Huis verkopen makelaar

10-10-2018 12:47 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm privecy verwijdert.
rebecca20 wijzigde dit bericht op 05-11-2018 14:43
Reden: Privecy
97.21% gewijzigd
3 maanden lijkt lang in deze tijd, maar ligt natuurlijk ook aan de regio waar je woont. Hier (omgeving Nijmegen) is het een gekkenhuis.

Een kennis heeft onlangs een huis gekocht wat al een half jaar te koop stond, maar die had een belachelijke vraagprijs. Daar is nu flink op afgedingd omdat de verkopers ook wel doorkregen dat alle huizen om hen heen veel sneller gingen.

Misschien is jouw vraagprijs ook te hoog? En wat verwacht je van de makelaar, hij hoeft toch niet elke paar dagen een update te geven?
Alle reacties Link kopieren
Als je een lelijk huis hebt in een buurt die niet in trek is, dan kan de verkoop tegenvallen. Of je hebt een te hoge vraagprijs, kan ook nog.
Daar kan een makelaar niet veel aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan dat je bijvoorbeeld kritiek had op de foto's. Heb je dan inhoudelijke kritiek gegeven (te donker, te licht, rare hoek) of alleen gezegd dat ze niet mooi zijn.
Wat heb je van te voren afgesproken met de makelaar? En houdt hij zich daar aan. Als er van te voren niets in afgesproken over een social media campagne, dan kun je dat niet verwachten. Was het een optie waar je extra voor moest betalen, dat kan ook nog.

Dus bekijk nu eens wat voor opdracht je aan de makelaar hebt gegeven. En als het niet bevalt kun je vaak tegen een vergoeding het contract opzeggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat heb je voor afspraken gemaakt over social media, tekst, foto's?
Alle reacties Link kopieren
En het feit dat je nog geen kijkers hebt gehad ondanks plaatsen op funda en FB, en dat beleggers niet geïnteresseerd zijn, betekent misschien ook wel dat je huis niet interessant is voor de prijs die wordt gevraagd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heb je hier van te voren afspraken over gemaakt? Of is het voor jou logisch dat hij bepaalde acties doet, terwijl dat helemaal niet zo logisch is voor de makelaar. Kortom zijn je verwachtingen wel realistisch?
Alle reacties Link kopieren
Foto’s doen echt ontzettend veel. Af en toe zie ik er voorbij komen, plaatsvervangende schaamte voor de makelaar!

Zijn jouw foto’s wel oké!?
Op Facebook zetten: heeft je makelaar wel een Facebook pagina? Anders wordt het natuurlijk lastig. Heeft hij die wel, dan is het wel vreemd dat jouw huis daar niet op staat (mits dat, zoals hierboven al genoemd was, in je pakket zat).
Buiten dat: ik heb ons huis óók zelf op Facebook gezet. Omdat je nooit weet hoe je huis een potentiële koper kan bereiken.

Hij laat niks van zich horen: ik zou van mijn makelaar, zeker in de beginfase, niet verwachten dat hij om een andere reden contact opneemt dan dat er een bezichtiging is. Wat moet hij anders melden?

Beleggers: geen idee. Mij zou het tegenstaan dat te doen. Maar heb je je makelaar daar al naar gevraagd? Misschien heeft hij het wel aangeboden, maar waren er geen geïnteresseerden.

Is het den NVM-makelaar? Heeft ie veel ervaring? Hoe ben je bij hem terecht gekomen? Wij hebben eerst op funda gekeken naar type, locatie en foto’s van de huizen die de makelaar te koop had staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees niet dat er nog geen kijkers zijn geweest, maar als dat klopt vind ik het wel vreemd

Een huis 3 maanden te koop zonder kijkers herken ik niet, en ik woonde in een gebied waar de huizengekte helemaal niet zo'n gekte was

Foto's kregen wij eerst ter inzage, die waren top. Makelaar fotografeerde ook niet zelf, maar er kwam een professionele huizenfotgrafe. Die was haar geld meer dan waard

tekst ook eerst ter inzage, die hebben we zelf wat sprankelender gemaakt

Huis ging direct op de FB site van de makelaar, en dag erna op Funda.
Na elke bezichtiging direct een update die in mijn NVM account kwam te staan
Bij echte interesse direct telefonisch contact

Ik heb ook wel eens een paar weken niks gehoord, maar dan stuurde ik gewoon een mail met de vraag hoe de stand van zaken was
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb wel wat kijkers gehad. Heb ook al met een stel onderhandelt, maar ze konden niet genoeg betalen. Heb de vraagprijs nu wel 2.000 euro omlaag gezet om meer mensen aan te trekken.

De makelaar is wel ervaren. Heeft voor de crisistijd al als makelaar gewerkt, maar werd door de crisis ontslagen en heeft dan zijn eigen makelaardij gestart. Hij verkoopt ook wel huizen, maar sommige huizen verkopen zich vanzelf en andere niet. Hij is wel een erkend makelaar, dus dat is het niet.

Hij heeft de foto‘s zelf gemaakt en er is veel gewoon niet goed. Ik heb volgens mij alles netjes opgeruimt, maar anderen zijn dingen opgevallen die ik niet had gezien en de makelaar dus ook niet. Bijvoorbeeld kleren aan de kapstok, 2 lades stonden open en tuingereedschap in de tuin en nog een paar andere dingen. Hij vind de foto‘s fantastisch en ik eerst ook. Maar dan heb ik toch wel wat kritisch naar de foto‘s gekeken en op een foto kon je zelfs een schoen van hem zien! Dat vind ik niet kunnen. Hij wel dus!

Hij zei tegen mij dat het gelijk overal op komt te staan en ben dus erachter gekomen dat hij geen facebook heeft, wat ik in deze tijd echt raar vind.

Ook ga ik ervan uit dat hij mijn huis aan zo veel mensen mogelijk gaat aanbieden, dus ook aan beleggers. Heb vandaag een mail naar hem gestuurd daarover, maar heb nog geen reactie. Hij komt nooit zelf met een voorstel wat we nog kunnen doen, dat moet ik allemaal zelf bedenken. Ik verwacht van een makelaar, dat hij met allerlei ideen komt, maar nee! Ondertussen heb ik hoe ik al schreef het zelf op facebook gezet en het ook via internet zelf aan beleggers aangeboden. Ik hoorde van de week op tv dat veel makelaars huizen gelijk aan beleggers aanbieden en gelijk verkocht zijn, voordat ze uberhaupt op funda komen.
Ik verwacht ook wel dat hij elke twee weken of zo even een update geeft of en aan wie hij mijn huis heeft aangeboden en hoezo het niet door is gegaan, maar ik hoor gewoon niks.

Idd kan ik de contract voor 300 euro inclusief btw opzeggen.

En over de vraagprijs, die heeft hij zelf opgesteld voor het huis. Zelf had ik deze prijs niet verwacht, maar vertrouwde wel, dat hij er begrip van heeft.

Mijn huis staat trouwens in Tiel. Op dit moment staat het leeg, want mijn vriend heeft een huis in Nijmegen gekocht, waar we nou samen wonen. Dat maakt me echt gelukkig, maar door het niet verkopen van mijn huis heb ik wel slaaploze nachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat makelaars het direct aanbieden aan beleggers
Is je huis helemaal leeg? Een leeg huis verkoopt minder goed, mensen willen vaak zien wat ze met een ruimte kunnen, of hoeveel ruimte er nog over is als er een eettafel staat enzovoort

Over de foto's, je kunt alsnog nieuwe laten maken, professioneel.
Het internet staat natuurlijk vol tips hoe een huis te presenteren.
WC bril dicht, hooguit 1 jas aan de kapstok, bed rechtgetrokken, volle fruitschaal, gezellig zitje met tuinkussens in de tuin, potjes en flesjes weg in de badkamer, 1 mooie fles laten staan, kranen recht, eetkamerstoelen in het gelid.
Gordijnen open, lades en kastdeurtjes dicht

Ik vind dat je daar zelf ook op had moeten letten hoor. Zeker dat van die lades snap ik niet, je doet toch altijd een lade dicht, of er nu foto's worden genomen of niet??

Is het een optie een andere makelaar in te schakelen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je trouwens de link van funda?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je verwachtingen wel wat hoog. Op facebook plaatsen is zeker niet standaard volgens mij. Het standaard aanbieden aan beleggers ligt aan de regio waar je woont. Gebeurd vooral in de grote steden.

Van de foto's is gewoon slordig, heb je gezegd wat niet goed is en heb je gezegd dat hij nieuwe foto's moest maken?

Staat je huis nu leeg, dus geen meubels enzo? Dat verkoopt meestal lastiger.

Zit je qua prijs net boven een een bepaalde prijsgrens op funda? En wellicht is de prijs van de woning wellicht te hoog en wil je teveel. Misschien was het bod wat je hebt ontvangen realistisch. Dat alle huizen voor of boven vraagprijs weggaan is zeker niet waar. Ook dat is weer afhankelijk van de regio en de stad/dorp/wijk waar je woont.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
10-10-2018 15:38
Heb je trouwens de link van funda?
+1
Het is makkelijker om de foto’s te beoordelen door ze te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van tevoren voor mezelf vragen opgeschreven die ik aan de makelaar wilde stellen over zijn diensten, werkwijze etc.
Heb er 3 laten komen om te vergelijken.
Bij mij werden de foto's uitbesteed, kostte me nog geen 200 euro voor prachtige foto's en filmpje.

Was voor jou eea vooraf wel duidelijk?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij koste de fotoreportage helemaal niks, meegenomen in de onderhandelingen met de makelaar. Want ja, ook met makelaars kun je onderhandelen over de vergoeding van hun diensten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf op een makelaars kantoor en ik merk heel vaak als een huis tegenwoordig niet binnen 1 of 2 maanden is verkocht, verkopers naar een reden of oorzaak gaan zoeken, en dat is meestal de makelaar.

Je zegt dat je eerst wel blij was met de foto's maar toen je later nog een keer ging kijken zag je van alles.
Dus ik ga er vanuit dat je toch eerst akkoord bent gegaan met de aanmelding.
Wist je van te voren dat de makelaar de foto's zelf zou maken? Want dat is zowiezo vaak niet slim, de meeste makelaars zijn nou eenmaal geen fotograaf.

Ook het "niet genoeg contact" horen wij vaak, er zijn contact momenten na een bezichtiging, of als er een open huis is of andere acties van de makelaardij. Wij bellen mensen ook niet als er niets te melden is.

Bij ons betaal je opstartkosten, daarin kan je kiezen uit meerdere opties, waaronder dus foto's van een fotograaf, getekende plattegronden, nen meting, 360 gr foto's, enz enz. Dat weet je van te voren. Als je de opstartkosten hebt betaald mag je intrekken, dat kost dan geen geld meer en ben je vrij om naar een andere makelaar te gaan.
Als je geen vertrouwen hebt in je huidige makelaar zou ik dat zowiezo overwegen.

Verder kan je vraagprijs te hoog zijn. Misschien dat je makelaar dacht, laat ik het eerst proberen voor dit bedrag, lukt dat niet dan kan je altijd nog zakken. En dan bv met een aktie, tophuis op Funda of een open huis.

Succes in ieder geval.
Niet elk huis wordt in deze tijd zo verkocht.
Ik ken Tiel, daar ga je alleen wonen als je bent gebonden aan die plaats.
Je gaat niet in Tiel wonen voor de mooi of leuk. Het kan even duren, maar nu al zo ongeduldig zijn vind ik onnodig.
Als je niet blij bent met de foto's laat je nieuwe maken.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
10-10-2018 15:37
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat makelaars het direct aanbieden aan beleggers
Is je huis helemaal leeg? Een leeg huis verkoopt minder goed, mensen willen vaak zien wat ze met een ruimte kunnen, of hoeveel ruimte er nog over is als er een eettafel staat enzovoort

Over de foto's, je kunt alsnog nieuwe laten maken, professioneel.
Het internet staat natuurlijk vol tips hoe een huis te presenteren.
WC bril dicht, hooguit 1 jas aan de kapstok, bed rechtgetrokken, volle fruitschaal, gezellig zitje met tuinkussens in de tuin, potjes en flesjes weg in de badkamer, 1 mooie fles laten staan, kranen recht, eetkamerstoelen in het gelid.
Gordijnen open, lades en kastdeurtjes dicht

Ik vind dat je daar zelf ook op had moeten letten hoor. Zeker dat van die lades snap ik niet, je doet toch altijd een lade dicht, of er nu foto's worden genomen of niet??

Is het een optie een andere makelaar in te schakelen?
Ik ben best rommelig en de lades stonden maar een kleine spleet open en deze dingen vallen me gewoon niet op. Maar los van dat heb ik van andere te horen gekregen, dat de fotos over het algemeen slecht zijn. Nu is het huis leeg en op de fotos wonde ik daar nog.

Dat met de beleggers wordt vooral in grote steden zoals Amsterdam gedaan. Dus kan dat in Tiel toch ook.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
10-10-2018 15:38
Heb je trouwens de link van funda?
Ja maar die mag ik hier ivm met reclame maken niet opzetten.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
10-10-2018 15:41
Ik vind je verwachtingen wel wat hoog. Op facebook plaatsen is zeker niet standaard volgens mij. Het standaard aanbieden aan beleggers ligt aan de regio waar je woont. Gebeurd vooral in de grote steden.

Van de foto's is gewoon slordig, heb je gezegd wat niet goed is en heb je gezegd dat hij nieuwe foto's moest maken?

Staat je huis nu leeg, dus geen meubels enzo? Dat verkoopt meestal lastiger.

Zit je qua prijs net boven een een bepaalde prijsgrens op funda? En wellicht is de prijs van de woning wellicht te hoog en wil je teveel. Misschien was het bod wat je hebt ontvangen realistisch. Dat alle huizen voor of boven vraagprijs weggaan is zeker niet waar. Ook dat is weer afhankelijk van de regio en de stad/dorp/wijk waar je woont.
Misschien zijn mijn verwachtingen ook te hoog, daarom opende ik deze topic. Ik heb al 2.000 euro van de vraagprijs af gehaald en voor de tweede keer toppositie op funda.
Alle reacties Link kopieren
Petrolblauw75 schreef:
10-10-2018 15:45
Ik heb van tevoren voor mezelf vragen opgeschreven die ik aan de makelaar wilde stellen over zijn diensten, werkwijze etc.
Heb er 3 laten komen om te vergelijken.
Bij mij werden de foto's uitbesteed, kostte me nog geen 200 euro voor prachtige foto's en filmpje.

Was voor jou eea vooraf wel duidelijk?
Ik verkoop voor het eerst een huis en was blij dat hij geen voorschot of geld voor de foto‘s wou hebben, want dat kan ik niet betalen, helaas.
Alle reacties Link kopieren
In welke prijsklasse zit je huis?
Alle reacties Link kopieren
hennameis schreef:
10-10-2018 16:24
Ik werk zelf op een makelaars kantoor en ik merk heel vaak als een huis tegenwoordig niet binnen 1 of 2 maanden is verkocht, verkopers naar een reden of oorzaak gaan zoeken, en dat is meestal de makelaar.

Je zegt dat je eerst wel blij was met de foto's maar toen je later nog een keer ging kijken zag je van alles.
Dus ik ga er vanuit dat je toch eerst akkoord bent gegaan met de aanmelding.
Wist je van te voren dat de makelaar de foto's zelf zou maken? Want dat is zowiezo vaak niet slim, de meeste makelaars zijn nou eenmaal geen fotograaf.

Ook het "niet genoeg contact" horen wij vaak, er zijn contact momenten na een bezichtiging, of als er een open huis is of andere acties van de makelaardij. Wij bellen mensen ook niet als er niets te melden is.

Bij ons betaal je opstartkosten, daarin kan je kiezen uit meerdere opties, waaronder dus foto's van een fotograaf, getekende plattegronden, nen meting, 360 gr foto's, enz enz. Dat weet je van te voren. Als je de opstartkosten hebt betaald mag je intrekken, dat kost dan geen geld meer en ben je vrij om naar een andere makelaar te gaan.
Als je geen vertrouwen hebt in je huidige makelaar zou ik dat zowiezo overwegen.

Verder kan je vraagprijs te hoog zijn. Misschien dat je makelaar dacht, laat ik het eerst proberen voor dit bedrag, lukt dat niet dan kan je altijd nog zakken. En dan bv met een aktie, tophuis op Funda of een open huis.

Succes in ieder geval.

Misschien is zijn doen ook gewoon normaal, maar ik weet het gewoon niet meer. En als hij gewoon de vraagprijs heeft bepaald omdat hij het gewoon wou proberen vind ik dat echt schandalig. Hij had dit ten minste moeten zeggen en niet gewoon doen.
Ik heb nu op funda voor de tweede keer de toppositie, dus ik hoop dat het wat gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven