Huis zoals in de blaadjes

18-08-2018 09:48 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben een vrij georganiseerd persoon van mijzelf, maar ik vraag me af hoe sommige mensen hun huis er doen uitzien alsof er elk moment een shoot voor een of ander interieurmagazine kan doorgaan.
Dan bedoel ik hiermee, geen stofje te bekennen (ik veeg elke dag stof en er is altijd wel een beetje te bekennen), een vloer (als in, lopen zij erover met vaatdoeken onder hun schoenen gebonden?) zijn er trucs om je huis nog dieper te reinigen en om je huis er altijd spic en span te laten uitzien?
'Niet in je huis leven' is geen antwoord. Ik ken wel degelijk mensen die altijd in huis zijn en die niet de hele dag spenderen met poetsen.
Hebben jullie de gouden tip of het ultieme schoonmaakschema?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dat ook altijd af. Wij hebben hier bijv ook altijd wel stapeltjes op tafel, dingen waar je mee bezig bent, de krant etc. Waar toveren andere mensen dat heen??
Such fun!1
Ik ken maar één huis dat er zo uit ziet en de vrouw des huizes werkt niet en heeft poetsen tot kunst verheven.
Matte lichte tegelvloer of gladde donkere laminaatvloer maakt al een groot verschil :)

Ja, ik verlang terug naar die lelijke tegelvloer, want praktisch was het wel. Verder ben ik wel van het schoon en opgeruimd, maar man en kind niet. Echt, zodra je een kind hebt, kun je het boekjeshuis wel vergeten.
Gewoon regelmatig stofzuigen, soms wil zo'n kruimeldief (die heb ik) wel helpen. Is ook om muizen weg te houden, dus dat kruimels niet blijven liggen voor een dag. Maar ja, als je beide werkt blijft hebt weleens liggen merk ik :)
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat als er een beetje is aangeveegd en alle grote oppervlakken vrij zijn van rommel, al snel de illusie wordt gewekt dat het netjes en schoon is. Ik pleur dan 30 minuten voor het bezoek komt alles in een kast, pak even stoffer en blik voor de vloer en krijg als commentaar dat het altijd zo netjes en schoon is... Tja.
Je huis praktisch inrichten zodat het makkelijk schoon te houden is (niet je hele huis vol tierelantijntjes, hoewel dat nu wel hip is), geen kinderen en geen huisdieren hebben.

Ik ben absoluut geen poetser, maar ik merk dat ons huis algauw veel minder rommelig is en vies wordt dan de huizen waar kinderen en / of huisdieren wonen.

Ook valt het me op dat mensen met kinderen tegenwoordig vaak een ‘kinderhoek’ in de huiskamer hebben of dat overal allerlei speelgoed ligt. Dat was ‘vroeger’ (jaren ‘80) nooit zo en het komt algauw over alsof het een rommeltje is. Geen kinderspeelhoek hebben en speelgoed gelijk op (laten) ruimen in dichte kasten.

Het is niet dat ene stapeltje post of tijdschriften dat je huis rommelig en smerig maakt. Maar die kun je ook in een kast leggen.
Als de stof egaal verspreid ligt en je gebruik maakt van de juiste belichting zie je die heus niet op foto's hoor! En anders is er altijd nog photoshop. Zolang het voor 't zicht maar opgeruimd is, geen bergen troep op tafels enzo.
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen helpt veel. Geen wasdroger, want dat zijn stofnesten die het stof over herl de verdieping verspreiden. Weinig rommeltjes en donkere vloeren inderdaad.
En sommige huizen zijn stoffiger dan andere.
Alle reacties Link kopieren
In de bladen zie je het resultaat van schoonmaak en styling.
Op bezoek bij anderen zie je de bezoek-klare versie van hun huis.
Een schoonmaker inhuren helpt ook, of een robotstofzuiger. Of anders zelf doen en het belangrijk genoeg vinden om meer tijd aan te besteden.

Tip van Sylvia Witteman: zet een stofzuiger middenin de kamer en zeg als het bezoek komt 'sorry voor de rommel, ik was nèt bezig met stofzuigen'.
What a nuanced anxiety
Ik ken zulke huizen niet. Behalve in de blaadjes.
Alle reacties Link kopieren
Je kijkt in de vt wonen en neemt dan zo'n inrichting en een paar hippe kasten waar alles in past et voila
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het een gezellige ratjetoe zoals je die heel soms :proud: ook in blaadjes aantreft, maar ik heb ook een vriendin wiens huis eruitziet als een showroom, zij en haar man bijna nooit thuis, toch stoft en stofzuigt ze dagelijks en volgens mij ook bijna elke dag dweilen en als ze vrij heeft is het eerste wat ze doet de grote schoonmaak. Je kunt er van de vloer eten, zo steriel. Gekkie.
anoniem_327403 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 10:14
2.71% gewijzigd
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Geen kinderspeelgoed, kattenkrabpalen en hondenmanden in de kamer.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-08-2018 10:13
Geen kinderspeelgoed, kattenkrabpalen en hondenmanden in de kamer.
Of alleen een verantwoorde houten treinbaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is nooit zoals in de blaadjes, maar we voelen ons er wel thuis. :D
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
18-08-2018 10:16
Of alleen een verantwoorde houten treinbaan.
Een stoffen witte tipi met kussen mag ook.
tyche schreef:
18-08-2018 10:07
Tip van Sylvia Witteman: zet een stofzuiger middenin de kamer en zeg als het bezoek komt 'sorry voor de rommel, ik was nèt bezig met stofzuigen'.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Of al die laptop-/ pc- snoeren, tv snoeren, nergens te bekennen in die woonbladen. En de kat schijnt ook niet te verharen bij die mensen... of zullen ze een Siamees hebben?
groentuintje wijzigde dit bericht op 18-08-2018 10:23
0.58% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
En leuk al die 100 kussens op de bank in die woonbladen, maar bij ons liggen ze eerder naast en voor de bank( kinderen en huisdieren hier).
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
18-08-2018 10:18
Een stoffen witte tipi met kussen mag ook.
Ik heb oprecht een krabpaal uitgezocht die oké staat bij de inrichting :lol:

Ben er nog steeds blij mee, niet zo'n grote pluchen gevaarte in mijn kamer.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
18-08-2018 10:07
In de bladen zie je het resultaat van schoonmaak en styling.
Op bezoek bij anderen zie je de bezoek-klare versie van hun huis.
Een schoonmaker inhuren helpt ook, of een robotstofzuiger. Of anders zelf doen en het belangrijk genoeg vinden om meer tijd aan te besteden.

Tip van Sylvia Witteman: zet een stofzuiger middenin de kamer en zeg als het bezoek komt 'sorry voor de rommel, ik was nèt bezig met stofzuigen'.
Sylvia is sowieso geestig :rofl:
Voor iedereen een groene tuin
Kwestie van tijd en prioriteit. Bij ons komt elke week een poetsvrouw, dat helpt.
Als het gaat om netjes houden begint het al bij de eerste inrichting, en organisatie. Niet teveel decoratie, rustige inrichting. Oppervlakken zo leeg mogelijk: Keuken bijvoorbeeld geen afzuigkap vol verschillende kruidenpotjes, of veel spullen standaard op het aanrecht. Zet je bakje met afwasmiddel en afwasborstel bv in het gootsteenkastje. Zorg dat het keukentextiel niet versleten is, en bij het interieur past. Vloeren en meubels waarbij je niet snel ziet dat het vies is (geen donkere meubels, hoogllansmeubels, hele strakke oppervlakken etc) Én alles heeft zijn plek. Niet dat er overal pennen/notitieblokjes/onbetaalde rekeningen/sleutels rondzwerven. Zorg dat alles een plek heeft op een handige locatie. Een laatje met bakjes erin waar alle spullen die je frequent gebruikt, zo inkunnen vind ik heel erg handig.

Het heeft ook met een stukje discipline te maken. Als je iets hebt gebruikt, ruim het meteen weer op...
Wat wij doen is als we naar bed gaan, gewoon opruimen, vaatwasser aan, dan snel met een schoonmaakspray en microvezeldoekje aanrecht, vensterbanken, dressoir, salontafel en eettafel afnemen. Alle kattenspeeltjes wegzetten, stoelen op tafel, en 's nachts gaat de robotstofzuiger aan. Als je consequent opruimt ben je daar voor bedtijd 5 minuten mee bezig en word je in een schoon huis wakker.

Badkamer is niet altijd even netjes hier, maar daar zou je bijvoorbeeld ook een schoonmaakdoekje met spray (of wegwerpdoekjes maar dat is zo milieuonvriendelijk), in het kastje kunnen zetten, dat je standaard even de wasbak uitneemt en de oppervlakken afneemt.

Dagelijks minutenwerk zorgt ervoor dat je alleen grote schoonmaakklussen hoeft te doen, doe je doordeweeks niks heb je een hele dag in het weekend nodig om het huis aan kant te krijgen (ik wel met twee katten).

Zie je iets wat vies is? Gewoon meteen even schoonmaken.
Wat hierboven staat.

Of je laat wekelijks een schoonmaker komen om alles goed grondig schoon tr maken. Is ook fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven