WC verstopt

23-10-2018 15:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze wc was afgelopen weekend verstopt. Mijn vriend heeft toen het ontsopt gekregen door wat erin zat door te duwen, voorbij de wc de leiding in. (met de theorie, als het daarzit heeft het ruimte zat. (klopt dat uberhaupt?) Waarschijnlijk heeft mn zoontje het wcblokje inc houder erin gegooit want die zijn we kwijt.

Sinds gister komt er bij het doortrekken het water weer omhoog. Kunnen we nog wat doen anders dan een loodgieter bellen? En heeft iemand enig idee wat een loodgieter kost?
Alle reacties Link kopieren
al met een plopper geprobeerd?
Heb je al eens in de voorraadkast gekeken? Daar ie van mij wel eens. Stoute wc.
Alle reacties Link kopieren
Dat had je vriend dus niet moeten doen, want er is niet meer ruimte, er is minder ruimte want leidingen maken bochten en hebben knikken.

Eerst inderdaad met plopper proberen, anders loodgieter bellen.
Alle reacties Link kopieren
wat voor wc is het? kun je hem los schroeven?
Je kunt bij de bouwmarkt spiralen huren, daarmee kom je behoorlijk ver in de standpijp. Lijkt mij dat als iets door de stankafsluiter kan dat dan de standpijp geen problemen meer geeft. Het is hoogstwaarschijnlijk ook iets meer dan alleen een wc-blokje. Misschien nog een rol papier of zoiets. Als die spiraal niet werkt dan helaas die ontstopper bellen. Geen loodgieter hoor!
Alle reacties Link kopieren
als er een wc blokje zoek is, zou ik maar de loodgieter bellen.En voortaan geen wc blokjes meer gebruiken!!Die dingen helpen toch niet.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 15:30
0.74% gewijzigd
Als je een loodgieter of ontstoppingsbedrijf belt vraag even naar de kosten!
er lopen nogal wat laaienlichters in deze branche helaas.
Ik was 200 euro kwijt voor een ontstopping. Hij moest graven in de voortuin.
Alle reacties Link kopieren
Google is your friend => ergens 90,-- tot 150,--
https://www.homedeal.nl/loodgieter/vers ... en-kosten/

Als er een WC-blokje inzit, is de zaak door poep en papier compleet vast komen te zitten. Dat haal je niet meer met een spiraaltje eruit. Ofwel je haalt de WC-pot zelf van z'n plek om te kijken of het blokje toevallig in de eerste bocht zit. Anders gewoon een ontstopper laten komen. Die zal het met een spiraal eruit trekken of richting riool drukken met hoge druk.
Zit het in de wc zelf of in de leiding? Is de WC op de begane grond of boven? Loopt het wasbakje in de wc of de wastafel in de keuken wel goed door? Als het in de WC zit kun je met een plopper of met je hand in een vuilniszak zelf best een eind komen.

Vriend is ontstopper, die vraagt zo'n 70 euro per uur ex btw. Als het een simpele verstopping is die met de veer of de hogedrukspuit op te lossen is, is ie met een uur ook wel klaar. Camera-inspectie, graven en dergelijke kan wel wat langer duren inderdaad.
ouwewijsneus schreef:
23-10-2018 15:23
Als je een loodgieter of ontstoppingsbedrijf belt vraag even naar de kosten!
er lopen nogal wat laaienlichters in deze branche helaas.
En dat ook. Vraag aan de telefoon al wat het gaat kosten en leg dat vast. Als het veel duurder is dan die 70 euro ex btw gewoon een ander bellen.
Als een blokje incl. de houder zorgde voor de verstopping dan had je het nooit door moeten duwen want die zit nu ergens klem waardoor alles op dat knelpunt nu ophoopt. Heeft je vriend niet gevoelt dat er een houder van een wc blokje zorgde voor de verstopping?!
Valt wel mee qua kosten. Hier was het heftig, twee bezoeken, camera-inspectie en graven in de voortuin. Bij elkaar 300 euro dus dat viel me 100% mee. Alleen een simpele ontstopping met veer is volgens mij rond de 100 euro.
Bij de bouwmarkt zijn er trekveren te koop van een aantal meters.
Zou je bij de verschillende kunnen kijken. Kan je misschien ook dat blokje mee terug omhoog halen. Wel oppassen dat er niet meer klem gaat zitten doordat het blijft hangen.

Maar ik had in de douche 1 keer een loodgieter.
Die haalde er zp'n trekveer door om te testen of er iets klem zat.
Verder is het een beetje het weg halen van verklevingen en zo.

In de keuken had ik zo een wattenstaafje en daarmee maakte ik de gaatjes die hoog zitten schoon. Dat was hier genoeg om de prut bovenin zodanig weg te krijgen om het weer weg te laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Kleren uit en je arm erin! :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je lange plastic handschoenen kan kopen bedoeld om vee te verlossen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
@retrostar Gewoon een vuilniszak joh!
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
23-10-2018 15:45
Google is your friend => ergens 90,-- tot 150,--
https://www.homedeal.nl/loodgieter/vers ... en-kosten/

Als er een WC-blokje inzit, is de zaak door poep en papier compleet vast komen te zitten. Dat haal je niet meer met een spiraaltje eruit. Ofwel je haalt de WC-pot zelf van z'n plek om te kijken of het blokje toevallig in de eerste bocht zit. Anders gewoon een ontstopper laten komen. Die zal het met een spiraal eruit trekken of richting riool drukken met hoge druk.



Hoe doe je dat met een zwevend toilet?
Alle reacties Link kopieren
Mik* schreef:
23-10-2018 18:43
@retrostar Gewoon een vuilniszak joh!
moet ie wel waterdicht zijn natuurlijk. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
23-10-2018 19:52
Hoe doe je dat met een zwevend toilet?
Ook een zwevend toilet, ondanks de naam, zit ergens aan vast. Dat kun je los-schroeven....
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel voor de reacties, vandaag eindelijk tijd gevonden om ermee aan de slag te gaan. Ik heb een veer gekocht, als het daarmee niet lukt, dan ga ik een ontstopper bellen.:)

Ik heb vooralsnog niemand gevonden die het voor 70 euro doet, dus ik kan me voorstellen dat die prijs per regio anders is.
Is het gelukt?
Alle reacties Link kopieren
Met de veer kwam ik er niet in en de schroeven waren helaas de verroest. Dus maar op zoek gegaan naar een loodgieter.

Het was het 10 bedrijf wat ik belde, 7 namen niet op en 2 hadden geen tijd om te komen.

Toen de loodgieter er was het binnen 5 minuten opgelost. Het heeft 95 euro gekost. Hij heeft de verstopping er gewoon doorheen geduwt met een luchtpomp en zeepsop. Volgens hem geen probleem.

Daarna geen problemen meer gehad.
Ik geloof dat ik voor ongeveer 1 euro per maand verzekering heb voor riool verstopping. Nog maar 1 keer gebruikt in douche, maar was toch iets anders.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
23-10-2018 15:08
Heb je al eens in de voorraadkast gekeken? Daar ie van mij wel eens. Stoute wc.
:rofl: :rofl: :rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven