Onveilig in eigen huis

17-08-2018 14:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Laatst heeft mijn buurvrouw zelfmoord proberen te plegen door de gaskraan open te zetten. Gelukkig was haar dochter thuis en heeft haar gevonden. Als dit niet het geval was had ze alles opgeblazen en aangezien onze huizen tegen elkaar aanstaan blaast ze ons ook op waardoor wij dood kunnen. Ze is opgenomen in het ziekenhuis maar was na 3 dagen al weer thuis. Ik voel me niet veilig want als ze weer zoiets doet is er niemand die haar optijd kan vinden (buurmeisje is bij oudere zus gaan wonen). Is er iets wat ik kan doen om dit te stoppen en weer rustig te kunnen slapen?

Daphne
Ik begrijp heel goed dat je je onveilig voelt in je eigen huis.
Huur je via de woningbouw?
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
17-08-2018 14:36
Ik begrijp heel goed dat je je onveilig voelt in je eigen huis.
Huur je via de woningbouw?
Ja zijn we langs geweest maar zijn dicht...
Alle reacties Link kopieren
Wow dat is een heftig verhaal. Ik zou dan ook niet meer rustig kunnen slapen. Ik kan me niet voorstellen dat ze haar naar huis hebben gestuurd als ze nog steeds een gevaar voor anderen zou zijn.
Hoe is het contact tussen jullie en de buurvrouw? Misschien een keer aanbellen en vragen hoe het met haar gaat? Weten jullie de reden van deze actie?
Alle reacties Link kopieren
Kun je dit een meter plaatsen die de hoeveelheid gas opmeet en tijdig een alarm geeft?
Alle reacties Link kopieren
Rebecca20 schreef:
17-08-2018 14:37
Wow dat is een heftig verhaal. Ik zou dan ook niet meer rustig kunnen slapen. Ik kan me niet voorstellen dat ze haar naar huis hebben gestuurd als ze nog steeds een gevaar voor anderen zou zijn.
Hoe is het contact tussen jullie en de buurvrouw? Misschien een keer aanbellen en vragen hoe het met haar gaat? Weten jullie de reden van deze actie?
Nou als we aanbellen doet ze nooit open en ze praat nooit tegen ons dus is best slecht contact. En ze is al een tijdje depressief en heeft verschillende psychologen gehad maar niks helpt lijkt
Alle reacties Link kopieren
Oei, zeker de woningbouw inschakelen idd. Heb je enig contact met de buurvrouw?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
divarg schreef:
17-08-2018 14:38
Kun je dit een meter plaatsen die de hoeveelheid gas opmeet en tijdig een alarm geeft?
Kan dat?
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
17-08-2018 14:39
Oei, zeker de woningbouw inschakelen idd. Heb je enig contact met de buurvrouw?
Helemaal niks ze neemt zelfs niks aan van dr eigen kinderen
Daphne_x_x schreef:
17-08-2018 14:39
Kan dat?
Ja. Je hebt ze o.a. voor in campers. Dit is een kastje die op stroom gaat en continu de concentraties van een aantal gassen meet (waaronder aardgas, narcosegas, CO en CO2). Is de concentratie te hoog, dan begint deze keihard en hoog te piepen.

Let op dat je ze wel laag boven de grond hangt. Gas is namelijk zwaarder dan zuurstof.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 14:51
13.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel heftig is dit idd, wij hebben dit ook gehad met een oude buurvrouw en dat was in een portiekwoning. Helaas valt er niet veel aan te doen, zelfs nadat ze beneden in de portiek brand had gestoken ( dus we zaten als ratten in de val) is ze maar een weekje weggeweest. Wij ( en de andere bewoners) zijn verhuisd. Het veilige gevoel is nooit meer terug gekomen simpelweg omdat het ook niet veilig is.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-08-2018 14:42
Heel heftig is dit idd, wij hebben dit ook gehad met een oude buurvrouw en dat was in een portiekwoning. Helaas valt er niet veel aan te doen, zelfs nadat ze beneden in de portiek brand had gestoken ( dus we zaten als ratten in de val) is ze maar een weekje weggeweest. Wij ( en de andere bewoners) zijn verhuisd. Het veilige gevoel is nooit meer terug gekomen simpelweg omdat het ook niet veilig is.
Phoe das heftig zeg ! Ja wij willen liever niet verhuizen wanr wij hebben net ons huis helemaal opgeknapt dus veel geld om te verhuizen is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Daphne_x_x schreef:
17-08-2018 14:48
Phoe das heftig zeg ! Ja wij willen liever niet verhuizen wanr wij hebben net ons huis helemaal opgeknapt dus veel geld om te verhuizen is er niet.
Dat hadden wij dus ook, maar ze betaalde netjes de huur dus mocht blijven. Wij hebben met heel veel moeite urgentie en een oprotpremie gekregen maar dat is zelfs nog voor de rechter gekomen. 2 jaar later is ze er wel uitgezet nadat ze erachter kwamen dat ze al 15 jaar de wc niet gebruikte maar het deed in emmers en ze die emmers vol met jarenoude poep en plas in de portiek had gegooid Ohja en ze had haar bed in de fik gestoken.
Alle reacties Link kopieren
Jee, ik begrijp dat je je daar onveilig voelt. Geen idee wat je er aan zou kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
17-08-2018 14:42
Ja. Je hebt ze o.a. voor in campers. Dit is een kastje die op stroom gaat en continu de concentraties van een aantal gassen meet (waaronder aardgas, narcosegas, CO en CO2). Is de concentratie te hoog, dan begint deze keihard en hoog te piepen.

Let op dat je ze wel laag boven de grond hangt. Gas is namelijk zwaarder dan zuurstof.
Je haalt me de woorden uit de mond :) Dat zou ik sowieso doen, vandaag nog!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit ook aan de hand gehad en de politie ingeschakeld. Daar is de wijkagent ingestapt. Er is toen hulp ingeschakeld en uiteindelijk is ze in een verzorgingshuis opgenomen. Dit was een oudere vrouw. Mss is dit voor jullie ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
CL2 schreef:
17-08-2018 14:58
Wij hebben dit ook aan de hand gehad en de politie ingeschakeld. Daar is de wijkagent ingestapt. Er is toen hulp ingeschakeld en uiteindelijk is ze in een verzorgingshuis opgenomen. Dit was een oudere vrouw. Mss is dit voor jullie ook een optie?
De wijkagent weet ervan maar omdat wij denken (zeker weten) dat ze zoiets gaat doen kunnen hun niks. Ze moeten bewijs hebben dat ze daadwerkelijk bij wijze van over een uur weer de gaskraan openzet. En ze is 50 en heeft al geprobeerd in een bejaardenflat te komem maar ze heeft een dochter van 16 en die mag niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-08-2018 14:51
Dat hadden wij dus ook, maar ze betaalde netjes de huur dus mocht blijven. Wij hebben met heel veel moeite urgentie en een oprotpremie gekregen maar dat is zelfs nog voor de rechter gekomen. 2 jaar later is ze er wel uitgezet nadat ze erachter kwamen dat ze al 15 jaar de wc niet gebruikte maar het deed in emmers en ze die emmers vol met jarenoude poep en plas in de portiek had gegooid Ohja en ze had haar bed in de fik gestoken.
Pff echt niet normaal !
Alle reacties Link kopieren
[quote=Daphne_x_x post_id=28908080 time=1534510832 user_id=373041]
De wijkagent weet ervan maar omdat wij denken (zeker weten) dat ze zoiets gaat doen kunnen hun niks. Ze moeten bewijs hebben dat ze daadwerkelijk bij wijze van over een uur weer de gaskraan openzet. En ze is 50 en heeft al geprobeerd in een bejaardenflat te komem maar ze heeft een dochter van 16 en die mag niet mee. En ze vind zich te belangrijk want ze is de ex van [...].
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2018 15:55
Reden: Privacy
2.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
17-08-2018 14:42
Ja. Je hebt ze o.a. voor in campers. Dit is een kastje die op stroom gaat en continu de concentraties van een aantal gassen meet (waaronder aardgas, narcosegas, CO en CO2). Is de concentratie te hoog, dan begint deze keihard en hoog te piepen.

Let op dat je ze wel laag boven de grond hangt. Gas is namelijk zwaarder dan zuurstof.

Dit is een goede tip.
Wel erg dat/als het zo zou moeten, ik begrijp niet dat je buur gewoon weer terug in haar huis kan.

Volkomen begrijpelijk dat je je niet meer veilig voelt in je eigen huis TO.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/192173/W ... -zijn-huis


https://www.rijnmond.nl/nieuws/161201/V ... erdam-Zuid


http://www.wetboek-online.nl/jurisprude ... B6085.html



Ik zou de politie inschakelen. Misschien daarna een advocaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je post aangepast maar zit jezelf verkeerd te quoten. Waarom is t van belang dat wij weten van wie zij de ex is?

En bejaardetehuizen bestaan al heel lang niet meer, dus ergens rammelt er iets aan jouw verhaal.

Als er een kind van 16 bij betrokken is, is Veilig Thuis dan nog niet ingeschakeld?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat laatste zinnetje van je even weghalen Daphne, dat voegt echt niets toe en het is privacyschending.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/2439 ... kraan.html


Misschien kun je aangifte doen, ipv de wijkagent inschakelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.omroepbrabant.nl/?news/22483 ... ander.aspx
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven