Nips

17-10-2018 15:27 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jahaa, het lijkt zo'n leuk woord. Absoluut niet angstaanjagend, zelfs best schattig. Maar draai het maar eens om @(

Er zit dus al een paar dagen zo'n monster in een van mijn twee gootsteenbakken in de keuken. Van schrik heb ik er een grote beker overheen gezet en die staat er nu dus nog :facepalm: Ik weet dat het heel kinderachtig is, maar ik heb een enorme spinnenfobie en heb geen idee hoe ik dat ding uit mijn gootsteen krijg.

De gootsteen vol met heet water laten lopen is een idee, dat overleeft het beest natuurlijk niet maar hij is te groot om door het afvoerputje te spoelen en zelfs voor dode spinnen ben ik panisch dus dan ligt 'ie daar straks dood en weet ik nog niet hoe ik hem weg moet halen.
Met de stofzuiger in de aanslag staan en vervolgens de beker optillen durf ik niet. Die krengen kunnen keihard lopen, ik zie het al gebeuren dat hij naar een plek rent waar ik niet meer bij kan en is het wachten op een tweede hartverzakking als hij ineens weer ergens opduikt.

Kortom, deze angsthaas zoekt hulp en/of aanmoediging met als doel een spinvrije gootsteen.
Uitlachen mag ;-D
...
O, een spin? Waarom zet je een nips neer in plaats van een spin?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel voorzichtig aan 1 kant het glas optillen en er iets heel langzaam onderschuiven, goed kijken wat de spin doet, deze moet natuurlijk ook op het bijv. bord komen. Dan mee naar buiten lopen, glas op zn zijkant leggen, met de opening van je af, en heel snel naar binnen rennen met de deur dicht!

Tweede optie is de buurman even lief aankijken :)!
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
17-10-2018 15:28
O, een spin? Waarom zet je een nips neer in plaats van een spin?
Gewoon omdat ik de bibbers krijg van het woord spin en ik het wel een grappige topictitel vond ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Blond93 schreef:
17-10-2018 15:30
Ik zou heel voorzichtig aan 1 kant het glas optillen en er iets heel langzaam onderschuiven, goed kijken wat de spin doet, deze moet natuurlijk ook op het bijv. bord komen. Dan mee naar buiten lopen, glas op zn zijkant leggen, met de opening van je af, en heel snel naar binnen rennen met de deur dicht!

Tweede optie is de buurman even lief aankijken :)!
O brrrr ik geloof niet dat ik dat durf. Maar het is waarschijnlijk wel de beste manier ja *gaat moed verzamelen*
Buurman vragen vind ik te gênant.
...
Echt eng wordt het pas als je die beker optilt en de spin is nergens te bekennen. :-?
Wat is het voor enorm beest dan? Echt grote spinnen hebben we hier in Nederland niet toch? :)
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 15:34
2.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Bedankt Rik!
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
17-10-2018 15:32
O brrrr ik geloof niet dat ik dat durf. Maar het is waarschijnlijk wel de beste manier ja *gaat moed verzamelen*
Buurman vragen vind ik te gênant.
Ik snap het, ik heb laatst ook vanaf een afstandje iets op een spin gegooid. Enge beesten!

Laat je nog even weten of het gelukt is? Je kan het :cheer:
Blond93 schreef:
17-10-2018 15:30
Ik zou heel voorzichtig aan 1 kant het glas optillen en er iets heel langzaam onderschuiven, goed kijken wat de spin doet, deze moet natuurlijk ook op het bijv. bord komen. Dan mee naar buiten lopen, glas op zn zijkant leggen, met de opening van je af, en heel snel naar binnen rennen met de deur dicht!

Tweede optie is de buurman even lief aankijken :)!
Ja, kartonnetje eronder en buiten zetten. Win-win voor alle partijen
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-10-2018 15:34
Wat is het dan voor enorm beest dan? Echt grote spinnen hebben we hier in Nederland niet toch? :)
Het is een wolfspin van zeker 8 cm. groot :'(
...
Alle reacties Link kopieren
Ieeuuww Rik!!
Calamitycat schreef:
17-10-2018 15:35
Het is een wolfspin van zeker 8 cm. groot :'(
Oh ja, die zijn het minst prettig, dat snap ik wel. Weet je zeker dat hij er nog onder zit?
Ik zou (nou ja, ik niet, ik ben niet bang voor spinnen) de stofzuiger erbij pakken en standby staan voordat je het glas optilt. Je kunt ook eerst het glas even een tik op de bodem geven, dan raken ze weleens versuft en gaan ze stil zitten met de pootjes opgekruld. En daarna glas optillen met loeiende stofzuiger erbij. Knappe spin die dan nog wegkomt hoor. En dan prop papier in de zuigmond.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
17-10-2018 15:35
Ja, kartonnetje eronder en buiten zetten. Win-win voor alle partijen
Even nog wat meer moed verzamelen en dan ga ik het proberen... als ik het overleef laat ik weten hoe het gegaan is.
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
17-10-2018 15:35
Het is een wolfspin van zeker 8 cm. groot :'(
Die pak ik voorzichtig op en zet ze buiten.
Waarom zou je bang zijn voor een spin?
Ze veroorzaken geen ziektes, doen je geen pijn en zijn goede insectenvangers.
Alle reacties Link kopieren
Je twee verzonnen manieren combineren? Laten verzuipen en dan water weg laten lopen en opzuigen?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Calamitycat schreef:
17-10-2018 15:39
Even nog wat meer moed verzamelen en dan ga ik het proberen... als ik het overleef laat ik weten hoe het gegaan is.
Supergoed, dan blijft die goede spin gewoon leven, dat is veel fijner! Zet 'm op, je kunt het! Denk aan de enorme adrenalinestoot waarvan je de rest van de dag fantastisch functioneert! O_O
Alle reacties Link kopieren
ik zet er een glas (inderdaad: beker zie je niet of je hem wel hebt) overheen.
Dochter... spuit ze strak van de haarlak tot ze sterven (mag niet meer van mij)
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-10-2018 15:38
Oh ja, die zijn het minst prettig, dat snap ik wel. Weet je zeker dat hij er nog onder zit?
Ik zou (nou ja, ik niet, ik ben niet bang voor spinnen) de stofzuiger erbij pakken en standby staan voordat je het glas optilt. Je kunt ook eerst het glas even een tik op de bodem geven, dan raken ze weleens versuft en gaan ze stil zitten met de pootjes opgekruld. En daarna glas optillen met loeiende stofzuiger erbij. Knappe spin die dan nog wegkomt hoor. En dan prop papier in de zuigmond.
Ik ga ervan uit dat hij er nog onder zit, het is een hele zware beker die er overheen staat.
Met de stofzuiger durf ik echt niet... heb wel eens eerder zo'n grote spin opgezogen en dat geluid wat het maakt als zo'n beest door de stofzuigerslang heen stuitert vind ik echt misselijkmakend.
...
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
17-10-2018 15:39
Die pak ik voorzichtig op en zet ze buiten.
Waarom zou je bang zijn voor een spin?
Ze veroorzaken geen ziektes, doen je geen pijn en zijn goede insectenvangers.
Ik weet het allemaal maar ja... die fobie he :|
...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-10-2018 15:33
Echt eng wordt het pas als je die beker optilt en de spin is nergens te bekennen. :-?
Of als die spin de benen neemt met beker en al :O

Heb je geen roostertje in het afvoerputje wat je er uit kunt halen? Soms zit dat met één schroef vast. Dan past de spin er vast doorheen. Nog even naspoelen met kokend water en dan weet je zeker dat ie weg is. Succes!
Wist je trouwens dat huisspinnen vaak met z'n tweeën zijn?
Calamitycat schreef:
17-10-2018 15:42
Ik ga ervan uit dat hij er nog onder zit, het is een hele zware beker die er overheen staat.
Met de stofzuiger durf ik echt niet... heb wel eens eerder zo'n grote spin opgezogen en dat geluid wat het maakt als zo'n beest door de stofzuigerslang heen stuitert vind ik echt misselijkmakend.
Tja, je moet er iets voor over hebben om een beestje te vermoorden ;-D (grapje he)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet heel bang voor spinnen en ben blij dat ze andere insecten (lees muggen) eten. Wij hadden er pas een (ook een wolfspin) die woonde in ons bad. Na 4 dagen heb ik hem toch maar buiten gezet omdat ik graag in bad wilde en ik het ook wel zielig voor hem vond dat ie daar maar zat te zitten. Ik heb een aantal wc papiertjes gepakt en dit heel voorzichtig over hem heen gelegd en voorzichtig mijn handen eromheen zodat ik hem niet zou pletten. Vervolgens naar buiten gezet. Vond ik ook wel spannend hoor. Kan me voorstellen als je echt bang bent dit niet werkt. Misschien met een handdoek/vel papier en/of een plastic beslagkom oid?

Ik doe nu heel stoer, maar ik word dan weer panisch van kakkerlakken. Niet heel handig als je graag reist in tropische gebieden...
anoniem_119974 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 15:48
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-10-2018 15:42
ik zet er een glas (inderdaad: beker zie je niet of je hem wel hebt) overheen.
Dochter... spuit ze strak van de haarlak tot ze sterven (mag niet meer van mij)
Als ik er een glas overheen had gezet had ik dagenlang tegen dat beest aan moeten kijken, enorm stressvol :$
Haarlak is wel heel zielig inderdaad.

Ik ga boven een stukje hardboard zoeken (karton durf ik denk ik niet stevig genoeg op de beker vast te drukken) en dan ga ik ervoor om dat eronder te schuiven en het monster buiten te zetten...
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven