Ervaring laten kopen huis door makelaar/vastgoedbedrijf

17-10-2018 21:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons huis staat te koop en we hebben een ander huis gekocht. De verwachting was dat we het snel kwijt zouden zijn afgaande op de huizen in de straat en de makelaar. Helaas valt dat tegen. Ik kwam op internet wat tegen over makelaars of vastgoedbedrijven die je huis kopen. Ze komen kijken, doen een bod en het kan dan in een week geregeld zijn. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Zitten er addertjes onder het gras? We kunnen het nog even uitzingen maar het geeft me veel stress en wil weten of er nog andere mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen ruim onder de waarde bieden want zelf moeten ze er ook nog iets aan verdienen. Wel is het snel geregeld. Dus snelheid en zekerheid versus lagere opbrengst.

Heb je al onderzocht waarom de verkoop zelfs in deze markt niet vlot?
Ik zou eens kijken waar het aan ligt dat je huis nu (nog) niet verkoopt.

En anders misschien eerst een poosje verhuren onder Leegstandswet? Verdien je er misschien nog wat aan. Die vastgoedgasten gaan waarschijnlijk echt ónder de waarde zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde aan de hand. Ik heb mijn makelaar gesproken en zij weer wat collega’s en ze merken dat de belangstelling over het algemeen terugloopt. ondanks de lage rente en het lage aanbod.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Beleggers bieden ongeveer 80% van de waarde heb ik mij laten vertellen. wij kunnen ons dat niet veroorloven maar als je dat wel kunt zou ik dat na een paar maanden doen. Dan ben je er maar vanaf; van het huis en de stress.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje schreef:
17-10-2018 21:19
Ik zou eens kijken waar het aan ligt dat je huis nu (nog) niet verkoopt.

En anders misschien eerst een poosje verhuren onder Leegstandswet? Verdien je er misschien nog wat aan. Die vastgoedgasten gaan waarschijnlijk echt ónder de waarde zitten.
verhuren mag pas na 6 maanden in de verkoop
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
De huizenprijzen zijn erg gestegen, jongelui vangen bot bij de hypotheekverstrekker. Plus ze moeten al een zak geld meebrengen, wat ze vaak niet hebben, want sparen is voor sloebers.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht wel dat ze minder zouden bieden maar 80 procent minder is wel veel, dat kunnen we ons inderdaad ook niet veroorloven.

Pfft wat een stress zeg... het leek allemaal zo mooi, valt toch ff tegen.

Er is wel veel interesse maar er staan hier meerdere huizen te koop die vergelijkbaar zijn en soms net iets groter of groter perceel. De benedenverdieping vinden de meesten te klein ( geen mogelijkheden uitbouw). Het is instapklaar maar niemand pakt door. We hebben professionele fotos, hebben het spic en span elke keer voor bezichtigingen, hebben veel dingen weggehaald waardoor het ruimtelijk oogt, super strak opgeruimd, frisse geur door het huis. Ik heb echt geen idee.
Iedereen is steeds verbaasd dat het nog niet verkocht is.
Bloemetjefresia schreef:
17-10-2018 21:43
Ik dacht wel dat ze minder zouden bieden maar 80 procent minder is wel veel, dat kunnen we ons inderdaad ook niet veroorloven.

Pfft wat een stress zeg... het leek allemaal zo mooi, valt toch ff tegen.

Er is wel veel interesse maar er staan hier meerdere huizen te koop die vergelijkbaar zijn en soms net iets groter of groter perceel. De benedenverdieping vinden de meesten te klein ( geen mogelijkheden uitbouw). Het is instapklaar maar niemand pakt door. We hebben professionele fotos, hebben het spic en span elke keer voor bezichtigingen, hebben veel dingen weggehaald waardoor het ruimtelijk oogt, super strak opgeruimd, frisse geur door het huis. Ik heb echt geen idee.
Iedereen is steeds verbaasd dat het nog niet verkocht is.
Niet 80 procent minder, 80 procent van de marktwaarde.

Wil je niet een link plaatsen of pm'en? Dan kunnen we meedenken?
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
17-10-2018 21:43
Ik dacht wel dat ze minder zouden bieden maar 80 procent minder is wel veel, dat kunnen we ons inderdaad ook niet veroorloven.

Pfft wat een stress zeg... het leek allemaal zo mooi, valt toch ff tegen.

Er is wel veel interesse maar er staan hier meerdere huizen te koop die vergelijkbaar zijn en soms net iets groter of groter perceel. De benedenverdieping vinden de meesten te klein ( geen mogelijkheden uitbouw). Het is instapklaar maar niemand pakt door. We hebben professionele fotos, hebben het spic en span elke keer voor bezichtigingen, hebben veel dingen weggehaald waardoor het ruimtelijk oogt, super strak opgeruimd, frisse geur door het huis. Ik heb echt geen idee.
Iedereen is steeds verbaasd dat het nog niet verkocht is.
80% van de waarde is 20% minder.
Verder denk ik dat het aan de markt ligt want bij ons is ook iedereen verbaasd dat het niet loopt, het is strak, helemaal af, modern, uitgebouwd. De makelaar snapt er helemaal niks van. Prijs verlagen zou nog kunnen maar dat is iets wat ik liever nog niet doe.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Dan zijn we net te laat wellicht... bah. Als ik het vantevoren geweten had...
veel succes, hoop dat jullie gauw een koper vinden!
Alle reacties Link kopieren
In welke regio verkopen jullie bloemetjefresia en daenerys79?
Alle reacties Link kopieren
Wij in de randstad, onder de rook van Den Haag
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
onze makelaar merkt dat de kopers een beetje genoeg beginnen te krijgen van deze markt, er zijn veel kopers en vaak wordt het verkocht per gunning. mensen zitten dan vaak ernaast, en dat maakt ze chagarijnig. en wat ze kopen is vaak duur voor wat je krijgt
Er zit ook wel wat in; als de kopers nu massaal afhaken gaat de prijs vanzelf omlaag
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er als koper ook wel iets bij voorstellen inderdaad. Vooral als je nu niet persé hoeft te verhuizen, lijkt het verstandiger om te wachten. De groep mensen die wel vanaf pak m beet 2016 moest/wilde kopen is inmiddels geslaagd of geeft de hoop op, omdat ze beseffen dat ze voor een deel gebakken lucht kopen. Op zich wel goed dat er een plafond lijkt te zitten aan de prijsstijging, als dat echt zo zou zijn. Zou je als verkoper natuurlijk kunnen testen door iets met de prijs te doen. Misschien door een lagere bieden vanaf prijs te hanteren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven