Leuke grote stad in Zeeland om te wonen?

11-10-2018 14:48 123 berichten
Hoi allen,

Al een hele tijd wil ik weg uit het huis waar ik nu woon, maar heb geen behoefte om te verhuizen binnen Rotterdam.
Ik heb het er al vaker over gehad, maar kan in de Randstad niets vinden dat me aantrekkelijk lijkt en nu zit ik dus te denken aan een grote stad in Zeeland, maar heb geen flauw idee hoe of wat, dus vraag ik me af of er hier forummers zijn die in een grote stad in Zeeland wonen en me daar meer over willen vertellen.
De zuidHollandse eilanden zijn ook een optie, als het maar een grote stad is.
Shoot!!! :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot noem je een stad "groot"? Als je Rotterdam gewend bent, heeft Zeeland echt alleen maar stadjes en dorpen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je gaat zelfs in de steden weinig stads vinden in Zeeland. Maar misschien is dat ook niet meer wat je zoekt als je uit Rotterdam wilt vertrekken? Vergis je trouwens ook niet in het toerisme, toeristische drukte is een heel ander soort drukte dan gewone stadse drukte (dat merk je in Amsterdam nu ook)
JollyRider schreef:
11-10-2018 14:53
Hoe groot noem je een stad "groot"? Als je Rotterdam gewend bent, heeft Zeeland echt alleen maar stadjes en dorpen.
Ja, ik ben Rotterdam gewend, maar zo groot hoeft het nu ook weer niet. Het is niet gezegd dat ik overal in Rotterdam kom. Wat ik in feite zoek is een stad met een leuk relatief groot centrum en een huis met winkels in de buurt, dan ben ik allang blij.
zeeuwsmeisje1981 schreef:
11-10-2018 14:56
Je gaat zelfs in de steden weinig stads vinden in Zeeland. Maar misschien is dat ook niet meer wat je zoekt als je uit Rotterdam wilt vertrekken? Vergis je trouwens ook niet in het toerisme, toeristische drukte is een heel ander soort drukte dan gewone stadse drukte (dat merk je in Amsterdam nu ook)
Klopt, ik wil in feite terug naar de jaren 70, waar iedereen elkaar nog groette en wat betreft toeristen...als ze maar weer weggaan, dan heb iki er niet zo'n moeite mee.
En hoe vaak reis je naar andere delen van Nederland? Ik vind Middelburg bijvoorbeeld een charmante stad, stuk leuker dan bv Vlissingen of Goes maar het is wel een roteind rijden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik echt naar Zeeland zou moeten, zou ik Goes bekijken. Niet extreem toeristisch, niet extreem ver van de bewoonde wereld, en groot genoeg om voldoende voorzieningen te hebben. En de Bax-shop :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
11-10-2018 14:59
Als ik echt naar Zeeland zou moeten, zou ik Goes bekijken. Niet extreem toeristisch, niet extreem ver van de bewoonde wereld, en groot genoeg om voldoende voorzieningen te hebben. En de Bax-shop :proud:
En doodsaai, dan is Veere charmanter.

Maar ik zou niet in de winter knopen doorhakken. Ga eerst eens in de meivakantie naar de plekken die je op het oog hebt om te zien hoe druk het er is. Het geeft echt een ander soort sfeer die toeristen.
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
11-10-2018 15:01
En doodsaai, dan is Veere charmanter.

Maar ik zou niet in de winter knopen doorhakken. Ga eerst eens in de meivakantie naar de plekken die je op het oog hebt om te zien hoe druk het er is. Het geeft echt een ander soort sfeer die toeristen.
Ik hou van saai, dat scheelt :)

En vwb dat toerisme: helemaal mee eens. Dat lijkt niet zo spannend, tot je er middenin woont. Als de campingjeugd 's nachts jouw tuin volpost & kotst is dat toch anders zeg maar.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zeeuwsmeisje1981 schreef:
11-10-2018 15:01
En doodsaai, dan is Veere charmanter.

Maar ik zou niet in de winter knopen doorhakken. Ga eerst eens in de meivakantie naar de plekken die je op het oog hebt om te zien hoe druk het er is. Het geeft echt een ander soort sfeer die toeristen.
Maar die toeristen komen toch niet in de woonwijken?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:03
Maar die toeristen komen toch niet in de woonwijken?
Als jouw huis op de rechte lijn ligt tussen de camping en het lokale feestlokaal, dan lopen ze desnoods over je dak.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
11-10-2018 15:04
Als jouw huis op de rechte lijn ligt tussen de camping en het lokale feestlokaal, dan lopen ze desnoods over je dak.
Oh, da's minder.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:05
Oh, da's minder.
Daarom moet je echt die tip volgen: oriënteer je in het toeristenseizoen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Het is overigens van belang dat er een trein stopt.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-10-2018 14:59
Als ik echt naar Zeeland zou moeten, zou ik Goes bekijken. Niet extreem toeristisch, niet extreem ver van de bewoonde wereld, en groot genoeg om voldoende voorzieningen te hebben. En de Bax-shop :proud:
En veel op zondag geen auto rijden en 2 x naar de kerk mensen :D Dat zou niet mijn ding zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo zuidelijk, heeft dat een reden?
nina1966 schreef:
11-10-2018 15:08
En veel op zondag geen auto rijden en 2 x naar de kerk mensen :D Dat zou niet mijn ding zijn.
Oeps, geen Goes dus. :-D
nina1966 schreef:
11-10-2018 15:09
Waarom zo zuidelijk, heeft dat een reden?
Ik wil in de buurt van de zee wonen en de rest van de Randstad trekt me niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben veel in Goes geweest maar ik vind het reuze meevallen met het christelijke gevoel daar. Ik woon vlakbij Uddel en Elspeet en dan is Goes echt totaal anders kan ik je zeggen. :proud:

Leuk oud centrum met veel winkels. Eigen ziekenhuis. Veel supermarkten. Goed bereikbaar met het OV. Het ligt wat dat betreft gunstiger dan Middelburg en Vlissingen. Midden in de zomer met slecht weer kan het wel enorm druk zijn bij overdekte plaatsen (zoals het zwembad) maar bij heel mooi weer vind ik het niet extreem druk met de toeristen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:10
Oeps, geen Goes dus. :-D
Dan kun je heel Zeeland wel vergeten als dat je maatstaven zijn. ;-D
Ik vind het in Goes zelf enorm meevallen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Veere zou ik niet doen! Heel klein en het stikt er van de gezellige toeristenwinkeltjes maar er is bijvoorbeeld geen supermarkt.

En dan: je zoekt een grote stad. Die zijn er dus niet in Zeeland. De grootste stad is Terneuzen, Zeeuws-Vlaanderen, met 55.000 inwoners. Maar daar is geen treinverbinding en zonder de Terneuzenaren te willen beledigen: ik zou er niet willen wonen.

De enige treinverbinding in Zeeland stopt in Goes (dichtst bij de rest van Nederland, net geen 40.000 inwoners) en in Middelburg en Vlissingen, die hebben allebei tussen de 45.000 en 50.000 inwoners.

Ik heb zelf jarenlang in Middelburg gewoond en het beviel mij prima. Vlissingen lijkt me ook best te doen om te wonen. Lekker aan zee, sowieso. Goes is inderdaad wat zwaarder op de hand qua kerkmensen en is ook meer een uit z'n krachten gegroeid dorp, voor mijn gevoel.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Dichtstbijzijnde strandje is gauw een half uurtje rijden vanaf Goes. Dat dan weer wel.
Stressed is just desserts spelled backwards
Vlissingen is een stad en heeft een trein.
Maar idd zijn toeristenplaatsen in de zomer vaak heel druk.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
11-10-2018 15:08
En veel op zondag geen auto rijden en 2 x naar de kerk mensen :D Dat zou niet mijn ding zijn.
En dat zeg je uit ervaring met Goes?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dus, alles bij elkaar gerekend is Zeeland dus een hele grote stad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven