets te doen.
Persoonlijk zou ik het materiaal uit de OP halen, dan ben je niet vindbaar op MP tussen de duizenden salontafels. Er lezen genoeg mafklappers mee op dit forum. Weet niet of je met tel. nr. o.i.d. op MP staat, dus kijk daarmee uit.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-08-2018 14:10
Er lezen genoeg mafklappers mee op dit forum.
Dat blijkt ja. Ik heb je tip opgevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-08-2018 13:59
Maar dat jij 300 hebt betaald wil niet zeggen dat het ook 300 waard is. Het is wel 2-3e hands nu. Ik snap zelf nooit zo dat mensen de aanschafprijs erbij zetten.
Het staat ook niet in mijn advertentie vermeld. En het is inderdaad ook niet zo belangrijk wat ik ervoor betaald heb, daarom vond ik het ook zo vreemd dat deze persoon op marktplaats alleen maar daarover doorging.
Alle reacties Link kopieren
Ik had je advertentie ook zo gevonden. Prachtige tafel overigens. Wat wel een idee is, is hem beter te fotograferen. Ik heb al heel wat verkocht op MP en goede foto's zorgen voor verkoop. De vloer kleurt niet mooi bij de tafel en de gekleurde achtergronddingen storen. Zorg voor een rustige neutrale achtergrond die wel mooi past bij de tafel, zonder extra items. Wellicht een leuk, gekleurd vaasje bloemen ofzo die weer bij de achtergrond matcht. Een pastelkleurig kleed ofzo past mooi bij een witte tafel.

Succes ermee, is niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips divarg, ik ga proberen betere foto's te maken. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven