Wake up light wekker

14-10-2018 11:39 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het in de ochtend later licht (en in de winter nog later) wordt heb ik enorm veel moeite om op te staan. Nu dacht ik aan een wake up light wekker, zo’n wekker die licht geeft waardoor je wakker wordt. Hebben jullie ervaring met zo’n wekker? Ik ben erg benieuwd of het werkt.
Enige wekker die werkt voor mijn partner.

Geen eeuwig snoezen en weer in slaap vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb hem al jaren. Heerlijk!
Je wordt ontspannen wakker en inderdaad 80% minder snoozen dan voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Heb m al ruim tien jaar. Opstaan vind ik nog steeds niet leuk, haha, maar alles is beter dan dat vreselijke wekkergeluid! Soms word ik wakker van het licht, soms pas als de vogeltjes gaan fluiten (ik heb er één met drie geluiden waar ik uit kon kiezen. Een gewoon wekker geluid, geluid van stromend water, of vogeltjes)

Ik vind het een uitvinding! Ik kan de lichtsterkte instellen, alsook het volume van de wekker. Tegenwoordig kunnen ze volgens mij nog veel meer....

Oh, ik snooze wel nog steeds hoor! Ik kan gewoon niet gelijk m'n bed uit.
Ik heb hem gehad en vond het echt prettig. Vooral dat het geleidelijk licht wordt, in 20 minuten ofzo.
Het was een Nafnaf, nogal een bakbeest. Maar ik overweeg wel weer een nieuwe te kopen, want het kost me nu weer erg veel moeite om wakker te worden.
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 11:47
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dat Klinkt allemaal zeer goed. Welke hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de "echte" van Philips.
Met radiofunctie en touch bediening.
Weet effe niet welk type, want volgens mij is deze al zo oud dat er inmiddels opvolgers zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk!

"Nadeel" van mijn uitvoering (een van de eerste modellen Philips) is dat de tijd hoe lang het duurt dat het licht sterker wordt niet is in te stellen, dat is standaard 30 minuten.

Dus als ik de wekker zet om 6u10 dan begint het licht al vanaf 5u40 heel zachtjes te branden. Maar dat is even spelen met de intensiteit van het licht en het tijdstip dat je de wekker zet en dan werkt dat prima.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
heerlijk! Ik heb gewoon twee huelampen in de lamp boven mijn bed gedraaid en die geprogrammeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de meest simpele van Philips met radio, maar ik gebruik altijd de vogelgeluiden om wakker te worden. Voor mij is het ook de enige wekker die helpt om in de wintertijd wakker te worden.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Een van onze kinderen heeft er een en gebruikt die in de herfst/wintermaanden. Wij waren er sceptisch over maar het werkt dus echt. Wij hebben ook een Philips exemplaar van ongeveer 5 jaar oud. Kostte toen tegen de 100 euro maar is elke cent waard geweest.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Helaas, ik vind het niets. Ik had die van Philips. Ik ben geen snooze-type dus zodra de wekker meer licht begon te geven werd ik al wakker. Een half uur te vroeg dus. De intensiteit lager draaien (laagste stand) en de wekker omdraaien hielp wel maar dan schiet je je doel voorbij. Wakker worden met de vogeltjes in de winter was wel heel ontspannen maar toen ik daar eenmaal aan gewend was had ik in de zomer een probleem met de échte vogeltjes die om half 5 buiten beginnen te fluiten. Klaarwakker dus. Ik heb toen nog een tijdje gekozen voor een uilengeluid, maar dat werkte ook niet. Dus de Philips eruit en de gewone wekker er weer in helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook erg enthousiast! Heb een Philips model met radio/vogeltjes en een uitvinding. Ik word anders gewoon echt niet wakker en op deze manier lukt dat wel en ook nog lekker ontspannen. Zalig!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -6/-7 in beide ogen en wat ik vooral fijn vind aan de Wake Up Light is dat ik aan de hand van de lamp kan zien of ik binnenkort op moet staan of me nog eens om kan draaien. Met normale wekkers moest ik altijd eerst op zoek naar de wekker en tegen de tijd dat ik die gevonden had en de tijd kon lezen, was ik eigenlijk alweer wakker. Zo jammer als het dan pas 5 uur blijkt te zijn. Als ik nu wakker wordt en de lamp is nog niet aan, weet ik dat ik in ieder geval nog 30 minuten kan blijven liggen.
Ik vind het fijn, maar mn wederhelft wordt meteen wakker van het eerste licht. Dus sinds we samenwonen helaas geen wake up light meer...
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het één van de beste aankopen ooit.

Door het langzaam licht worden word ik geleidelijker wakker en dat trek ik veel beter dan dat ik me plotsklaps kapotschrik van het teringgeluid van een normale wekker.
Ik word ook wakker met vogeltjes (die ook steeds iets harder gaan fluiten) en het geluid is zo levensecht dat mijn katten er vaak nog intrappen en 's ochtends meteen komen aansnellen.

En ik heb zelf 's avonds wel eens gedacht dat mijn wekker afging, terwijl het de echte vogels waren die zongen. :facepalm:

Ik heb ook nog een heel oud model van Philips, de bediening vind ik niet handig en de knopjes beginnen te haperen, dus ik wil ook een nieuwe.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
14-10-2018 12:37
Ik vind het fijn, maar mn wederhelft wordt meteen wakker van het eerste licht. Dus sinds we samenwonen helaas geen wake up light meer...
Hier idd hetzelfde, ik vond het erg fijn, maar mijn man niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn maar vriend wordt bij het eerste licht al wakker en roept dan ‘LICHT!’ en geeft me een por :hamer: Dus alsnog niet relaxed wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik was me er in aan het verdiepen maar destijds en misschien nog steeds had Philips geen een wake up light wekker met batterij als back up voor als de stroom uitvalt. Dan springt hij op 0 om vanaf daar weer verder te tellen en word je niet op tijd wakker.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben allebei een Philips wakeuplight en werkt super!

Mijn man kon van een normale wekker niet wakker worden, jarenlang grote ergernis en verslaapincidenten.. sinds de wakeuplight wordt ie wel wakker.

Wij worden trouwens niet wakker van elkaars lampje/geluid :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal overtuigt en ben naar de winkel gerend om er eentje te kopen. Het is een Philips geworden. Ben heel erg benieuwd. Bedankt voor jullie reacties.
ik had ook een Philips, maar voor mij was het niks. ik sliep er gewoon dwars doorheen...
Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Ik word er ook een stuk relaxter door wakker. Echt een top uitvinding (heb er ook eentje van Phillips)
Ja, ik heb hem al zo'n 10 jaar en vind het heel fijn. Ik heb een hele oude van Philips. Als we hem samen gebruiken is het het beste als hij in het midden van het bed staat (achter ons bed is een vensterbank), ik merk het echt als hij op een nachtkastje staat aan de andere kant van het bed, dan heb ik er niet zo veel aan.

Vroeger altijd de radio als wekkergeluid, maar de ochtendprogramma's vind ik zo slecht tegenwoordig. Nu vogeltjes, maar inmiddels kan ik die vogels wel schieten ;-D (ze klinken hartstikke echt, maar het geluid volgt wel een patroontje) het licht vind ik wel heel prettig.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 15:45
29.77% gewijzigd
-jolijn- schreef:
14-10-2018 12:06
heerlijk! Ik heb gewoon twee huelampen in de lamp boven mijn bed gedraaid en die geprogrammeerd.
.
Wij hebben dit ook, maar de laagste stand van de lampjes is voor ons toch te fel. Bij de wake-up light gaat het nog veel geleidelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven