Koffie maken met weinig ruimte op aanrecht

15-10-2018 17:03 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuw huis met een vrij kleine keuken (weinig werkoppervlak). Nou drink ik zelf geen koffie, dus vind ik het erg zonde om mijn Senseo daar neer te zetten terwijl die alleen voor bezoek is. Maar als ik bezoek heb wil ik natuurlijk wel koffie kunnen zetten (en geen smerige oploskoffie).

Nou dacht ik aan een percolator ofzo. Iets kleins wat ik in een kastje kan zetten. Hebben jullie nog andere geniale tips? Liefst zo makkelijk mogelijk in gebruik.

Alvast bedankt!
Denk ik nou te simpel als ik een extra "plankje" opper?
Alle reacties Link kopieren
Percolator inderdaad, of een cafetiere, zelfde formaat zo'n beetje maar andere manier van zetten (en lekker goedkoop bv bij ikea).
Heb je ook geen kastruimte waar je je senseo in kwijt kunt?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Cafetiere kan, maar van die koffie moet je houden. Een klein nespresso apparaatje geeft goede lekkere koffie. De cups blijven jaren goed (senseo pads niet!)
Alle reacties Link kopieren
Plankje idd .Was ook mijn eerste gedachte.
fluitketel en losse filterhouder
cemile schreef:
15-10-2018 17:09
Plankje idd .Was ook mijn eerste gedachte.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Is oploskoffie echt zo smerig en minderwaardig? Want dat zet ik mijn gasten dus wel voor. Dat zeg ik er wel bij hoor, wetend dat oplos eigenlijk maar niks is. Maar is dat ook echt zo, of hoor je oploskoffie maar niks te vinden? Of was het vroeger zo, maar smaakt het inmiddels prima?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik dacht ook aan een plankje..

En omdat je geen koffiedrinker bent: Senseo is water met een kleurtje.
Ik als echte koffiedrinken drink dan liever oploskoffie..
Senseo lekker ergens in een kast zetten en eruit halen als je koffiedrinkers hebt.
tonkje schreef:
15-10-2018 17:11
Is oploskoffie echt zo smerig en minderwaardig? Want dat zet ik mijn gasten dus wel voor. Dat zeg ik er wel bij hoor, wetend dat oplos eigenlijk maar niks is. Maar is dat ook echt zo, of hoor je oploskoffie maar niks te vinden? Of was het vroeger zo, maar smaakt het inmiddels prima?
ik vind het in ieder geval niet lekker.

tenminste...ik heb het jaren geleden voor het laatst gedronken en toen vond ik het niks. Kan dat de smaak inmiddels beter is, maar ik koop het niet, dus ik weet het niet. Ik ben ook niet van plan het te kopen en als iemand alleen dat heeft ipv echte koffie, neem ik liever thee.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 17:15
26.17% gewijzigd
Koop een moka pot.


Super lekkere koffie.

Afbeelding
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 17:15
3.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
15-10-2018 17:10
fluitketel en losse filterhouder
Dit inderdaad. Anders cafetiere.

Geen extra plankje met koffiezetapparaat dat je vaak niet gebruikt. Ziet er wat mij betreft niet uit.

Senseo vind ik echt niets, net als oploskoffie. Hoewel ik onlangs wel een oploskoffie had die goed was, weet het merk niet meer.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 17:16
20.90% gewijzigd
tonkje schreef:
15-10-2018 17:11
Is oploskoffie echt zo smerig en minderwaardig? Want dat zet ik mijn gasten dus wel voor. Dat zeg ik er wel bij hoor, wetend dat oplos eigenlijk maar niks is. Maar is dat ook echt zo, of hoor je oploskoffie maar niks te vinden? Of was het vroeger zo, maar smaakt het inmiddels prima?
Juk.

En ik heb het zelf ook wel eens gedronken hoor. Soms krijg ik nog wel eens het bij een vriendin.

Maar het is echt smerig. Nog erger dan die senseomeuk.
Wij gebruiken een bialetti moka express.
Het zetten van de koffie kost wat tijd en het zit tussen reguliere koffie en espresso in.. maar ik vind het heerlijk. Is klein en past makkelijk in je kast.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
15-10-2018 17:13
ik vind het in ieder geval niet lekker.
Ik ook niet, maar ik vind koffie sowieso ongelofelijk goor. Ik drink nu en dan een espresso - als ik goed wakker moet worden - , want dat gaat in een mini kopje en is in 1 teug achterover te slaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
`Je bent niet verplicht om mensen koffie voor te zetten, net zo min als cola of alcohol.

Hoevaak zal het voorkomen dat mensen echt alleen maar koffie willen? Anders een Koffiefilter met koffie op een mok/thermoskan, Italiaans ding wat je op het fornuis zet, of gewoon een pot goede oploskoffie of zakje met koffie (eventueel met smaak)

Ik ben een echte koffiedrinker. Maar bij mensen die zelf geen koffie drinken kies ik er meestal voor om gewoon thee of water te drinken. Want ik krijg dan meestal niet echt koffie. Of de koffie is te oud (pak open) of te weinig koffie bij het zetten of niet lekkere goedkope koffie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Senseo is nog smeriger dan oploskoffie. Ik zou voor een perculator gaan. Heerlijke koffie.
Alle reacties Link kopieren
Nielus schreef:
15-10-2018 17:08
Cafetiere kan, maar van die koffie moet je houden. Een klein nespresso apparaatje geeft goede lekkere koffie. De cups blijven jaren goed (senseo pads niet!)
Is Nespresso lekkerder dan Senseo? Ik vind de milieubelasting van die cupjes wel weer een dingetje, maar zo vaak gebruik ik het natuurlijk niet. En die zijn inderdaad een stuk kleiner en mooier dan de Senseo.

Voor een extra plankje is helaas geen plek. En of de Senseo in de kast past is ook nog even afwachten, ik ga van vrij veel ruimte naar heel weinig.
hamerhaai schreef:
15-10-2018 17:20
`Je bent niet verplicht om mensen koffie voor te zetten, net zo min als cola of alcohol.

Hoevaak zal het voorkomen dat mensen echt alleen maar koffie willen? Anders een Koffiefilter met koffie op een mok/thermoskan, Italiaans ding wat je op het fornuis zet, of gewoon een pot goede oploskoffie of zakje met koffie (eventueel met smaak)

Ik ben een echte koffiedrinker. Maar bij mensen die zelf geen koffie drinken kies ik er meestal voor om gewoon thee of water te drinken. Want ik krijg dan meestal niet echt koffie. Of de koffie is te oud (pak open) of te weinig koffie bij het zetten of niet lekkere goedkope koffie.
Dat is ook zo. Nou ken ik eigenlijk niemand die geen koffie drinkt, maar op mijn werk hebben we alleen senseo. Nou dan neem ik wel thee.
Geen Senseo!!

Koop een dolce gusto en zet die in de kast en als er gasten komen zet je m op t aanrecht. Hebben ze in compacte formaatjes en koffie is 10 x lekkerder dan senseo.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
15-10-2018 17:24
Geen Senseo!!

Koop een dolce gusto en zet die in de kast en als er gasten komen zet je m op t aanrecht. Hebben ze in compacte formaatjes en koffie is 10 x lekkerder dan senseo.
Ik heb deze weer in de kast gezet, vond het geen fijn apparaat en de koffie niet lekker. Maar wel beter dan Senseo, dat is het al snel.
Alle reacties Link kopieren
Nu lees ik hier ineens dat Senseo vies is, maar dat was toch jarenlang DE manier van koffiezetten? Waren we allemaal gek of zo en hadden we geen smaak?
Sorry, beetje off topic.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Als fervent koffiedrinker stel ik mijn verwachtingen naar beneden bij als ik op bezoek ga bij een nie-koffiedrinker.

Dus als je enkel oploskoffie in huis hebt ben ik daar al blij mee. Gastvrijheid vind ik dat.

Liever oploskoffie zelfs dan Senseo of oude koffie. Een open pot oploskoffie gaat nog best lang mee qua smaak. En neemt de minste ruimte in.
Alle reacties Link kopieren
Hier oploskoffie, cappuccino en espresso, veel makkelijker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven