Cadeau voor schoonouders

22-09-2018 18:48 25 berichten
Hoi allemaal,

Hebben jullie nog een leuk idee voor een cadeau voor mijn schoonouders? Ze zijn beiden rond de 70, gepensioneerd en komen het huis niet veel uit, al vinden ze het wel leuk om iets te doen. Omdat ze niet zo veel doen wil ik ze graag iets geven waar ze plezier van hebben, dus niet iets voor in huis ofzo. We denken aan bijvoorbeeld kaartjes voor het theater incl een drankje/hapje of iets of een andere 'belevenis' (etentje, dagje uit). Maar wat is leuk?
Budget max €150,- en regio midden nederland (Amsterdam en Utrecht kan ook).

Specifiek wil ik vragen of jullie iets weten wat leuk is voor deze doelgroep, dus qua voorstelling (wat moet je dan bijvoorbeeld boeken, en zijn er nog bijzondere optredens die leuk zouden zijn) maar het mag ook iets te doen zijn voor thuis, dan denk ik aan bijvoorbeeld een mooi boek/atlas achtig over de periode van hun jeugd of zo, waar ze langer plezier van hebben. Lastig! Spelletjes zijn ze niet zo van.

Ik ben benieuwd of jullie ideeën hebben!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker uit eten?
zuidwester wijzigde dit bericht op 22-09-2018 19:01
81.40% gewijzigd
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Een uitje is natuurlijk leuk, maar ik denk dan zomaar dat ze het nóg leuker zouden vinden als jullie een uitje samen met hén zouden plannen in plaats van hen alleen op stap te sturen naar de schouwburg. Zoek een leuke voorstelling uit waarvan je weet dat het hun smaak is, of dat ze het leuk vinden, en haal daar kaartjes voor en ga daar samen met hen naartoe - de meeste ouders vinden het fijn iets met hun kinderen samen te doen. Ga lekker samen eten vooraf, geniet van de voorstelling, achteraf samen en drankje, en je schoonouders hebben een wereldavond waaraan ze nog lang met plezier terugdenken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Soldaat van Oranje?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
In het publiek bij een tv programma als DWDD/Pauw of zo, gecombineerd met een etentje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ga in iig met ze mee. Op die leeftijd kunnen ze het eng vinden ergens alleen heen te rijden, de weg vinden enz.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-09-2018 19:06
In het publiek bij een tv programma als DWDD/Pauw of zo, gecombineerd met een etentje.
Vind jij dat echt een leuk cadeau, ergens als klapvee in een studio te mogen zitten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2018 19:01
Een uitje is natuurlijk leuk, maar ik denk dan zomaar dat ze het nóg leuker zouden vinden als jullie een uitje samen met hén zouden plannen in plaats van hen alleen op stap te sturen naar de schouwburg. Zoek een leuke voorstelling uit waarvan je weet dat het hun smaak is, of dat ze het leuk vinden, en haal daar kaartjes voor en ga daar samen met hen naartoe - de meeste ouders vinden het fijn iets met hun kinderen samen te doen. Ga lekker samen eten vooraf, geniet van de voorstelling, achteraf samen en drankje, en je schoonouders hebben een wereldavond waaraan ze nog lang met plezier terugdenken.
Eens.

Ik ben het gewoon met pejeka eens :proud:
Alle reacties Link kopieren
Misschien met een leuke rondvaartboot? En erna uit eten?
Wij hebben wel eens een huifkartocht georganiseerd voor mijn oma. Oma voorop en alle kinderen en kleinkinderen in de wagen. Iedereen vond het leuk.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2018 19:09
Vind jij dat echt een leuk cadeau, ergens als klapvee in een studio te mogen zitten?
Bij die programma's vind ik het niet echt klapvee, en het is een keer wat anders.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Andre rieu?
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-09-2018 19:13
Bij die programma's vind ik het niet echt klapvee, en het is een keer wat anders.
Jouw avondje uit is dan te gaan luisteren naar het gezwets van een politicus, alleen niet via de TV, maar live in het publiek bij Pauw, en dat is dan helemaal geweldig leuk? En dan verplicht klappen als hij uitgesproken is, op commando van de studiobaas?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik mag toch hopen dat omdat je een bepaalde leeftijd hebt niet ineens allemaal hetzelfde leuk gaat vinden? o_o
Namensgebruikersnaam schreef:
22-09-2018 19:16
Andre rieu?
Ik zou gaan huilen als iemand dat mij cadeau zou doen. Ook bij een musical of huifkartocht...

En dan op de datum zelf een longontsteking faken. ;)


TO, jij kent ze het beste toch? Tenminste beter dan wij hier.

Wat vinden ze echt lekker?

Welk soort uitjes waren vroeger favoriet? Neem ze naar hun favokeuken qua eten en dan een voorstelling of dagje uit samen, iets wat ze echt leuk vinden.

Weet je het echt niet, vraag andere mensen dicht bij hen of vraag het ze zelf, beetje omvoorzichtig vissen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader is 65 en ik neem hem ieder jaar een keer mee naar cabaret. Ik weet niet of je schoonouders daarvan houden? Eventueel gecombineerd met een etentje.

Als ze thuis wel van een drankje houden kun je ze ook meenemen naar een wijnproeverij misschien (Of bierproeverij of whiskyproeverij).

Als ze bepaalde artiesten goed vinden zou je kunnen kijken voor kaartjes (met zitplaatsen). Veel artiesten hebben ook theatertours, wat het minder massaal en meer ontspannen (fijnere stoelen) maakt. Ik was vorig jaar of 2 jaar geleden bij Hadewych Minnis. Daar waren ook wel veel oudere mensen..ze doet nu weer een theatertour.

Herman van Veen deed een tijd geleden ook weer eea in theater, weet niet of dat nog zo is, maar misschien vinden je schoonouders dat leuk?

Ze meenemen naar bijv het Rijksmuseum en daarna uit eten?

En iemand noemde al Soldaat van Oranje. Dat vind ik ook de goede tip. Ik vond die musical zelf heel goed en mn beide ouders ook. En mn vader houdt normaal niet van musicals ;-)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2018 19:22
Jouw avondje uit is dan te gaan luisteren naar het gezwets van een politicus, alleen niet via de TV, maar live in het publiek bij Pauw, en dat is dan helemaal geweldig leuk? En dan verplicht klappen als hij uitgesproken is, op commando van de studiobaas?
Ja precies! Hartstikke leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Misschien vinden ze een kookcursus leuk.
I believe in good
Soldaat van oranje is een goed idee! Heb ik mijn ouders ook cadeau gedaan en vonden ze beide prachtig! Ervoor gezellig gegeten, was een topavond. Heb later mijn man ook nog meegenomen een keer en die vond hem ook heel mooi. Die houdt er normaal ook echt niet van.
André Rieu zijn mijn ouders laatst zelf heen geweest. Moet je van houden, maar is ook wel leuk dan :) ik zou daar zelf ook wel heen gaan.
Rijksmuseum voor een middag, als ze daar nog nooit geweest zijn? (Crosspost :D )
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
22-09-2018 19:12
Misschien met een leuke rondvaartboot? En erna uit eten?
Wij hebben wel eens een huifkartocht georganiseerd voor mijn oma. Oma voorop en alle kinderen en kleinkinderen in de wagen. Iedereen vond het leuk.
Ik weet niet waar je woont, maar Den Haag is erg leuk voor een rondvaart! Via de Ooievaart.
Ook varen door de tweede maasvlakte is erg interessant. Kun je nog even uitwaaien en daarna lekker eten of zo.
Mijn schoonouders vinden het inderdaad zoals iemand opmerkte erg leuk om dit samen met ons te doen, misschien de jouwe ook.
Alleen kalmte kan ons redden.
Wow zoveel tips al, super bedankt!

Soldaat van oranje vind ik ook wel heel leuk, wist helemaal niet dat die nog draaide. En ik denk inderdaad dat ze het ook heel leuk zouden vinden als wij meegaan, fijn dat jullie dat ook benadrukken, gaan we doen!

Nogmaals dank, ik ga me in alle tips verdiepen.

En lucifer, nee niet iedereen van die leeftijd zal hetzelfde leuk vinden, maar idee is natuurlijk ook om iets uit de tips te pikken wat wel bij ze past... :)
Alle reacties Link kopieren
Soldaat van Oranje is geloof ik 560 keer verlengd ;-)
Hallo?!
_Doortje_ schreef:
22-09-2018 19:53
Soldaat van Oranje is geloof ik 560 keer verlengd ;-)
Ja ik zit er niet zo in, dat blijkt weer haha!
_Doortje_ schreef:
22-09-2018 19:53
Soldaat van Oranje is geloof ik 560 keer verlengd ;-)
Heb alleen nu nog niks gehoord over verlenging. Vooralsnog draait hij tot december.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook soldaat van oranje zeggen. Mijn ouders (70 +) vonden die ook geweldig, terwijl ze normaal niet naar musicals gaan.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Een privé stadstour/rondleiding door de stad waar ze elkaar hebben ontmoet/ zijn opgegroeid of nu wonen? Zitten altijd leuke anekdotes bij. Omdat het een privétour is kun je regelen dat het niet te lang duurt ivm hun leeftijd. Daarna lekker samen lunchen.

Wij hebben als verrassing wel eens de hele familie verzameld voor een high tea bij schoonouders in de buurt en ze als cadeau een mooie ingelijste familiefoto gegeven. Was overigens voor een huwelijksjubileum. Maar ze vonden het prachtig :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven