Andijvie: Dennenappels bakken?

13-10-2018 19:46 9 berichten
Vandaag hebben wij een mooie boswandeling gemaakt en een paar fikse dennenappels gevonden. Ze zijn schoon en droog en het leek mij wel wat om ze in een tros/krans op te hangen. Het lijkt mij wel mooi om dan elk jaar rond dezelfde tijd die krans op te gaan hangen.

Toen ik opzoek was naar inspiratie kwam ik een WikiHow tegen waar de tip wordt gegeven om je gevonden dennenappels af te bakken :wtf: Is dat echt aan te raden? Zijn er meer mensen die dat doen? Blijven ze dan langer goed?

Link: https://nl.m.wikihow.com/Dennenappels-conserveren
Alle reacties Link kopieren
Ze liggen bij mij gewoon op een schaal en komen rechtstreeks uit het bos. Liggen er al maanden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb al... even rekenen... 17 jaar reuze grote dennenappels van vakantie uit een bos in Frankrijk liggen (nouja, in t seizoen, daarbuiten liggen ze in een bak in de garage). Ongebakken en nog steeds prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten vaak beestjes in. Vandaar denk ik.
Cum non tum age
De beestjes zijn er na een paar weken wel uit toch. Anders leg je ze eerst in de schuur.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
13-10-2018 19:55
Er zitten vaak beestjes in. Vandaar denk ik.
Ja maar lopen er op enig moment wel uit
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als het pijnboom-dennenappels zijn, dan zijn geroosterde pijnboompitjes lekker.

Ik ken ze van de Pinus Pinea, parasolden. Deze is veel te vinden rondom de Mediterranee, maar ook in NL duin/bosgebied.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat toch meer een kerstattribuut. Ik heb er een heleboel van maar na enkele jaren verpulveren ze.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk uit op het bos dus ze horen hier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven