Ik heb heimwee

22-09-2018 18:53 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag beste forummers,
Sinds kort hebben mijn vriend en ik een groot probleem, en ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Het zit namelijk zo:
Twee jaar geleden zijn wij verhuisd van Gelderland naar Zuid Holland. We wilden een nieuwe start maken en we waren allebei onze woonplaats zat.
Dus, het huis te koop gezet, was in no time verkocht, en een huis gekocht in ZH. Ik ben avontuurlijk aangelegd en zag het helemaal zitten. We kochten een superleuk huis met tuintje, en vlak bij het strand. Helemaal wat we wilden en de eerste tijd waren we super gelukkig. We vonden allebei ook best gauw een andere baan dus dat was ook hartstikke fijn.
Echter nu, na 2 jaar, begin ik vreemd genoeg heimwee te krijgen. Soms ben ik in mijn oude stad ( spreek nog regelmatig af met vriendinnen) en dan zie ik ineens hoe het veranderd is; veel leuker en gezelliger. Ik heb het gevoel dat ik terug wil. Ik snap zelf ook niet hoe dat kan na 2 jaar.
Maar …...mijn vriend wil absoluut niet terug. We hebben er regelmatig ruzie over. Ik voel me de laatste tijd hierdoor heel verdrietig.

Hoe lossen we dit op...….? Hebben mensen hier ervaring mee en wat heb je toen gedaan??
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Wil je écht terug of heb je in je nieuwe woonplaats nog niet genoeg opgebouwd?
Misschien tijd om daar dan wat extra in te investeren zodat deze nieuwe omgeving ook echt thuis wordt.

Ik snap je vriend wel, net alles om gegooid en nu weer wat anders willen. Daar zou ik ook niet zoveel zin in hebben :)
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Na twee jaar is het spannend-nieuwe er waarschijnlijk vanaf.

Ik herken het wel, hoor. Tot we een paar weken op het huis van vrienden pasten, in onze oude woonplaats. Ik wist na een paar dagen weer precies waarom ik daar weg had gewild.

Heb je je draai verder wel gevonden in je nieuwe omgeving? Nieuwe vrienden gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw vriend was en ik zou regelmatig gezeur en gedrein krijgen over dat je zo graag terugwilt, zou ik zeggen: daar staan de koffers en daar is de deur, veel geluk. Nondeju, je hebt een fijn huis in een fijne omgeving die je zelf gewild hebt, maak wat van je leven, of ga terug zitten sippen in je geboorteplaats. Maar ik zou er op een bepaald moment wel genoeg van hebben, dat gezanik en zelfs ruzie om niks.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ophouden met mekkeren. Hallo, weer al die kosten maken voor een verhuizing, en weer een nieuwe baan zoeken? Ga kinderen maken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook contactenlijst je nieuwe stad? Hobby, sport oid?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-09-2018 19:09
Ga kinderen maken.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
22-09-2018 19:00
Wil je écht terug of heb je in je nieuwe woonplaats nog niet genoeg opgebouwd?
Misschien tijd om daar dan wat extra in te investeren zodat deze nieuwe omgeving ook echt thuis wordt.

Ik snap je vriend wel, net alles om gegooid en nu weer wat anders willen. Daar zou ik ook niet zoveel zin in hebben :)
Dat snap ik ook, en ik snap ook dat het rauw op zijn dak komt. We hebben hier wel werk maar geen vrienden. Wel heel aardige buren die ons regelmatig uitnodigen her en der.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Nou fijn zeg zo'n hart onder de riem. Allemachtig wat een reacties..

Natuurlijk is het voor je vriend niet fijn, maar hij herkent het blijkbaar echt niet en dan is het moeilijk om zich in jouw situatie te verplaatsen.

Is het een idee om een aantal weken bij je ouders te verblijven? Voor jullie relatie en om te kijken waar je heimwee vandaan komt.
Ik heb ook een periode gehad, maar dan met een kinderwens. Ik wilde zooo graag een derde, dat ik er achteraf gezien een beetje in doorsloeg. En toen ik zwanger was dacht ik oh shit... soort van cold feet? Dolgelukkig nu hoor, maar zou lullig zijn als je straks in je eentje in jullie oude woonplaats woont en spijt hebt van je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Je wil terug omdat het heel erg veranderd is en veel leuker is geworden dan het was. Dat is dan toch niet echt heimwee? Dat is gewoon 'goh, wat is het leuk geworden, jammer dat ik dat nu mis' terwijl je het niet miste toen het nog was zoals jij het kende.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
22-09-2018 19:14
Heb je ook contactenlijst je nieuwe stad? Hobby, sport oid?

Niet echt, we waren vooral gefocused op elkaar in het begin. We wonen wel in een leuke buurt met allemaal aardige mensen. We komen bij sommige ook wel over de vloer.
Mijn nieuwe collega's zie ik nooit buiten werktijd.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
zuidwester schreef:
22-09-2018 19:22
Niet echt, we waren vooral gefocused op elkaar in het begin. We wonen wel in een leuke buurt met allemaal aardige mensen. We komen bij sommige ook wel over de vloer.
Mijn nieuwe collega's zie ik nooit buiten werktijd.
Waarom zou je je collega's buiten werktijd willen zien? Ik heb hele leuke, aardige, lieve, fijne collega's, maar na 8 of 9 uur vind ik het wel fijn dat ik weer naar mijn eigen omgeving kan, dan hoef ik ze echt in de avond niet nog een keer over de vloer te hebben.

Investeer gewoon in het opbouwen van relaties met mensen uit de buurt, word lid van een club, ga eens uit en leer mensen kennen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2018 19:07
Als ik jouw vriend was en ik zou regelmatig gezeur en gedrein krijgen over dat je zo graag terugwilt, zou ik zeggen: daar staan de koffers en daar is de deur, veel geluk. Nondeju, je hebt een fijn huis in een fijne omgeving die je zelf gewild hebt, maak wat van je leven, of ga terug zitten sippen in je geboorteplaats. Maar ik zou er op een bepaald moment wel genoeg van hebben, dat gezanik en zelfs ruzie om niks.
Ik zeur en drein niet, maar heb wel mijn gevoel met hem gedeeld. En daar schrok hij van, had het nooit verwacht. Verder maak ik er zeker wat van, heb werk, hobby's hier en wat kennissen, maar een gevoel is een gevoel, hè.

Bij het idee dat ik hier moet blijven tot aan mijn dood grijpt het me echt naar de keel.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Zijn gisteren nog met wat buurtjes naar een concert geweest, maar het gevoel blijft.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-09-2018 19:21
Je wil terug omdat het heel erg veranderd is en veel leuker is geworden dan het was. Dat is dan toch niet echt heimwee? Dat is gewoon 'goh, wat is het leuk geworden, jammer dat ik dat nu mis' terwijl je het niet miste toen het nog was zoals jij het kende.
Oké, dat kan.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
zuidwester schreef:
22-09-2018 19:26
Ik zeur en drein niet, maar heb wel mijn gevoel met hem gedeeld. En daar schrok hij van, had het nooit verwacht. Verder maak ik er zeker wat van, heb werk, hobby's hier en wat kennissen, maar een gevoel is een gevoel, hè.

Bij het idee dat ik hier moet blijven tot aan mijn dood grijpt het me echt naar de keel.
Je zeurt en je dreint wél, je maakt er zelfs ruzie om, schreef je.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dan ga je terug en verbreek je je relatie zodat hij daar kan blijven wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nog even tijd geven. Verhuizen staat niet voor niets in de stress top 10. Het duurt gewoon even voor je je draai vindt.

Zet de knop om. Je bent hier nu. En je hoeft niet tot je 65e blijven, maar je hoeft ook niet nu nu nu weg. Dat zit in je hoofd. Je hoeft niet helemaal mee te gaan in je gevoel. Je kunt je gevoel ook accepteren en daarna een concreet plan gaan maken om je beter te voelen in je nieuwe omgeving.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2018 19:32
Je zeurt en je dreint wél, je maakt er zelfs ruzie om, schreef je.
Nee, hij maakt ruzie. Omdat hij niet terug wil.

Wat een belachelijke reacties.

Ik haal het topic weg.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2018 19:39
Dan ga je terug en verbreek je je relatie zodat hij daar kan blijven wonen.
Is dat niet wat rigoureus? We houden van elkaar.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
22-09-2018 19:40
Ik zou het nog even tijd geven. Verhuizen staat niet voor niets in de stress top 10. Het duurt gewoon even voor je je draai vindt.

Zet de knop om. Je bent hier nu. En je hoeft niet tot je 65e blijven, maar je hoeft ook niet nu nu nu weg. Dat zit in je hoofd. Je hoeft niet helemaal mee te gaan in je gevoel. Je kunt je gevoel ook accepteren en daarna een concreet plan gaan maken om je beter te voelen in je nieuwe omgeving.
Dankjewel, Doortje. Ga ik proberen
I believe in good
Mwah, ik woon best prima, geen heimwee ergens heen of zo, maar die gedachte van de rest van mijn leven hier blijven wonen vind ik ook wel wat benauwend. Maar ik heb dat soort gedachten eigenlijk niet, want ik vind ze voorlopig vrij nutteloos. Ik haak vaak al af op de vraag waar ik over vijf jaar denk te staan.
Alle reacties Link kopieren
Zet m op en blijf positief! Een leuke vriend, een mooi huis dichtbij het strand, werk, hobby's en vrienden (op afstand, maar toch), dat is een waanzinnig rijk leven :) Nu de volgende stap om het nog leuker te maken, dat komt echt wel goed.
Hallo?!
zuidwester schreef:
22-09-2018 19:40
Nee, hij maakt ruzie. Omdat hij niet terug wil.

Wat een belachelijke reacties.

Ik haal het topic weg.
Dat lijkt me eveneens wat rigoureus, mag ook niet trouwens. Lees gewoon over bepaalde reacties heen.
zuidwester schreef:
22-09-2018 19:41
Is dat niet wat rigoureus? We houden van elkaar.
Nu kun je er nog vanaf, als je een kind zou nemen als afleiding ben je verder van huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven