Halloween zooi

22-09-2018 19:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me elk jaar weer af: wie koopt nou die meuk waarmee de winkels momenteel vol mee liggen, al die halloween spullen.
Ik weet dat er fright nights zijn, maar verder wordt het niet gevierd toch? Ik zat net de reclamefolders te bekijken en er waren een paar ketens met een folder alleen met halloween spul. Wie koopt dit nou? Ik ken echt niemand die hier aan mee doet.
Of wordt het in andere gedeeltes van Nederland wel gevierd?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een keer een Halloweenfeestje, want dochter is rond Halloween jarig. En vorig jaar met de kinderboekenweek want toen was er thema op school.

Met andere woorden: ik koop dat ;-)
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het steeds meer gevierd, ook in onze straat en dan versieren mensen hun huizen. En wij ook, drie dochters die het geweldig vinden. Sint Maarten wordt hier niet gevierd.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt steeds meer in opkomst, ik woon in het zuiden van het land. Vroeger zag je niet veel versieringen maar nu is dat toch wel steeds gewoner aan het worden. Sommige mensen hier in de buurt versieren hun hele voortuin, doodshoofden langs het tuinpad die oplichten, skeletten, pompoenen met lampjes voor het raam. Zelf doe ik er (nog) niet aan mee maar vind het wel leuk om te zien hoeveel werk sommige mensen ervan maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt, wat grappig dat het dus wel leeft!
Ik leef blijkbaar onder een steen :bye:
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk iedere middelbare school doet een halloweenfeest
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
22-09-2018 19:14
Hier wordt het steeds meer gevierd, ook in onze straat en dan versieren mensen hun huizen. En wij ook, drie dochters die het geweldig vinden. Sint Maarten wordt hier niet gevierd.
Ohh dit vind ik echt leuk!!
Gaan kinderen dan ook verkleed langs de deuren?
Alle reacties Link kopieren
Woon ook in het zuiden des lands, maar zie geen enkel teken van Halloween-viering. Is zo'n rare Amerikaanse overgewaaide hype, net zoals Valentijn ofzo, echt geen tuinen vol slingers en uitgesneden pompoenen en andere versieringen hier, laat staan trick-or-treat kinderen die langs de deuren gaan, echt nada. Is, nogmaals, weer zo'n overgewaaid en opgedrongen "feest" dat totaal geen inhoud heeft in Nederland.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
22-09-2018 19:19
Ohh dit vind ik echt leuk!!
Gaan kinderen dan ook verkleed langs de deuren?
Ja
Ik hoop echt dat dat verkleed langs de deuren hier lekker wegblijft. :roll:

We hebben Sint Maarten en eerlijk gezegd vind ik dat ook niks. Maar ik ga of met kind mee of heb deurdienst. Doe open en heb altijd snoep en een glimlach.

Maar mocht dat verdwijnen... mooi. Hoef ik geen overgewaaid Amerikaans ding voor in de plaatst.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 19:22
1.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in het zuiden des lands, heb er ook nog nooit wat van gezien
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2018 19:19
Woon ook in het zuiden des lands, maar zie geen enkel teken van Halloween-viering. Is zo'n rare Amerikaanse overgewaaide hype, net zoals Valentijn ofzo, echt geen tuinen vol slingers en uitgesneden pompoenen en andere versieringen hier, laat staan trick-or-treat kinderen die langs de deuren gaan, echt nada. Is, nogmaals, weer zo'n overgewaaid en opgedrongen "feest" dat totaal geen inhoud heeft in Nederland.
Haha ja zo dacht ik ook.
Maar als ik dan lees dat er een hele straat aan mee doet lijkt me dat dan weer wel heel erg leuk en gezellig.

En die sint Maarten is eigenlijk wel heel erg saai... Wordt ook steeds minder hier.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2018 19:19
Woon ook in het zuiden des lands, maar zie geen enkel teken van Halloween-viering. Is zo'n rare Amerikaanse overgewaaide hype, net zoals Valentijn ofzo, echt geen tuinen vol slingers en uitgesneden pompoenen en andere versieringen hier, laat staan trick-or-treat kinderen die langs de deuren gaan, echt nada. Is, nogmaals, weer zo'n overgewaaid en opgedrongen "feest" dat totaal geen inhoud heeft in Nederland.
Ja, vond ik ook. Maar met kinderen kan je er niet om heen, op tv in de programma's die ze kijken, bij buurtverenigingen, op campings tijdens de herfstvakantie en in winkels, zo druppelt het scholen binnen, want kinderen zijn er heel enthousiast over. En als je kinderen het zo leuk vinden en buren organiseren dit, dan doe ik mee voor mijn kinderen. Zij groeien nu op en niet 30 jaar geleden, hoewel ik er zelf niets mee heb. En in Rotterdam, waar wij in de buurt wonen, wordt dit al ongeveer 15 jaar gevierd, als het niet langer is.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 22-09-2018 19:28
5.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dochter had op scouting een halloweenfeest vorig jaar dus een jurk gekocht. Voor mij hoeft het niet. We hebben Sint Maarten daarna Sinterklaas en kerst, meer dan genoeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
22-09-2018 19:25
Ja, vond ik ook. Maar met kinderen kan je er niet om heen, op tv in de programma's die ze kijken, bij buurtverenigingen, op campings tijdens de herfstvakantie en in winkels, zo druppelt het scholen binnen, want kinderen zijn er heel enthousiast over. En als je kinderen het zo leuk vinden en buren organiseren dit, dan doe ik mee voor mijn kinderen. Zij groeien nu op en niet 30 jaar geleden, hoewel ik er zelf niets mee heb. En in Rotterdam, waar wij in de buurt wonen, wordt dit al ongeveer 15 jaar gevierd, als het niet langer is.
Ik zou je kinderen en buren dan eerst eens vragen of ze weten wat Halloween inhoudt, en als ze dat niet weten of niet verder komen dan een pompoen met een gezichtje erin gesneden, dan zou ik ze oprecht vragen waarom ze het dan "vieren" als ze niet eens weten wat de inhoud van het geheel is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pompoenen en spinnewebben wel. Ook oranje lantaarnlampionnetjes, Maskers niet. Begin volgende week met ophangen. Het meeste nog van vorig jaar maar een slinger oranje pompoentjes met lichtjes is nieuw.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gatinmijnsok schreef:
22-09-2018 19:14
Hier wordt het steeds meer gevierd, ook in onze straat en dan versieren mensen hun huizen.
Wat 'vier' je dan?
anoniem_637d22206bda6 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 19:35
18.88% gewijzigd
Hier in het dorp geven basisschoolkinderen zich op voor een trick or treat-tocht. Ze gaan dan georganiseerd in groepjes verkleed door het dorp en bellen aan bij huizen die zich hiervoor opgeven. Wij doen mee als 'huis' en ja, pakken dus qua versiering, geluidseffecten en schrikeffecten echt wel uit. Wel de sport om dat low-budget te doen. Je kan veel doen met de spullen (lakens, verkleedkleding, muziekboxen) die je in huis hebt..
Alle reacties Link kopieren
Ik. In ons dorp komen de kinderen verkleed in optocht langs de deuren, maar wel alleen bij huizen die een poster ophangen dat ze meedoen. Sommige mensen gaan helemaal los en voeren zelf verkleed soms nog een hele act op! Anderen hangen 1 spinnenweb achter het raam en een pompoentje aan de deur, ook prima.
Hartstikke leuk voor de kinderen en ik vind de 3e helft (na het lampionknutselen en de wandeling) gluhwein drinken met de buurtbewoners bij een kampvuur, ook altijd erg gezellig.

En nee ik weet eigenlijk niet de specifieke betekenis. Volgens mij iets met opstanding van de doden voor Allerzielen op 1 november? Of hoe zit het?
Maar heel eerlijk over Pasen zou ik ook al goed moeten nadenken hoe dat in elkaar zit en ik grijp het ook aan om chocolade eieren te eten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hier organiseert een school in het dorp een spooktocht door de wijk op vrijdagavond. Veel mensen versieren hun huis of tuin, of doen iets engs (doolhof tussen nep-grafzerken, springen verkleed achter een bosje vandaan) of verzorgen een muziek- of dansoptreden. Die kopen dat soort rommel.
Ook voor scoutingprogramma’s of kinderverjaardagsfeestjes is het heerlijk spul. Ik heb ooit een speurtocht uitgezet met nep-spinrag, waar kinderen onderweg snoep-oogbollen en -wormen mochten vissen uit een bak water en aan het eind stond een heus spook van een laken met twee gaten voor de ogen (sindsdien moet daar steevast een bloemstuk op de kerstmis).
Vorig jaar heb ik halloween in Amerika gevierd en vind het wel wat hebben. De versieringen dan en de farmers markets met pompoenen en hunted houses. Mijn Amerikaanse vrienden pakten thuis ook groots uit met alle spookachtige decoraties en een halloweenparty.
Lekker daar houden dus.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2018 19:30
Ik zou je kinderen en buren dan eerst eens vragen of ze weten wat Halloween inhoudt, en als ze dat niet weten of niet verder komen dan een pompoen met een gezichtje erin gesneden, dan zou ik ze oprecht vragen waarom ze het dan "vieren" als ze niet eens weten wat de inhoud van het geheel is.
Ik weet prima waar Halloween voor staat en waarom kinderen verkleed zijn. Dat heb ik vorig jaar aan mijn kinderen uitgelegd, dat zullen ze niet onthouden hebben. Voor hun is het een griezel- en verkleedfeestje. En dat is prima, het zijn kinderen.
Een aantal jaar geleden is er ook een les over Halloween in nieuwsbegrip geweest, een veel gebruikte methode voor begrijpend lezen, dus ook op scholen is er aandacht geweest over de herkomst van het feest.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 22-09-2018 19:56
14.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik versier het huis een beetje. Niet met "enge" doodshoofden, maar met pompoenen spookjes, spinnetjes etc. dat laat ik opstaan tot sint maarten, want dat wordt bij ons in de buurt uitgebreid gevierd. En daar gaan zeker 3/4 van de kinderen van school naar toe. Is echt heel leuk.
Redballoon schreef:
22-09-2018 19:19
Ohh dit vind ik echt leuk!!
Gaan kinderen dan ook verkleed langs de deuren?
Bij ons wel :) midden Nederland hier. onze wijk is erg fanatiek hiermee! Als de kinderen bij je aan mogen bellen, moet je iets van versiering voor je deur/raam zetten. Dan weten ze dat je mee doet. Er gaan hele groepen kinderen en ouders verkleed door de wijk hier. Onze overburen bouwen zelfs een heel loopspookhuis in de tuin. Partytenten met doeken erom en erin en dan overal skeletten, spoken en de verklede buurman in een kist die eruit springt, de buurvrouw als bebloede zuster enz :mrgreen: denk dat wij dit jaar ook mee gaan doen!

We vieren geen Sint Maarten of Driekoningen hier trouwens. Dus dit is de enige keer dat ze langs de deuren gaat voor snoepjes.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 19:57
10.15% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven