Wasmachine op slot; alleen voor eigen gebruik

13-09-2018 15:21 94 berichten
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om er zeker van te zijn dat ik de enige ben die mijn wasmachine gebruikt. Ik ben pas verhuisd naar een zelfstandige huurwoning waar geen aansluiting in zit voor een wasmachine.

De bedoeling is nu dat wasmachines worden aangesloten in de gezamenlijke ruimte, daar zijn er aansluitingen voor.
Ik ging net mijn nieuw gekochte wasmachine schoonmaken voor het eerste gebruik toen ik een nieuwe ganggenoot daar tegenkwam. Zij vertelde mij dat zij de eigenaar is van de enige andere wasmachine die daar staat, en dat ze best veel problemen heeft met ongewenst gebruik. Mensen op de gang gebruiken stiekem haar wasmachine en laten hem ronduit goor achter.
Nu vind ik gezamenlijk gebruik van een wasmachine niet een heel groot probleem, maar ik wil hier wel van op de hoogte zijn en weten met wie ik te maken heb zodat ik (mocht er iets stuk gaan of ranzig achterblijven) weet wie ik aan kan spreken.

Ik ben dus op zoek naar een manier om mijn wasmachine 'af te sluiten' wanneer ik hem zelf niet gebruik.
Hij zit aangesloten op een trekschakelaar dus ik kan niet zo veel verzinnen om de stroomtoevoer af te sluiten.. misschien jullie wel?
Verder werkt de wasmachine als ik het zeepbakje verwijder zonder te lekken en zit er geen kinderslot functie op..

Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen verzinnen!

Groetjes
Een hangslot er op spijkeren?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Zo'n ding eromheen?
Kofferbandslot.
En dan twee, eentje over de lengte en eentje over de breedte zodat hij niet aan de kant geschoven kan worden.
kia・ora wijzigde dit bericht op 13-09-2018 15:27
27.64% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Hangslot zo om de stekker doen dat hij niet meer in het stopcontact past.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
13-09-2018 15:26
Hangslot zo om de stekker doen dat hij niet meer in het stopcontact past.
Dit.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Deur eruit schroeven.
Een hangslot heb ik ook over nagedacht, ik las daar ook wel over op internet maar ik wil dat nog even uitstellen haha
Ik ben bang dat ik dan toch iets doe wat de wasmachine beschadigt.. Want je moet wel iets maken als bevestigingspunt toch?

De kofferband is wel een goede! Denk je niet dat die door eigenwijze types naar beneden kan worden geschoven oid zodat de deur toch open kan?

Hangslot over de stekker was ik eerst ook van plan eigenlijk, ik had een perfect ding gevonden wat je er dan omheen doet als een soort hoes en dan met een hangslot dicht doet. Maar de beheerder heeft nu de wasmachine heel netjes aangesloten op de trekschakelaar dus dat is niet meer mogelijk.. Het snoer komt daar nu gewoon rechtstreeks uit zeg maar
DreamTheater schreef:
13-09-2018 15:29
Deur eruit schroeven.
Ga ik nu wel even doen denk ik ja haha want ik ga binnenkort op vakantie, maar om nou iedere keer na het wassen de deur los te schroeven? Als het niet zo veel moeite kost kan het wel misschien!
Alle reacties Link kopieren
Wellicht wil de beheerder dit ertussen zetten voor je?

Afbeelding
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Deurtje openlaten, ketting met slot erom zodat het deurtje niet meer dicht kan.
[quote=Kia•Ora post_id=29012917 time=1536845199 user_id=368522]
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
13-09-2018 15:33
Deurtje openlaten, ketting met slot erom zodat het deurtje niet meer dicht kan.
Da's ook een goeie!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
[quote=Kia•Ora post_id=29012938 time=1536845616 user_id=368522]
Wellicht wil de beheerder dit ertussen zetten voor je?

Jeetje sorry, ik kan niet quoten blijkbaar haha,

Maar denk je dat ze 2 kofferbanden niet 1 naar links/rechts kunnen schuiven en de ander naar onder?

Hoe heet dat slotje op de kraan? Ik ga daar naar kijken want dat ziet er echt als de oplossing uit :)

En een slot om het deurtje is ook slim inderdaad! Gewoon voorkomen dat hij dicht gaat! Daar was ik nog niet op gekomen
Alle reacties Link kopieren
pickwickje schreef:
13-09-2018 15:35
Je hebt nog geen plaatjesplakrechten (want nog geen 200 posts) dus je kunt ook geen plaatjes quoten. Moet je even het linkje met plaatje weghalen, dan kun je wel gewoon je bericht plaatsen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
pickwickje schreef:
13-09-2018 15:37
Jeetje sorry, ik kan niet quoten blijkbaar haha,

Maar denk je dat ze 2 kofferbanden niet 1 naar links/rechts kunnen schuiven en de ander naar onder?

Hoe heet dat slotje op de kraan? Ik ga daar naar kijken want dat ziet er echt als de oplossing uit :)

En een slot om het deurtje is ook slim inderdaad! Gewoon voorkomen dat hij dicht gaat! Daar was ik nog niet op gekomen
https://www.google.nl/amp/s/m.nl.aliexp ... rce=images
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat je een wasmachine goor achter?
Je doet je kleren erin, waspoeder erbij en deurtje dicht. Wanneer wordt het goor?
pickwickje schreef:
13-09-2018 15:37
En een slot om het deurtje is ook slim inderdaad! Gewoon voorkomen dat hij dicht gaat! Daar was ik nog niet op gekomen

Je zou zo'n slot kunnen gebruiken:

Afbeelding

Dat is niet zo zwaar en zal het deurtje niet beschadigen.
Alle reacties Link kopieren
Die spanbanden worden natuurlijk doorgesneden. Ik vind dat slotje op de watertoevoer eigenlijk een heel handige oplossing.
Ketting om het deurtje moet je ook mee uitkijken, voor je het weet ziet iemand het niet en duwt het deurtje kapot. Dan kan niemand hem meer gebruiken.
Heb je bij jou in de buurt niet zo'n ouderwetse ijzerwarenzaak met van die nerds achter de toonbank? Bij mijn in de straat zit zo'n winkel, en voor alle praktische problemen in en om het huis hebben zij een oplossing.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Thanks ik heb hem gevonden! Maar volgens mij is een tapkraan wel iets anders dan een kraan waar een wasmachine op kan, omdat er geen schroefdraad op zit waar de slang vd wasmachine op aangesloten wordt? Ik ga even zoeken of zo'n slotkraan ook bestaat voor de wasmachine
koko67 schreef:
13-09-2018 15:44
Hoe laat je een wasmachine goor achter?
Je doet je kleren erin, waspoeder erbij en deurtje dicht. Wanneer wordt het goor?
Ik weet het ook niet maar ze liet het zien en het zag er niet uit, allemaal muk in de randjes enzo.. maar ze heeft ook een droger en die filters worden dan niet leeggemaakt weet je wel, is ook nog brandgevaarlijk
koko67 schreef:
13-09-2018 15:44
Hoe laat je een wasmachine goor achter?
Je doet je kleren erin, waspoeder erbij en deurtje dicht. Wanneer wordt het goor?
Nog nooit met vreemden een huis gedeeld zeker? Mijn huisgenoten konden er wat van hoor: urenlang was in de machine late waardoor het ging stinken, overal poeder/wasmiddel lekken en niet opruimen, haren/papiertjes/tissues/weet ik wat voor rommel achterlaten, de trommel slopen met bh-beugels en als klap op de vuurpijl: het rubber slopen door kleding er niet goed in te stoppen (en dat laten vervangen is duur). Laat staan trouwens de afschrijving van de machine, want hij slijt natuurlijk sneller als meer mensen hem gebruiken.

Ik snap heel goed dat TO niet wil dat vreemden zomaar, zonder te vragen, haar nieuwe wasmachine gebruiken.
@nerdopviva

slim! Die kun je ook qua lengte precies zo vastmaken dat hij niet van het deurtje afgehaald wordt volgens mij
Ik zou gaan voor kettingslot om het deurtje. Makkelijkst denk. Irritante constructie met zo een gezamelijke ruimte wel.
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
13-09-2018 15:48
Nog nooit met vreemden een huis gedeeld zeker? Mijn huisgenoten konden er wat van hoor: urenlang was in de machine late waardoor het ging stinken, overal poeder/wasmiddel lekken en niet opruimen, haren/papiertjes/tissues/weet ik wat voor rommel achterlaten, de trommel slopen met bh-beugels en als klap op de vuurpijl: het rubber slopen door kleding er niet goed in te stoppen (en dat laten vervangen is duur). Laat staan trouwens de afschrijving van de machine, want hij slijt natuurlijk sneller als meer mensen hem gebruiken.

Ik snap heel goed dat TO niet wil dat vreemden zomaar, zonder te vragen, haar nieuwe wasmachine gebruiken.
Nee, nooit met vreemden een huis gedeeld. Nu snap ik het beter, Gadver.
Inderdaad snel en slot zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven