Goede led waxinelichtjes?

18-10-2018 20:32 20 berichten
Ik ben dus op zoek naar een set goede LED waxinelichtjes. Ik heb momenteel een setje van de action maar ik vind het niks, het aan/uit knopje moet je bijna afknakken om hem om te krijgen en na 2 avonden zijn de batterijtjes leeg. Al met al heel vervelend want doordat ze zo gammel zijn is een batterijtje vervangen ook niet heel prettig.

Nu zoek ik dus betere. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ps. Echte waxinelichtjes zijn geen optie, ik krijg keelpijn van kaarsen en met een dreumes en 4 katten is het ook niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Doe ff lekker normaal, en steek gewoon een waxinelichtje aan....denk je echt dat een ledlampje dat kan vervangen?
Alle reacties Link kopieren
Zoek lekker verder als je dat niet aanstaat ...succes gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist goede ervaring met action.
Ik zet regelmatig zo'n lampje op het nachtkastje van de kinderen,die vervolgens vergeten wordt uit te doen, maar die branden echt weken. Op het laatste niet fel meer, maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Geen idee welke wel goed werken maar doe van de xenos in ieder geval niet.
Ik weet nog niets over hoe lang de batterij het houdt maar heb laatst een setje bij Ikea gekocht waar ik blij mee ben omdat het licht en de flikkering echt precies lijkt op dat van echte waxinelichtjes. Ik vind andere led lampjes vaak te geel of te wit, dit klopt precies.

Je kunt ze zelf uit zetten maar na (geloof ik) 6 uur gaan ze vanzelf uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarvandaan, want cadeau, maar ik heb een setje met een oplaadstation erbij. Branden lang en zien een ok uit.

Edit: dit soort heb ik http://nl.opitec.com/opitec-web/articleNumber/118303

Tenminste ziet er precies t zelfde uit. Maar zag dat je veel meer types met oplader hebt. Hoef je geen batterijen te vervangen.
Castor1975 schreef:
18-10-2018 20:43
Doe ff lekker normaal, en steek gewoon een waxinelichtje aan....denk je echt dat een ledlampje dat kan vervangen?

Zoek lekker verder als je dat niet aanstaat ...succes gewenst!
Heel erg bedankt, met deze reactie kan ik echt wat :mrgreen:
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 21:15
Ik weet nog niets over hoe lang de batterij het houdt maar heb laatst een setje bij Ikea gekocht waar ik blij mee ben omdat het licht en de flikkering echt precies lijkt op dat van echte waxinelichtjes. Ik vind andere led lampjes vaak te geel of te wit, dit klopt precies.

Je kunt ze zelf uit zetten maar na (geloof ik) 6 uur gaan ze vanzelf uit.
Ik heb ze echt nog nooit bij Ikea gezien, kom er best vaak.. stom want ik ben best fan van Ikea. Volgende keer even meenemen, klinkt goed zoals je het omschrijft. Dankje! :mrgreen:
sprietgras schreef:
18-10-2018 21:25
Ik weet niet waarvandaan, want cadeau, maar ik heb een setje met een oplaadstation erbij. Branden lang en zien een ok uit.

Edit: dit soort heb ik http://nl.opitec.com/opitec-web/articleNumber/118303

Tenminste ziet er precies t zelfde uit. Maar zag dat je veel meer types met oplader hebt. Hoef je geen batterijen te vervangen.
Dit is ook heel handig, grijp je nooit mis en geen geklier met batterijtjes... hmmzzz, ik ga me er in verdiepen. Weet jij hoelang ze ongeveer normaal branden (dus normale lichtsterkte) na het opladen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens zo'n oplaadsetje gehad maar weggegooid. Mijn bezwaar was dat er vijf keer zoveel licht uit een echt waxinelichtje komt.

Ik ben wel tamelijk tevreden over de led-blokkaarsen met flikkervlam zowel van Bolsius als van Action (vorig jaar). Ze branden op twee AA-batterijen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Pas je wel op met kleine kinderen en die batterijtjes.... zijn al heel veel ongelukken mee gebeurd (in mond stoppen, lekken zuur, brandwonden in keel en slokdarm.ed).
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
18-10-2018 23:38
Pas je wel op met kleine kinderen en die batterijtjes.... zijn al heel veel ongelukken mee gebeurd (in mond stoppen, lekken zuur, brandwonden in keel en slokdarm.ed).
Oh absoluut, ten eerste staan ze in redelijk hoge houders en ook staan ze buiten handbereik van dreumes. Uiteraard let ik ook nog op want hij is behoorlijk vindingrijk voor zijn leeftijd :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
18-10-2018 23:52
Oh absoluut, ten eerste staan ze in redelijk hoge houders en ook staan ze buiten handbereik van dreumes. Uiteraard let ik ook nog op want hij is behoorlijk vindingrijk voor zijn leeftijd :mrgreen:
Top! Was trouwens niet wijsneuzerig bedoeld, maar je zal er maar net niet van op de hoogte zijn ofzo :).
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het buitenland, dus ik kan je niet echt helpen. Maar ik heb dus led kaarsen die van echt "kaarsvet" zijn gemaakt ( met een led lichtje er in), en er uit zien alsof ze half zijn gebrand. ziet er echt en gezellig uit. Ze hebben ook "flikker" optie zodat het net lijkt alsof er vuur in brandt. En ook een kleine afstandbediening met wel 20 verschillende kleuren, en een optie die langzaam van kleur veranderd en een timer van 4 en 8 uur.

dee zijn het, helaas niet meer verkrijgbaar https://www.voordeelvanger.nl/3-pack-rg ... arsen.html

Maar zag op bol.com een aantal vergelijkbare, misschien een optie om daar eens te neuzen? kun je ook meteen reviews lezen of het wat is!
https://www.bol.com/nl/p/tectake-4-led- ... 035744860/
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
18-10-2018 21:43
Dit is ook heel handig, grijp je nooit mis en geen geklier met batterijtjes... hmmzzz, ik ga me er in verdiepen. Weet jij hoelang ze ongeveer normaal branden (dus normale lichtsterkte) na het opladen?
Nee niet precies. Maar zeker een week lang in de avond aan kunnen doen zonder opladen.
Alle reacties Link kopieren
Philips heeft een mooi setje met een oplaadstation. Ideaal, nooit batterijtjes vervagen en ze geven mooi licht.
Alle reacties Link kopieren
Deze

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 8563_8.jpg
Ik weet niet of de Hema al wat binnen heeft, maar ik heb er zelf een boompje van.
Dacht dat het één kleur was. Geeft 3 kleuren licht.
Ik ben dat ding alleen even kwijt.

LED waxine lichtjes hebben ze bij Blokker, Marskramer en Hema voor zover ik weet.
Vreten allemaal batterijen.
O ja, misschien Jysk. Die hadden wel boomslingers op solar.
Die tuinlampjes (bepaalde) zijn wel redelijk.
Ikea heeft ook lampion op solar gehad. Ik heb er eentje op een plekje binnen in de zon gelegd. Binnen gehaald na de zomer.
Nou, die deed het extreem goed! Afhankelijk van het aantal zonne-uren.
Dit is tuinverlichting... Kan soms ook in de winter leuk zijn.
Maar vooral te koop in HU als ik de review bekijk. Geen idee wat er staat.
https://jysk.nl/tuin/tuinverlichting/so ... xh31-zwart

Maar ik ga nu wel de virusscanner aan het werk zetten. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven