Is er (bijna) reukloze WC-eend (toiletblok) ergens te koop?

11-10-2018 20:52 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar WC-eend (toiletblok) die (nagenoeg) reukloos is (dat is in verband met mijn zwakke longen ), maar kan die op de Nederlandse markt niet vinden.
Vroeger kon je gewoon zoiets zo iets kopen en dan een geurclip verwijderen en weggooien alvorens die op WC pot te bevestigen maar dat schijnt op de Nederlandse markt niet meer verkrijgbaar te zijn.
Kan iemand mij misschien iets op dit gebied adviseren?
Bij voorbaat dank.
Waarom zou je een wc blokje willen?
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch ook zonder toiletblokje leven? Zo belangrijk zijn die dingen niet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zonder zo'n blokje
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen blokje. Vind t vieze dingen. Volgens mij zijn ze ook enkel goed voor het verspreiden van 'frisse' geurtjes. Dus waarom dan een geurloze willen?
Alle reacties Link kopieren
Klok WC reiniger (geen blokje, maar gewoon spul wat je er in kan spuiten) is volgens mij de enige zonder parfum.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon regelmatig je wc schoonmaken

Geen blokje nodig
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen wc blokje.
Wc schoonmaken regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
11-10-2018 21:03
Gewoon regelmatig je wc schoonmaken

Geen blokje nodig
:proud:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel blokjes maar mijn eerste blokjes waren de beste en daarna zijn ze "vernieuwd" en minder goed geworden. Als je de wc wil schoonmaken dan zit hij in de weg dus ik ben ermee gestopt totdat ik weer een heel goede vind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
11-10-2018 20:56
Waarom zou je een wc blokje willen?
Alle reacties Link kopieren
Huisman1 schreef:
11-10-2018 21:56
Dat zou ook als antikalkmiddel dienen.
Regelmatig de borstel erdoorheen of af en toe een plens azijn werkt net zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.
Dat blokje zou ook als antikalkmiddel dienen.
Azijn lucht kan ik niet goed tegen.
En, WC-pot iedere dag schoonmaken, dat doe je meestal niet, zeker als je alleen woont en weinig bezoek ontvangt)
Alle reacties Link kopieren
een eetlepel citroenzuur in de pot, goedkoop en zeer doeltreffende manier om kalk en aanslag weg te krijgen.

gewoon een grote pot bij een drogist kopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik als antikalkmiddel zo'n blauw blokje dat je in de stortbak kunt doen. Is geloof ik ook van WC-Eend en er zit geen geur aan (mij in elk geval nooit opgevallen).
Alle reacties Link kopieren
Deze, je hebt ze ook van andere merken.
Afbeelding
Witte reus kracht actief, puur wit.

www.kruidvat.nl/witte-reus-kracht-actie ... lok/p/4041
Bij wc blokjes zie je soms dat er bij mensen (of bij de wc van een klein restaurant ofzo) poep in dat plastic ding zit. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Huisman1 schreef:
11-10-2018 22:01
Bedankt voor jullie reacties.
Dat blokje zou ook als antikalkmiddel dienen.
Azijn lucht kan ik niet goed tegen.
En, WC-pot iedere dag schoonmaken, dat doe je meestal niet, zeker als je alleen woont en weinig bezoek ontvangt)

Jawel hoor, en dan zit ik ook nog eens netjes ipv dat ik naast de pot sta te piesen ;)
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Hoenuverder75 schreef:
11-10-2018 22:26
Deze, je hebt ze ook van andere merken.
Afbeelding
Die zijn zeker niet geurloos en voor mij astma-aanval verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Huisman1 schreef:
11-10-2018 22:01
Bedankt voor jullie reacties.
Dat blokje zou ook als antikalkmiddel dienen.
Azijn lucht kan ik niet goed tegen.
En, WC-pot iedere dag schoonmaken, dat doe je meestal niet, zeker als je alleen woont en weinig bezoek ontvangt)
Ik denk dat het meerendeel van de mensen juist elke dag hun wc pot schoonmaken. Ik doe het zelf 2 keer per dag en ik ken niemand die het niet minimaal 1 keer per dag doen.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
12-10-2018 00:55
Ik denk dat het meerendeel van de mensen juist elke dag hun wc pot schoonmaken. Ik doe het zelf 2 keer per dag en ik ken niemand die het niet minimaal 1 keer per dag doen.

Jij maakt 2 keer per dag je wc schoon? 8-. Je kunt toch wel iets beters met je tijd doen? Of eet je eruit? Of poep je op de rand ofzo?
Ik maak de wc 1 keer per week schoon.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
12-10-2018 01:57
Jij maakt 2 keer per dag je wc schoon? 8-. Je kunt toch wel iets beters met je tijd doen? Of eet je eruit? Of poep je op de rand ofzo?
Ik maak de wc 1 keer per week schoon.
Dat hangt natuurlijk af van (de grootte van) je huishouden, het bezoek, hoe netjes ze zijn etc. Mijn eigen wc, die zelden door iemand anders dan mijzelf gebruikt wordt, hoef ik ook maar eens per week schoon te maken.

Maar kan me voorstellen dat dit anders is als je een gezin hebt met kinderen, een kerel die niet zo goed kan mikken etc
Als ik ooit een kerel krijg die niet zo goed kan mikken, mik ik hem er uit. Jasses.

Blokjes doe ik niet aan, volgens mij maken die dingen helemaal niet schoon. Ik zie in ieder geval geen resultaat.
Ja, echt de wc schoonmaken doe je wekelijks, maar na poepen haal ik ook altijd goed de borstel erdoor, dus dat is toch echt dagelijks. Ook als ik niets zie. Voor de zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven