Verhuizen Leidsche Rijn tips en ervaringen gevraagd

22-09-2018 15:19 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Man en ik willen met onze twee kinderen (basisschoolleeftijd) vanuit een andere gemeente verhuizen naar omgeving Utrecht. Onze voorkeur gaat uit naar Leidsche Rijn. Wij kijken naar de appartementen in het nieuwe centrum en de eengezinswoningen in de vlinderbuurt. Hoe gek het misschien ook klinkt, onze voorkeur gaat tot nu toe uit naar een appartement. Omdat ik de wijk niet heel goed ken hoor ik graag van andere bewoners of het nog steeds bevalt en waarom wel of niet. Wat vind je van het nieuwe centrum, de basisscholen, de vlinderbuurt, de verbinding naar Utrecht CS, ook leuk; voel je je eerder een Utrechter of Vinexer. Just shout, echt alle info is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen helemaal aan de westkant, dat is officieel geen Leidsche Rijn maar wel Vinex. Ik vind het hier prettig wonen omdat het hier best dorps is opgezet en natuur en boomgaarden letterlijk bij ons om de hoek liggen. Het is natuurlijk verder van Utrecht Centraal maar met de trein alsnog maar 10 minuten. De trein rijdt elke 15 minuten dus dat is prima te doen. Station ligt ook goed t.o.v de wijk, je bent er zo en er is gratis parkeergelegenheid.

Scholen zijn hier wisselend, er zijn een paar populaire scholen die heel ambitieus zijn/lijken, die zijn alleen wel erg groot en kunnen m.i. niet heel goed inspringen op kinderen die iets anders nodig hebben.
tatlitatli wijzigde dit bericht op 22-09-2018 16:00
Reden: wel heel veel info
17.38% gewijzigd
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier 17 jaar geleden komen wonen, heb in verschillende wijken gewoond. Ik vind het hier nu verschrikkelijk druk worden, alle lege ruimte wordt volgepropt met nieuwe woningen. Overal is drukte en staan er auto's. Ben ook al 2 keer slachtoffer van auto inbraak geweest.

De woning waar ik nu in zit heeft hele grote ramen en is zo goed geïsoleerd dat het hier wel een sauna lijkt in de zomer, het voordeel is dat ik in de winter nauwelijks hoef te stoken, maar die hitte in de zomer is niet goed voor mijn gezondheid. Gisteren sprak ik iemand die zonnepanelen heeft, en haar huis is ook niet in orde/ ongelofelijk heet.

als ik de kans zou krijgen zou ik het liefste weg willen hier naar een plek waar het rustiger is, maar die zijn hier geloof ik niet meer.

Het nieuwe winkelcentrum is wel erg leuk, nog niet af, er moeten nog heel veel winkels openen. Ik heb gehoord dat de wijken rondom de het winkelcentrum moeten gaan betalen om in hun straten te parkeren. Het ziekenhuis zit vlakbij, maar voor veel handelingen wordt je doorverwezen naar het ziekenhuis in Nieuwegein.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het in LR inderdaad heel vol worden, dat valt in VW dan nog mee. Wij wonen echt op de grens en achter ons zal er niet meer bij gebouwd worden. De laatste ontwikkelingen zijn vooral bij het station en richting DM worden bij het park nog huizen gebouwd.
Oostelijker dan dat zou ik zelf niet willen zitten, vanaf daar wordt het echt stadser vind ik.
Maar het is maar net waar je van houdt natuurlijk.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden!

@Tatlitatli, ik kijk momenteel naar de (nu nog) kleinere katholieke scholen waarvan er 1 wel erg populair lijkt te worden. Indien je hier nog iets over kwijt wil mag je me ook een PB sturen!

@Giselle, vervelend joh van die auto inbraken, voel je je verder wel veilig in je wijk?
Het betaald parkeren is voor ons wel iets om rekening mee te houden aangezien wij 2 auto's hebben en helaas kennen wij die zomerse hitte in huis hier ook... gelukkig zijn die dagen nu voorbij!
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_376460 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 22:43
Reden: Dubbel
99.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
newhome schreef:
22-09-2018 21:21

@Giselle, vervelend joh van die auto inbraken, voel je je verder wel veilig in je wijk?
Het betaald parkeren is voor ons wel iets om rekening mee te houden aangezien wij 2 auto's hebben en helaas kennen wij die zomerse hitte in huis hier ook... gelukkig zijn die dagen nu voorbij!
Ik woon vlakbij een opvang voor harddrugs gebruikers, maar ken de meeste bewoners die daar wonen (en dat zijn net mensen :) ) er lopen ook wat drugsdealers daar in de buurt, maar ik voel mij in principe wel veilig, loop regelmatig heel laat buiten met mijn hond.

En zomerse hitte in huis... het is bij mij geen "normale" warmte die in huis blijft hangen, maar ik denk echt een probleem met de isolatie. Het hele huis is omgeven door grote ramen en zodra er maar een zonnetje schijnt, dan wordt het hier bloedheet in huis, en die warmte gaat ook niet meer weg. In de winter is het fijn, maar ik heb ook wel gehad dat werklui mij vroegen om de verwarming uit te draaien, omdat het te heet voor hen was, terwijl die verwarming helemaal niet aanstond!. En met die vreselijke hitte die we afgelopen zomer hebben gehad (en er komen waarschijnlijk meer van deze hete zomers) werd ik hier bijna gekookt in huis, ik werd gewoon onwel in huis.

Mijn moeder woont overigens in een andere wijk in de LR en in haar huis is het niet zo bloedheet, maar in mijn woning is het dus echt een probleem. Ik sprak een paar dagen terug iemand die ook in de LR woont, in een andere wijk, in een huis met zonnepanelen, en die vertelde dat haar huis ook te heet is. Het lijkt me dus wel iets voor jou om op te letten.

Er is ook een te kort aan parkeerplaatsen in de straten, en heel veel mensen hebben meer dan 1 auto, dus dat is echt een probleem. Je moet je auto dan verder weg parkeren waar je er geen zicht op hebt, en er zijn bendes actief die auto inbraken plegen. Ik had op een gegeven moment in de krant gelezen dat ze daar iemand voor hadden opgepakt, maar de auto inbraken gingen onverminderd door. Als ik met mijn hond wandel, dan zie ik 's ochtends vaak de gesneuvelde auto ramen en het glas op de straat liggen.

Een ander nadeel is dat ik deze zomer een vliegenhor wou kopen en er nergens een kon vinden omdat mijn tuindeur zo hoog is en ik er daarom alleen een op maat kan laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Is er een opvang voor harddrugsgebruikers in LR? Jouw verhaal bevestigt wel een beetje mijn beeld dat het oostelijker veel stadser is.
Hier geen overmatige hitte of parkeerproblemen, wel zit ergens verderop een tijdelijke opvang voor ouderen die niet goed voor zichzelf kunnen zorgen. Zal vast ook verslavingsproblematiek bij zijn. Maar dat zijn echt ouderen, 70+ schat ik en er zit veel begeleiding op. Doel is ze tot rust te laten komen en ik denk dat de buurt zich er ook goed voor leent; zie ze altijd lekker wandelen. Volgens mij heeft niemand daar ook maar een cm last van.
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven