Overlast dieren achtertuin oplossen

14-10-2018 23:18 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie dat ook? Beesten van een ander of bepaalde soorten “wilde” beesten ongewenst in jouw (achter)tuin?

Wat doe jullie daar op een DIERVRIENDELIJKE manier aan?

Van welk beest, je mag er max 2 aanvinken, hebben jullie last? Wat vinden jullie dat de eventuele eigenaar cq gemeente daaraan zou moeten doen?

Eventuele foto’s ook leuk houden svp

(Waarom dit topic? Ik kreeg als euh liefhebber van de duiven net een filmpje binnen dat best ludiek was.

Ongewenst dier in tuin

Totaal aantal stemmen: 88

Duif (10%)
Vogels in algemeen (2%)
Hond (9%)
Poes (36%)
Ander (14%)
Geen (28%)
thedutchwiseguy wijzigde dit bericht op 14-10-2018 23:32
Reden: “Wilde” beesten
0.63% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Bron: Reddit.com

Dit filmpje geeft mogelijke oplossing voor duivenoverlast

https://reddit.com/r/interestingasfuck/ ... rap_birds/

https://out.reddit.com/t3_9nxq17?url=ht ... ame=mweb2x
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Bij wilde beesten denk ik aan leeuwen, tijgers, slangen en zo.
Wij, appartement, hadden last van duiven omdat de overkant, verzorgingdtehuis, broodkruimels voerden.
Ik had een hond dus de duiven kwamen niet op mijn balkon. Wel bij mijn buurvrouw en die heeft de gemeente laten komen.
De gemeente liet een lokdoos achter zodat de halsstarrige duiven gevangen konden worden en wegvervoerd.

Ook heeft de gemeente de bewoners van het verzorgingshuis ingelicht over het niet voeren van de duiven.

Het heeft geholpen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een egel familie in de heg, 1000 vogeltjes in de boom, vijf duiven die het voer van de kip komen opeten als ze genoeg heeft en Sebastiaan de 5 centimeter grote spin woont in de boekenkast. Ik heb er geen last van.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
14-10-2018 23:23
Bij wilde beesten denk ik aan leeuwen, tijgers, slangen en zo.

Je hebt helemaal gelijk, moest wel gelijk denken aan dat leeuwenwelpje van van de week.... maar valt af was een weiland...
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
nbk schreef:
14-10-2018 23:27
Wij hebben een egel familie in de heg, 1000 vogeltjes in de boom, vijf duiven die het voer van de kip komen opeten als ze genoeg heeft en Sebastiaan de 5 centimeter grote spin woont in de boekenkast. Ik heb er geen last van.
Wat leuk!

Ik heb heel veel slakken. En passerende katten.
De heks geeft het meeste overlast.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben heel veel last van meeuwen in de lente en zomer. Ze maken nesten op ons dak en maken zo ongeloofelijk veel lawaai.
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
14-10-2018 23:27
Wij hebben een egel familie in de heg, 1000 vogeltjes in de boom, vijf duiven die het voer van de kip komen opeten als ze genoeg heeft en Sebastiaan de 5 centimeter grote spin woont in de boekenkast. Ik heb er geen last van.

Wauw bijna stik jaloers, de duiven zou je mogen houden. Reden die poepten ooit in erg grote koivijver en duiven zijn vogels die de meeste funeste en tevens ziekmakende bacteriën uitpoepen. (Voor Koi welteverstaan) Dus vele koi gingen dood of werden minstens ernstig ziek.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
14-10-2018 23:31
Wat leuk!

Ik heb heel veel slakken. En passerende katten.
De heks geeft het meeste overlast.


Heks..... grijns .... vertel
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Wij hebben echt een sh*tload aan dikke spinnen, een dikke veldmuis, een graatmagere straatkat, een set kikkers en één echte grote pad, eindeloos veel vogeltjes en deze zomer veel wespen. Die laatste waren vervelend, de rest wil ik houden! :)
Katten storen me t meest. Smerige zeikbeesten!

Ik hou van mn eekhoorntjes en vogels, maar mollen moeten mn gras met rust laten.
JonathanStrange schreef:
14-10-2018 23:36
Wij hebben echt een sh*tload aan dikke spinnen, een dikke veldmuis, een graatmagere straatkat, een set kikkers en één echte grote pad, eindeloos veel vogeltjes en deze zomer veel wespen. Die laatste waren vervelend, de rest wil ik houden! :)
Met die dikke spinnen, de dikke veldmuis en eindeloos veel vogeltjes toch nog graatmager zijn als straatkat: dan heb je iets niet helemaal goed begrepen. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik woon tegen de duinen aan dus ik heb last van reeën die de voortuin kaalvreten en vossen die komen scharrelen tot grote woede van de honden. De oplossing was 1.80 meter betongaas en een hek. Het houdt niet de eekhoorntjes tegen die het vogelhuisje in de herfst komen plunderen maar dat vind ik niet erg.
Alle reacties Link kopieren
In mijn tuin maar van mezelf: twee konijnen en drie katten :heart:
In mijn tuin en van harte welkom: heel veel vogels, vlinders, bijen, hommels, salamanders, padden, kikkers, pissebedden, spinnen, wormen, libellen etc. Soms ook een of twee (van de 18) verdwaalde katten van mijn buren of een kip die over de heg is gevlogen.
Niet in mijn tuin maar in die van de buren maar toch overlast: drie hangbuikzwijnen die heel erg stinken.
...
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
14-10-2018 23:42
Met die dikke spinnen, de dikke veldmuis en eindeloos veel vogeltjes toch nog graatmager zijn als straatkat: dan heb je iets niet helemaal goed begrepen. :D
Inderdaad :rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Oleander20 schreef:
14-10-2018 23:46
Ik woon tegen de duinen aan dus ik heb last van reeën die de voortuin kaalvreten en vossen die komen scharrelen tot grote woede van de honden. De oplossing was 1.80 meter betongaas en een hek. Het houdt niet de eekhoorntjes tegen die het vogelhuisje in de herfst komen plunderen maar dat vind ik niet erg.


Snap jouw ongemak.... zullen we ruilen? :jump:
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
@Redbulletje: mollen kan je verjagen op een diervriendelijke manier door glazen flessen in te graven langs de randen van je tuin.
Bij ons hielp het prima op de enkele mol die er tussendoor glipte na.
Mijn ouders deden het al of eigenlijk: lieten mij het graafwerk doen haha.
Linkje:
https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin ... uin-kwijt/
anoniem_375455 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 23:54
Reden: typfout
0.41% gewijzigd
Hier scharrelen regelmatig een hele groep huismusjes in de tuin, sommigen zijn zo brutaal dat ze zelfs het hondenhok in gaan. Vind het altijd wel een leuk gezicht maar dan komt er weer een duif of kraai en die verpest het weer. Laatst hadden 2 duiven ruzie in onze tuin.

En we hebben ook een tijd een vogel gehad die binnen kwam om brokken te jatten van de hond. En dan liet ie vaak ook nog een cadeautje achter.. heel fijn. Not!

Hond laat de vogeltjes met rust maar als een van de buurt katten over de schutting loopt... dan gaat hij tekeer. Kortom die blijven voortaan weg.
Alle reacties Link kopieren
Heb geen tuin.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen tuin maar een terras maar woon aan een park en in onze straat redelijk wat bomen en die zitten vol met eksters. En die maken lawaai! Dat is eigenlijk de enige last die ik er van heb.
Alle reacties Link kopieren
Hier sjouwen de marters en dassen 's nachts rond.

De hond los in de tuin stimuleert ze om vooral in de tuinen van de buren te blijven.
En vroeger zaten er ook nog wel een konijnen, maar die heb ik al lang niet meer gezien. Waarschijnlijk ook geen fan van de hond.

Mollen trekken zich nergens wat van aan.
Katten. Vieze stront overal, van andermans huisdier. Hou dat beest toch gewoon op je eigen terrein, zoals eigenaren van honden, kippen en al die andere huisdieren ook moeten doen.

Marters. Ook vieze stront en ze jagen onze kippen en konijnen de stuipen op t lijf. Die hebben marter- en vosproof nachthokken maar ben altijd bang dat er eens eentje overdag langskomt.

Kraaien. Die vreten de stopverf (of hoe heet dat kit-achtige spul waarmee de glasplaat wordt afgedicht) uit onze kozijnen. En tikken daarbij keihard op de ramen.

Mollen. Omdat ze zoveel graven dat onze nieuwe tuinpaadjes nu al beginnen te verzakken.

Woelmuizen. Omdat ze stelselmatig de wortels van onze fruitstruiken wegknagen.

Ach, er zijn ook genoeg leuke tuinbeesten gelukkig. Verschillende uilensoorten horen we s nachts, we hadden een keer een jong vosje, en vooral in de winter zien we vaak patrijzen en fazanten in de tuin. Spechten blijven ook mooi en op t veld achter onze tuin lopen soms reeën. En dat de oogst van onze hazelaar-heg vooral voor de eekhoorntjes is vind ik ook helemaal prima.
Woelmuizen en woelratten, dat zijn de enige dieren in de tuin waar ik last van heb.
Alle reacties Link kopieren
Nergens last van, heb wel een egelfamilie, een eekhoorn en veel leuke kleine vogeltjes, vind het geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven