Warmtepompdroger wordt niet warm?

12-10-2018 13:33 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister een nieuwe warmtepompdroger laten bezorgen. De droger was beschadigd aan de deur (krassen), maar het zat alleen op de deur en ik zou 10% korting krijgen.
Ik heb de droger gehouden, maar toen ik er wat vochtige was in gooide merkte ik dat de droger na 20 minuten nog niet warm is.
Ik heb hem toen op het tijdprogramma warm gezet. Dan draait hij 20 minuten warm (voor droge handdoeken staat in de gebruiksaanwijzing)
Ook hier bleef de was koud, als ik mijn best deed dan voelde ik een klein beetje lauwig.

Goed vandaag een nieuwe droger gekregen. Beddengoed uit de wasmachine er in gedaan, en deze blijft dus ook koud. Is dit normaal voor een warmtepompdroger? Blaast deze alleen koude lucht?

Zijn er mensen die een warmtepompdroger hebben die wel warm worden?
Of is het woord warmtepompdroger ietwat overschat en zou het eigenlijk koudepompdroger moeten heten?
Alle reacties Link kopieren
In de gebruiksaanwijzing las ik trouwens dat als je tussentijds het wasgoed eruit haalt je je dan kan branden.
Nee hoor, die van ons wordt gewoon warm.
Trouwens niet zo warm dat je je kan branden aan de was ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hij hoort warm te worden. Die van mij is zo heet als je hem tussendoor opent dat t pijn doet
Wordt je was droog?
Alle reacties Link kopieren
Op warmtepompenadvies.nl lees ik dat warmtepompdrogers niet warm worden.

Ik had deze juist uitgezocht omdat ik handdoeken eigenlijk altijd ophang en dan (met mijn oude droger) even 10 minuutjes in de droger deed. Dan waren ze heerlijk zacht en zaten mijn lange haren :-$ tegen de deksel geplakt.
Deze droger heeft zo'n programma 'tijdprogramma warm' waar die optie dus op zit. Maar warm ho maar.

Sallyspectra weet je zeker dat je een warmtepompdroger hebt? En welk merk/type is het? Ik kan nog omruilen en wil dus graag een warm exemplaar :roll:
Hexx schreef:
12-10-2018 13:44
Wordt je was droog?
Dé cruciale vraag :)
Het kan dat TO twee keer een identiek defect te pakken heeft, maar de kans is groter dat het om 'user error' gaat.
Dus TO, vertel ons wat meer, welk merk, welk programma en hoeveel kilo drooggoed? En natuurlijk of dat ding droogt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een warmtepompdroger, die wordt gewoon warm hoor (hoe krijgt 'ie anders dat vocht eruit? Daar moet toch iets van verdamping aan te pas komen..). Dus ik zou de winkel bellen en het probleem uitleggen, laten zij maar een oplossing regelen.
Het is onzin dat warmtepompdrogers niet warm worden. Wat doet de 'warmtepomp' anders? Geen koude lucht blazen, dat kan ik je verzekeren :)

Die van ons wordt uiteraard warm. Niet zo heet als ik bij andere drogers gewend ben, maar warm zat, afhankelijk van het gedraaide programma. Het duurt soms een tijdje voordat de compressor aanslaat, maar dat hoort bij het type.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 13:56
24.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die van mij wordt ook warm. De hele badkame wordt er zelfs warm van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu 3 matrasovertrekken (tricot) in. Inmiddels draaien ze een uurtje. Net nog gevoeld, koud met een heel klein vleugje lauw. Uiteraard zullen ze wel droog worden uiteindelijk met het blazen van alleen koude lucht. Maar ik wil een warmtepompdroger. Geen koudepompdroger.

He gadver, ben er helemaal geïrriteerd van.
winkelfanaat schreef:
12-10-2018 13:57
Ik heb er nu 3 matrasovertrekken (tricot) in. Inmiddels draaien ze een uurtje. Net nog gevoeld, koud met een heel klein vleugje lauw. Uiteraard zullen ze wel droog worden uiteindelijk met het blazen van alleen koude lucht. Maar ik wil een warmtepompdroger. Geen koudepompdroger.

He gadver, ben er helemaal geïrriteerd van.
Staat ie wel op het goede programma? Die van ons kan ook koude lucht blazen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-10-2018 13:55
Het is onzin dat warmtepompdrogers niet warm worden. Wat doet de 'warmtepomp' anders? Geen koude lucht blazen, dat kan ik je verzekeren :)

Die van ons wordt uiteraard warm. Niet zo heet als ik bij andere drogers gewend ben, maar warm zat, afhankelijk van het gedraaide programma. Het duurt soms een tijdje voordat de compressor aanslaat, maar dat hoort bij het type.
Zou ik dan twee keer een defecte hebben gehad? Het lijkt mij ook dat een warmtepompdroger gewoon warm wordt...
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
12-10-2018 13:59
Staat ie wel op het goede programma? Die van ons kan ook koude lucht blazen namelijk.
Ik heb gister alles getest met het apparaat met de krassen. Hij staat nu te draaien op 'kastdroog extra'.

Het is een Bosch WTH85201NL
En staat er niet per ongeluk een knopje ingedrukt waardoor de lucht koud(er) blijft?

Ik weet niet of jouw droger dat heeft, maar die van mij wel (voor delicate stoffen).
Alle reacties Link kopieren
Onze warmtepomp wordt gewoon warm. Duurt wel heel lang voordat de was droog is. Rustig 2 en half uur a 3 uur. Maar dat is het eco programma. Heb je hem wel op het goede programma staan?
Als je nu een normaal programma draait, zoals 'Mix', wordt hij dan ook niet warm? Het tijdprogamma dat jij draait is om vochtige was te drogen. Logisch dat het niet heel warm wordt!
Alle reacties Link kopieren
Die van mij wordt gewoon warm maar het duurt wel zo’n 2,5 uur tot het droog is (beddengoed), en wel een uur tot het echt warm is.
Er zit ook een 30min programma op voor 1 kledingstuk en dan is het wel minder vochtig, maar niet warm en nog steeds klam.
Als ik 2 hoeslakens was gaan ze vaak in elkaar zitten zodat ik ze alsnog vochtig uit de droger haal. Maar ze zijn dan wel warm en als ik ze uit hang met een paar uurtjes droog.

Mijn ouders hebben een condensdroger en die wordt wel veel warmer. Maar ach, een warmtepomp verbruikt minder en er zit gelukkig een timer op.
Alle reacties Link kopieren
Op pagina 34 in de gebruikershandleiding wordt hier wat over gezegd, het is geen fout.

https://www.gebruikershandleiding.com/B ... 59746.html
Het is een beetje zoeken naar het programma dat je gebruikt. BIj mij werkt alleen het programma "jeans" goed, vreemd genoeg. Maar die werkt dan meteen ook wel heel prima. Voor alles. En ja, de was wordt warm.
Alle reacties Link kopieren
Warmtepomp droger warmt langzaam op vandaar langere programma duur.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
12-10-2018 14:02
Ik heb gister alles getest met het apparaat met de krassen. Hij staat nu te draaien op 'kastdroog extra'.

Het is een Bosch WTH85201NL
Katoen 7 kg programma?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dezelfde. Ik moet zeggen dat ik eraan moest wennen dat hij inderdaad minder warm wordt dan de oude gewone droger. Het duurt ook langer en als ik hem gewoon op katoen zet, is alles toch nog een ieniemie vochtig.
Dus voor handdoeken die in meteen kurkdroog in de kast wil, zet ik hem oo handdoeken-programma en dan extra droog.
Dan is alles droog. En ja, de mijne wordt dan wel warm.
Er staat dat het dan 2 uur ennogwat duurt, maar hij is altijd eerder klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een warmtepomp droger van Miele.
Deze wordt wel warm, maar minder warm dan een condens droger.
Een volle wastrommel met handdoekken van 8 kilo droogt mijn warmtepomp droger in 1 uur en 50 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik precies dezelfde droger. Ik zet hem altijd op de stand: allergie. Zit de was er wel minimaal 2 uur in maar is dan wel warm als ik het eruit haal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven