Hoe vreemde (agressieve) kat uit achtertuin krijgen?

23-10-2018 18:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag voor de ervaringsdeskundigen. Achtertuin is dusdanig afgezet dat de kat er niet uit kan en de hond niet onder het hek door kan gaan. Maar nu zit er dus een vreemde kat in mijn achtertuin die het zowel op mijn kat als mijn hond heeft gemunt (die beiden nu bij de terrasdeuren naar buiten zitten te loeren).

De kat laat zich niet pakken, blaast en haalt flink uit. Ik heb het voor nu even gelaten in de hoop dat de kat wat afkoelt/iets tot rust komt. Het lijkt mij geen zwerfkat (erg dik en lijkt een dure raskat). Ik heb de deur van de garage open gezet in de hoop dat de kat door de garagepoort weer naar de straatkant gaat. Maar hij lijkt het niet te snappen. Kat laat zich ook niet richting garagedeur jagen. Snoepjes of stukje kaas laat ‘ie liggen dus lokken met een spoor van kattensnoepjes is mislukt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Heb je een tuinslang? Dan hem natspuiten?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Water gooien.
Alle reacties Link kopieren
Emmer water over hem heen gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ga het eens proberen om met water te ‘drijven’ naar de deur
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als het een raskat is/lijkt te zijn, dan contact opnemen met een stichting speciaal voor katten. In Roermond bijvoorbeeld heb je stichting Katimo, maar er zijn er meer. Dergelijke katten worden vaak binnengehouden, ontsnappen soms en worden dan gezocht via sites als amivedi en dit soort opvangsites.

Misschien komen ze hem nog wel voor je vangen ook. Of misschien kun je een vangkooi lenen van ze (of van het asiel).

En de meeste katten laten zich niet zomaar vangen. Je maakt hem of haar alleen maar banger en schuwer. En als ie weggelopen is omdat ie ergens van geschrokken is, is de kans groot dat hij de weg naar huis niet meer weet. Zo de straat opgooien zou ik dus zelf niet zomaar doen.
ceylon wijzigde dit bericht op 23-10-2018 19:04
24.96% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Welke kleur heeft ie? Dit zou best mijn kat kunnen zijn haha.
Emmer water er overheen.
Alle reacties Link kopieren
of gewoon wachten tot morgen, dan is de kat vast verdwenen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Carbid? Dus laten schrikken met een enorme knal.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Spoor maken van kip of vis richting de straatkant?
Maar als het idd een dure raskat is die ontsnapt is, misschien een rondje lopen door de buurt?
Nee joh, geen water gooien. De kat is al gestresst, omdat hij (of zij?) niet wie hoe ie de tuin weer uitkomt. Ondertussen beloerd wordend door jou, hond en kat.

Poort nog even open laten en licht daar aan, dan gaat hij vanzelf die kant op, als hij wat rustiger is.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 19:15
4.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dierenambulance bellen en kat op laten halen, misschien is hij wel ontsnapt en doodsbang om nu op vreemd terrein te zijn.
De kat kan er niet uit en mensen adviseren om dat beest kei hard te laten schrikken :facepalm:

Bel de dierenambulance en vertel je verhaal. Misschien is deze bangepoeperd wel iemands dierbare schootkatje.
Alle reacties Link kopieren
Is hij ook naar jou agressief?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij is toch ook ín de tuin gekomen? Misschien tijdelijk een keukentrapje oid tegen de hek/schutting zetten?
Alle reacties Link kopieren
Water werkt niet. Dierenambulance kan ik morgen bellen als hij (?) er nog steeds zit. Volgens buurvrouw is het een Blauwe Rus.

@viva Amber: ja, blaast en haalt uit. Begint al te ‘krijsen’ als je zijn kant op loopt en jaagt op mijn kat en hond als ze in de tuin zijn.

Edit: man net thuis en hij heeft de garagepoort gesloten. Hij denkt dat de kat is aangereden of om een andere reden pijn heeft en daarom zo leip is. We laten ‘m dan maar in de tuin met wat eten en morgen ophalen door de professionals. Kunnen ze gelijk zien bij wie hij hoort (chip).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er iets met de kat (ziek, zere poot, ). Een blauwe rus wordt toch gemist?

Ik zou even bij wat buren aanbellen en anders de dierenambulance bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt vergezocht maar je weet maar nooit; mijn moeders kat is toevallig vermist sinds zondagmiddag.. Wonen jullie in Gelderland?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-10-2018 19:36
Misschien is er iets met de kat (ziek, zere poot, ). Een blauwe rus wordt toch gemist?

Ik zou even bij wat buren aanbellen en anders de dierenambulance bellen.
Buren hebben niet zo’n kat. Ken de meeste buurkatten wel. De dierenambulance komt nu niet (al gebeld). Ik weet ook niet of het een Blauwe Rus is maar de buuv heeft er meer verstand van. Ik ben alleen van die huis tuin en keukenkatten gewend.

Hij staat niet op Amivedi, mijndieriszoek, gevondenenvermistehuisdieren. Op Whatsapp groepje van de buurt schijnt ook niemand ‘m te kennen.

We zijn niet woonachtig in Gelderland.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
23-10-2018 19:33
Water werkt niet. Dierenambulance kan ik morgen bellen als hij (?) er nog steeds zit. Volgens buurvrouw is het een Blauwe Rus.

@viva Amber: ja, blaast en haalt uit. Begint al te ‘krijsen’ als je zijn kant op loopt en jaagt op mijn kat en hond als ze in de tuin zijn.

Edit: man net thuis en hij heeft de garagepoort gesloten. Hij denkt dat de kat is aangereden of om een andere reden pijn heeft en daarom zo leip is. We laten ‘m dan maar in de tuin met wat eten en morgen ophalen door de professionals. Kunnen ze gelijk zien bij wie hij hoort (chip).
Leg anders een doos buiten (op z'n kant), wat uit de wind, met een dikke handdoek erin.
't Gaat miezeren vannacht. Of schuurdeur open als tuin toch afgesloten is (ging mijn buurtkat 's nachts vaak liggen)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een kat gevonden die ook agressief was tegen andere katten en die was 8 km van huis. Dierenambulance gebeld en daar was de kat net bekend gemaakt. Wij nog het lijkt die wel? En ja hoor.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzinnige katonvriendelijke reacties.
Staat de kat als vermist op Amivedi? Informeer verder eens bij het asiel en op nextdoor. Mogelijk wil de dierenambulance hem vangen: anders weten zij vast wel hoe je aan een vangkooi kan komen. Eenmaal gevangen kan dierenambu of asiel controleren op chip. Geef hem voor nu wat eten, drinken, en een veilig plekje, doos oid om zich terug te trekken.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
23-10-2018 19:45
Leg anders een doos buiten (op z'n kant), wat uit de wind, met een dikke handdoek erin.
't Gaat miezeren vannacht. Of schuurdeur open als tuin toch afgesloten is (ging mijn buurtkat 's nachts vaak liggen)
Ja garagedeur staat open en er ligt een verhuisdeken op de grond.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als je denkt dat hij is aangereden dan wacht je toch niet tot morgen? Of komt de dierenambulance niet savonds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven