afzuigkap schoonmaken

17-08-2018 14:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb sinds kort een nieuwe woning alleen de afzuigkap zit vol met opgedroogde vet spatten. Iemand enig idee hoe ik deze eruit krijg ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet helemaal vet en plakvrij. Heel vervelend. Hopelijk hebben jullie tips.
Ammonia/water mengsel gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dubro multiontvetter. Werkt als een malle!
Alle reacties Link kopieren
In de vaatwasser oo de heetste stand en misschien een extra vaatwastablet
Alle reacties Link kopieren
De enige echte Viva-tip: Dasty ontvetter, de gele. Te krijgen bij de Wibra.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Dan nog een gouden tip: Supremo, te koop bij Blokker. Hierna licht napoetsen met lampenolie, blijft hij glimmen en veeg je stof en vet er de volgende keer makkelijk af. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je even melden wat je al geprobeerd hebt, dan kunnen die tips achterwege blijven.

Ik zou ook zeggen: Dasty.
Alle reacties Link kopieren
Losse delen in een vuilniszak met een kommetje ammonia. Zak dichtknopen en zo een nacht laten staan. Volgende dag voorzichtig buiten open maken (pas op voor de dampen!) en als het goed is kun je daarna het heel makkelijk schoonmaken. Zo hebben wij delen van ons gasfornuis plakvrij gekregen toen we hier kwamen wonen en voordat we gingen verbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Betreft het de roosters? Dan de delen inspuiten met Supremo en heet vaaswas programma met dubbel blokje.
despie schreef:
17-08-2018 15:19
Losse delen in een vuilniszak met een kommetje ammonia. Zak dichtknopen en zo een nacht laten staan. Volgende dag voorzichtig buiten open maken (pas op voor de dampen!) en als het goed is kun je daarna het heel makkelijk schoonmaken. Zo hebben wij delen van ons gasfornuis plakvrij gekregen toen we hier kwamen wonen en voordat we gingen verbouwen.

Maar niet met roestvrij staal!
Dan krijg je allemaal doffe en zwarte vlekken.
Alle reacties Link kopieren
stickeroplosser van HG

ja dat werkt echt en ik lees dat ze het heeft over de wassemkap... kost ook bijna niks bij de gamma ofzo.
Nou inderdaad, dit is de gouden tip :Afbeelding
Ik heb deze fles onlangs ook ontdekt. De roosters zijn heerlijk schoon geworden, ideaal. :yes:

Alleen krijg ik er nu maar één rooster in. Het andere niet. Als ik het probeer vallen ze er allebei weer uit.
Ik moet wachten op hulp van buitenaf.....
Alle reacties Link kopieren
Omg ik was dat ding daarnet aan het schoonmaken. De buis ligt eraf dus de afzuigkap hangt er sowieso voor niks. (mechanische ventilatie geplaatst) Maar er kwam dus water in de afzuigkap terecht dacht dat ik de stekker eruit had gehaald.(bleek de verkeerde te zijn)
Ik hoorde gepruttel en een beetje brandlucht.
Heb toen meteen de stekker alsnog eruit getrokken. Kan dit nu nog kwaad???
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
17-08-2018 15:53
Maar niet met roestvrij staal!
Dan krijg je allemaal doffe en zwarte vlekken.
O, oeps... Sorry, dat wist ik niet!
despie schreef:
17-08-2018 16:38
O, oeps... Sorry, dat wist ik niet!

Ik ook niet ;-).
Vandaar dat ik het even riep, want ik baalde als een stekker :proud:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips.
Ik heb een mengsel van baking soda en citroensap gemaakt en daarmee de bovenkant gepoetst deze is nu weer mooi wit. De rooster zelf kan er niet af. Die zit volgens mij vastgekoekt door al het vet. Een deel van het vet op de roosters is nu weg maar nog niet helemaal dus daar moet ik nog even iets anders voor verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Of je leest de tips nog even door...
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
heet water en soda of heet water en 'n afwastablet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven