Trap afwerken nieuwbouw

18-10-2018 12:35 16 berichten
Hoi!

Ik vind het super lastig wat we nou met de trap moeten in ons nieuwbouw huis. Het is een standaard trap (vuren hout) in een nieuwbouw huis, zit al in witte grondverf. Beneden ligt een grijze gietvloer, boven ligt eiken kleurig (licht) laminaat. Ik zat bijvoorbeeld aan witte anti slip traplak te denken, maar is dat niet wat saai en beschadigd dat niet snel?

Hebben jullie tips??
Alle reacties Link kopieren
fout topic
ghost79 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 12:51
Reden: Fout topic
93.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
een loper?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ghost79 schreef:
18-10-2018 12:47
Da’s flink balen zeg! Hadden ze ook concrete voorbeelden qua stressbestendigheid? M.a.w. kun je jezelf hierin in vinden? Wat als je niet akkoord gaat met dit voorstel? Als het echt niet anders kan, dan zou ik het wel doen en in tussentijd op zoek gaan naar wat anders. Succes!
:whut:
Alle reacties Link kopieren
PVC op de trap... is echt heel mooi
bestaat in alleen kleuren.
Ik heb ook PVC op de trappen. Dat bevalt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
PVC is idd heel mooi en ook nog geluidsdempend. Gaan wij ook op onze trap doen.
ghost79 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 12:56
75.26% gewijzigd
1960to4 schreef:
18-10-2018 12:51
PVC op de trap... is echt heel mooi
bestaat in alleen kleuren.
En heb je dat zelf erop gelegd? Of laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
18-10-2018 12:49
:whut:
Foutje van Viva denk ik, was voor ander topic in andere pijler bedoelt. Vreemd! :?:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze trap vorige week gedaan. Hadden hem ook in de traplak staan. Het vervelende daarvan is dat traplak, harde lak is en dus altijd op terpentine basis. Lakken op die basis verkleuren op den duur en dus heb je na verloop van tijd een vergeelde trap. Daar hadden wij geen zin meer in.
Wij hebben nu gebruik gemaakt van de trapbox. Google maar eens. Is een relatief goedkope oplossing die de trap een mooi uiterlijk geeft met direct een anti-slip effect. Het werkt dempend en is kras en stootvast + het verkleurt niet.

Ik kan het iedereen aanraden.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
18-10-2018 12:58
Wij hebben onze trap vorige week gedaan. Hadden hem ook in de traplak staan. Het vervelende daarvan is dat traplak, harde lak is en dus altijd op terpentine basis. Lakken op die basis verkleuren op den duur en dus heb je na verloop van tijd een vergeelde trap. Daar hadden wij geen zin meer in.
Wij hebben nu gebruik gemaakt van de trapbox. Google maar eens. Is een relatief goedkope oplossing die de trap een mooi uiterlijk geeft met direct een anti-slip effect. Het werkt dempend en is kras en stootvast + het verkleurt niet.

Ik kan het iedereen aanraden.
Ziet er goed uit! Ik ga dit ook even laten zien aan mijn vriend. Ik had wel traplak uitgezocht die niet zou verkleuren, lijkt me zo zonde van al het werk!
Houd vooral ook rekening met de gladheid van de streden (met sokken!) en het geluid wat het geeft als je er op loopt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben boven en beneden laminaat en vloerbedekking op de trap naar de eerste verdieping.

De trap naar zolder is alleen geverfd.

Vloerbedekking op de trap is heel erg geluiddempend en stroef dus ook veilig voor kinderen op sokken.

Maar aangezien je een gietvloer hebt vermoed ik dat je vloerbedekking niet mooi vindt.
1960to4 schreef:
18-10-2018 12:51
PVC op de trap... is echt heel mooi
bestaat in alleen kleuren.
Dit ja!

En dat bestaat ook in wit trouwens, mijn man heeft het zelf gedaan met pvc-stroken voor de vloer. Heel mooi geworden met een antisliprand.
Alle reacties Link kopieren
nee wel laten plakken.. door de vakman

Aad Janse Woningstoffering en Projectstoffering
Alle reacties Link kopieren
Kennissen van ons hebben leer op de trap. Zag er heel mooi uit. Ook lekker warm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven