Tips nodig voor aanschaf keuken

18-10-2018 14:47 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer 7.500 euro begroot voor de aanschaf van een keuken. Mijn keuken is ongeveer vier bij twee meter.

Buiten de IKEA heb ik nog niet echt plekken gevonden waar ik binnen dit budget een mooie keuken kan kopen. Heeft iemand misschien tips?
Alle reacties Link kopieren
Bij grote bouwmarkten kun je prima terecht voor dat bedrag.

2 x 4 meter is niet erg groot, dus voor flink minder dan 7500 e zou het ook moeten lukken denk ik....
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch niet zo heel weinig? Ben je al eens bij een 'gewone' keukenboer alias plaatselijke ondernemer geweest?
Kvik is ook niet zo duur toch?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Duitsland (indien je dat de moeite waard vindt).
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
18-10-2018 14:56
Dat is toch niet zo heel weinig? Ben je al eens bij een 'gewone' keukenboer alias plaatselijke ondernemer geweest?
Kvik is ook niet zo duur toch?
Ik heb alleen nog online research gedaan en verder nog nooit een keuken gekocht. Heb bij Brugman en Mandemakers enzo gekeken, maar dat leek allemaal erg ver boven het budget uit te komen. Kvik kende ik niet. Ziet er inderdaad goed uit, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe handig ben je? Tweedehands zie je soms ook keukens te koop staan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Inclusief apparatuur en montage is dit bedrag wel erg weinig voor een nieuwe keuken ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Plausibel schreef:
18-10-2018 14:58
Ik heb alleen nog online research gedaan en verder nog nooit een keuken gekocht. Heb bij Brugman en Mandemakers enzo gekeken, maar dat leek allemaal erg ver boven het budget uit te komen. Kvik kende ik niet. Ziet er inderdaad goed uit, bedankt!

Bij die winkels krijg je er nog veel af gepraat hor! Het is echt een boevenwereld haha. Wij hebben hem uiteindelijk bij een plaatselijk bedrijfje gekocht. Eerst nav onze wensen een ontwerp en offerte laten maken. Was erg duur.. toen aangegeven dat we stuk minder groot budget hadden en samen gekeken wat we anders konden doen zodat dit gerealiseerd kon worden. Ons budget was ruim 2x zoveel maar onze keuken ook.. waar je sowieso op kan besparen zijn de binnenkanten van de kastjes. Gewoon legplanken tov een apothekers kast scheelt je 1000 euro. Lades zijn ook zo 400 euro duurder dan gewoon kastjes.
Zulken dingen alleen niet het eerste gesprek zeggen want dan kan je niet meer zakken haha
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
18-10-2018 14:56
Dat is toch niet zo heel weinig? Ben je al eens bij een 'gewone' keukenboer alias plaatselijke ondernemer geweest?
Kvik is ook niet zo duur toch?
Kvik is echt wel duur hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Keukenconcurent is ook niet zo duur. Superkeukens
Alle reacties Link kopieren
Er zal gesloopt moeten worden, de stucadoor moet komen, plaatsen van de nieuwe keuken, en dan evt. nog de vloer en het plafond. Wij waren voor dit alles 15.000 euro kwijt voor hetzelfde formaat keuken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
18-10-2018 15:22
Keukenconcurent is ook niet zo duur. Superkeukens
Zijn deze ook niet onderdeel van de oplichtersgroep Mandemakers?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
18-10-2018 15:07
Hoe handig ben je? Tweedehands zie je soms ook keukens te koop staan.
Twee linkerhanden. Ik houd niet eens van koken :')
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-10-2018 15:22
Er zal gesloopt moeten worden, de stucadoor moet komen, plaatsen van de nieuwe keuken, en dan evt. nog de vloer en het plafond. Wij waren voor dit alles 15.000 euro kwijt voor hetzelfde formaat keuken.
Ja ik weet dat ik met het kopen van de keuken alleen nog lang niet klaar ben. Het gaat om een nog te bouwen nieuwbouwhuis, dus ik heb de vloer en de muren enzo apart begroot.
MOMABC123 schreef:
18-10-2018 15:21

Lades zijn ook zo 400 euro duurder dan gewoon kastjes.
Maar wel super praktisch.Ik ben ook aan het rondkijken voor een andere keuken en daar wil ik echt lades in.
Alle reacties Link kopieren
https://www.keukendepot.nl/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je eventueel dicht bij de Duitse grens woont, maar wij hebben daar de keuken aangeschaft. Scheelde aanzienlijk in prijs qua NL'se bedrijven, maar wel met goeie apparatuur te kiezen. Wij waren bij https://www.alma-keukens.nl/ en daar gewoon in de showroom wat uitgekozen. Topservice iig. :)
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Alle reacties Link kopieren
Kvik
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-10-2018 15:24
Zijn deze ook niet onderdeel van de oplichtersgroep Mandemakers?
Keukenconcurent idd wel, die bedoelde ik ook niet zie ik nu. Ik bedoelde keukenloods. Superkeukens volgens mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor ongeveer dit budget een mooie keuken staan van nuva keukens. Zij hebben ook hoger segment keukens maar wij hebben minder luxe opties gekozen wat het prima betaalbaar maakte. Keukenkampioen was nog goedkoper maar hebben we niet gedaan vanwege verhalen over slechte service.

Wij zijn gaan uitzoeken wat we mooi vonden eerst op eigen houtje waar we direct de mega luxe en dus dure keukens weggestreept hebben (prijsindicatie hing erbij in showroom). Toen offerte laten maken gewoon alles wat we mooi vonden. Toen eerst afdingen. En daarna nog een aantal elementen ingeruild tegen goedkopere opties. Denk aan stenen blad naar kunststof. En simpelere afzuigkap. Bedenk ook goed waar je niet op wilt bezuinigen, zo hebben we wel iets hogere kastjes en lagere plint genomen voor meer ruimte. En een grote koelkast.
Madeliefjees schreef:
18-10-2018 15:22
Er zal gesloopt moeten worden, de stucadoor moet komen, plaatsen van de nieuwe keuken, en dan evt. nog de vloer en het plafond. Wij waren voor dit alles 15.000 euro kwijt voor hetzelfde formaat keuken.
Wij nog geen 4.000. Wel zelf gezet. Hoezo heb je een stucadoor nodig?
MOMABC123 schreef:
18-10-2018 15:21
Bij die winkels krijg je er nog veel af gepraat hor! Het is echt een boevenwereld haha. Wij hebben hem uiteindelijk bij een plaatselijk bedrijfje gekocht. Eerst nav onze wensen een ontwerp en offerte laten maken. Was erg duur.. toen aangegeven dat we stuk minder groot budget hadden en samen gekeken wat we anders konden doen zodat dit gerealiseerd kon worden. Ons budget was ruim 2x zoveel maar onze keuken ook.. waar je sowieso op kan besparen zijn de binnenkanten van de kastjes. Gewoon legplanken tov een apothekers kast scheelt je 1000 euro. Lades zijn ook zo 400 euro duurder dan gewoon kastjes.
Zulken dingen alleen niet het eerste gesprek zeggen want dan kan je niet meer zakken haha
Dat er vanaf praten vind ik zo stom. Ze beginnen dus al bij een bedrag wat minstens 2 keer zo hoog is. Als je iets anders koopt ergens ga je toch ook niet onderhandelen?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
20-10-2018 21:06
Wij nog geen 4.000. Wel zelf gezet. Hoezo heb je een stucadoor nodig?
Als de hoeken/muren niet goed haaks zijn. Dat komt erg vaak voor bij oude huizen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
pipootje schreef:
20-10-2018 21:08
Dat er vanaf praten vind ik zo stom. Ze beginnen dus al bij een bedrag wat minstens 2 keer zo hoog is. Als je iets anders koopt ergens ga je toch ook niet onderhandelen?


Jawel! :yes: Ik probeer over bijna alles te onderhandelen wat los en vast zit (behalve in de supermarkt of drogist ofzo, maar meer de wat grotere aankopen). Niet geschoten is altijd mis. Zonde om anders geld te laten liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven