Kitchenaid accessoires

22-09-2018 12:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaartje heb ik een kitchenaid artisan, waar ik superblij mee ben. Gebruik hem regelmatig voor het maken van brood, taarten en andere baksels. Heb al gemerkt dat ik een extra kom mis, dus die wilde ik op mijn online verlanglijst zetten die ik het hele jaar bijhoud, maar nu zag ik ineens dat er verschillende kommen zijn:
- een zelfde RVS met handvat die ik heb
- een glazen kom
- twee soorten matachtig RVS in een afwijkende vorm en volgens mij zonder handvat

Vraag aan de ervaren kitchenaidgebruikers: welke kom is (voor welke situatie) handig?
De glazen leek me handig omdat je dan goed ziet wat je doet, maar die is wel dubbel zo duur... is dat het waard?

En als we dan toch bezig zijn: wat zijn verder nog accessoires die superhandig zijn? Ik heb nu gewoon de dingen die bij de machine hoorden: een garde, kneedhaak en menghaak (dus niet met zo’n rubberen randje). Geen idee wat nog meer handig is (en waarvoor). Wel heb ik ook een ijsmaker erbij gekregen, maar tot nu toe nog niet gebruikt (want: te weinig ruimte in de vriezer).

Alle tips zijn welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon twee Rvs kommen, heel makkelijk. En de set om ijs te maken !
Alle reacties Link kopieren
Weet je dat er regelmatig een Kitchenaid outlet is in verschillende steden? Daar kan je je spullen met grote korting kopen.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle kommen zijn geschikt voor alle apparaten. De kommen zonder handvat horen geloof ik bij het model waarbij de kom in het apparaat hangt i.p.v. staat.

Glas is idd handiger. Of het zoveel handiger is dat je er zoveel extra geld voor uit wil geven is een persoonlijke keuze.

Ik heb niet echt aanraders voor de assecoires. Het hangt zo af van persoonlijke voorkeuren. Een vegetariër heeft weinig aan de gehaktmolen en als je niet van pasta houdt heb je niks aan het pasta-ding.

Ik heb wel een flinke afrader; de citruspers. Dat ding is onhandig en doet het voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat is natuurlijk zo, je hebt ook die heavy duty, logisch dat daar weer andere kommen voor hebt.

Van de citruspers is goed om te weten. Snap ook dat accessoires heel persoonsgebonden zijn. Was meer dat ik dacht dat mensen misschien tips hadden zoals: die menghaak met dat rubberen randje is handig als....

Ik heb nog een losse keukenmachine en gebruik die voor snijden enzo, dus die accessoires zijn voor nu niet zo nodig. Ik gebruik hem momenteel meer echt voor bakken, maar zie mezelf in de toekomst bv wel de pasta-accessoires gebruiken.
De ijskom, worstopzetstuk, glazen kom en flexibel spatelachtig ding
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar, waar gebruik je dat flexibele ding dan voor? In plaats van de gewone menghaak?

Deze bedoel je dan toch: https://www.coolblue.nl/product/142401/ ... ghaak.html
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alleen maar de spatel met het rubbere randjes , persoonlijk vind ik die veel fijner dan zonder rubber randje. Die heb ik ooit eens gebruikt en vervolgens dus gelijk die met het rubbere randje gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de pasta accessoire en ben er heel blij mee! Ik maak nu regelmatig verse pasta en ik vind het ook best makkelijk (behalve ravioli, tijdrovend klusje is dat!). Ik wil ook nog de ijskom kopen, maar daar wacht ik nog mee tot we een grotere vriezer hebben.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
22-09-2018 13:42
Ik heb de pasta accessoire en ben er heel blij mee! Ik maak nu regelmatig verse pasta en ik vind het ook best makkelijk (behalve ravioli, tijdrovend klusje is dat!). Ik wil ook nog de ijskom kopen, maar daar wacht ik nog mee tot we een grotere vriezer hebben.
Mag ik vragen hoe lang je bezig bent als je zelf pasta maakt? En kan je de pasta bijv ook in de koelkast bewaren ?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja ik heb ook de menghaak met de rubberen rand, die gebruik ik liever dan de gewone menghaak. Je krijgt dan minder resten aan de rand van de kom. Bij mijn kitchenaid zat hij er bij vanwege een actie.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
22-09-2018 13:43
Mag ik vragen hoe lang je bezig bent als je zelf pasta maakt? En kan je de pasta bijv ook in de koelkast bewaren ?
Als ik spaghetti of tagliatelle maak dan kost het me misschien een kwartier? Ingrediënten mengen, kneden (in de machine dus je kunt ondertussen alvast groenten snijden en zo), en dan de pasta door de pastamaker heen halen.
Ravioli duurt echt wel een stuk langer vanwege de vulling, en macaroni of zo heb ik nooit geprobeerd.

Volgens mij kun je het wel in de koelkast bewaren, zelf maak ik het altijd meteen klaar. Het gaat alleen wel wat aan elkaar plakken, dus je zou ook de vellen kunnen maken en die in de koelkast doen, zodat je ze alleen nog maar 1 keer door de machine hoeft te halen om er sliertjes van te maken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
22-09-2018 13:51
Als ik spaghetti of tagliatelle maak dan kost het me misschien een kwartier? Ingrediënten mengen, kneden (in de machine dus je kunt ondertussen alvast groenten snijden en zo), en dan de pasta door de pastamaker heen halen.
Ravioli duurt echt wel een stuk langer vanwege de vulling, en macaroni of zo heb ik nooit geprobeerd.

Volgens mij kun je het wel in de koelkast bewaren, zelf maak ik het altijd meteen klaar. Het gaat alleen wel wat aan elkaar plakken, dus je zou ook de vellen kunnen maken en die in de koelkast doen, zodat je ze alleen nog maar 1 keer door de machine hoeft te halen om er sliertjes van te maken.

Bedankt, dat klinkt best goed te doen!
Ik dacht dat het heel veel werk was, maar een kwartiertje valt wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier gebruik ik alleen maar de dreghaak met rubberen rand. Ik vind die echt een stuk fijner. Bij mijn kitchfnaid kreeg ik een kleinere RvS schaal zonder handvat maar ik zou zelf dan een grotere erbij kopen. De kleine is goed voor kleine hoeveelheden maar spat er wel sneller over. Ik heb zelf ook nog de multifoodprocessor omdat die er toen ook bij zat. (Mijne was best compleet als ik het zo lees. Maar vind hem best lomp en gebruik hem niet heel veel
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
22-09-2018 13:42
(behalve ravioli, tijdrovend klusje is dat!).
Gewoon een makkelijke vulling kiezen (bijv ricotta/spinazie/parmezaan), dat in de machine mengen, en dan met een bolletjeslepel in hoopjes over een vel pasta verdelen. Water tussen de hoopjes vulling en op een tweede vel vegen, tweede vel erop leggen, goed aandrukken en uitsnijden, en je bent klaar.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
22-09-2018 14:17
Gewoon een makkelijke vulling kiezen (bijv ricotta/spinazie/parmezaan), dat in de machine mengen, en dan met een bolletjeslepel in hoopjes over een vel pasta verdelen. Water tussen de hoopjes vulling en op een tweede vel vegen, tweede vel erop leggen, goed aandrukken en uitsnijden, en je bent klaar.
Bedankt voor de tip, ik maakte ze een voor een maar dit klinkt veel makkelijker!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
22-09-2018 14:52
Bedankt voor de tip, ik maakte ze een voor een maar dit klinkt veel makkelijker!
Ja, dat is de grote stappen snel thuis methode en scheelt enorm veel werk en tijd :)
Alle reacties Link kopieren
Het enige momenteel is de groentenrasp.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven