Thuis
alle pijlers
Adres nieuwe woning op site van bedrijf
woensdag 7 november 2018 11:31
Hallo allemaal,
Ik heb pas een woning gekocht, woon er nog niet i.v.m. kluswerkzaamheden.
Een vorige bewoner (niet diegene van wie ik gekocht heb), die er al ruim 2,5 jaar niet meer woont heeft een bedrijf en nog steeds staat op zijn website mijn nieuwe woonadres onder zijn contactgegevens.
Ik heb dit bedrijf gebeld en gevraagd of hij zijn adres svp wil veranderen, ik kreeg allerlei excuses, te druk, de site is in beheer van zijn zoon etc. maar hij zou het onmiddelijk aanpassen.
Zojuist nog even gekeken op de website van dit bedrijf en nog steeds staat mijn nieuwe adres onder zijn contactgegevens alszijnde het adres van dit bedrijf.
(Op de site van de KvK staat hij gewoon vermeld met zijn nieuwe adres.)
Het is natuurlijk geen ramp maar het stoort me enorm, voor hetzelfde geld krijg ik dadelijk leveranciers aan de deur als hij slecht of niet betaald of potentiële klanten.
Kortom: het geeft me gewoon geen fijn gevoel.
Heeft iemand van jullie tips/adviezen wat ik nog kan doen om mijn adres van zijn website af te krijgen mocht hij het over een paar weken nog steeds niet hebben aangepast?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb pas een woning gekocht, woon er nog niet i.v.m. kluswerkzaamheden.
Een vorige bewoner (niet diegene van wie ik gekocht heb), die er al ruim 2,5 jaar niet meer woont heeft een bedrijf en nog steeds staat op zijn website mijn nieuwe woonadres onder zijn contactgegevens.
Ik heb dit bedrijf gebeld en gevraagd of hij zijn adres svp wil veranderen, ik kreeg allerlei excuses, te druk, de site is in beheer van zijn zoon etc. maar hij zou het onmiddelijk aanpassen.
Zojuist nog even gekeken op de website van dit bedrijf en nog steeds staat mijn nieuwe adres onder zijn contactgegevens alszijnde het adres van dit bedrijf.
(Op de site van de KvK staat hij gewoon vermeld met zijn nieuwe adres.)
Het is natuurlijk geen ramp maar het stoort me enorm, voor hetzelfde geld krijg ik dadelijk leveranciers aan de deur als hij slecht of niet betaald of potentiële klanten.
Kortom: het geeft me gewoon geen fijn gevoel.
Heeft iemand van jullie tips/adviezen wat ik nog kan doen om mijn adres van zijn website af te krijgen mocht hij het over een paar weken nog steeds niet hebben aangepast?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
woensdag 7 november 2018 11:35
Hij heeft (een deel van) jouw persoonsgegevens op zijn site staan? Daar zou ik in zijn positie niet zo laks mee zijn, zeker tegenwoordig niet.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
woensdag 7 november 2018 11:39
Misschien zou je het bij de KvK kunnen melden? Ik weet niet of het desbetreffende bedrijf bij hun ook op jouw adres staat ingeschreven ,als dat wel het geval is kan je het altijd proberen.
https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzi ... ns-derden/
En verder zou ik ze gewoon net zo lang mailen/bellen en stalken tot ze het eraf halen
https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzi ... ns-derden/
En verder zou ik ze gewoon net zo lang mailen/bellen en stalken tot ze het eraf halen
woensdag 7 november 2018 12:31
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Ik heb zojuist telefonisch algemene info opgevraagd bij de Autoriteit Persoonsgegevens n.a.v. de reactie van Vilolam.
Advies van AP: nog even wachten, is het adres dan nog niet aangepas dan nog een belletje of mailtje, weer 14 dagen wachten is het dan nog niet aangepast kan ik op de site van Autoriteit persoonsgegevens een voorbeeldbrief downloaden en aan het bedrijf sturen (ik heb zijn juiste/nieuwe adres). Wijzigt hij het adres dan nog niet dan kan ik de klacht melden bij AP en zij gaan er dan mee aan de slag en het bedrijf benaderen.
Triest als ik zover moet gaan dus uiteraard hoop ik dat hij het gewoon binnen een paar weken aanpast.
Ik heb zojuist telefonisch algemene info opgevraagd bij de Autoriteit Persoonsgegevens n.a.v. de reactie van Vilolam.
Advies van AP: nog even wachten, is het adres dan nog niet aangepas dan nog een belletje of mailtje, weer 14 dagen wachten is het dan nog niet aangepast kan ik op de site van Autoriteit persoonsgegevens een voorbeeldbrief downloaden en aan het bedrijf sturen (ik heb zijn juiste/nieuwe adres). Wijzigt hij het adres dan nog niet dan kan ik de klacht melden bij AP en zij gaan er dan mee aan de slag en het bedrijf benaderen.
Triest als ik zover moet gaan dus uiteraard hoop ik dat hij het gewoon binnen een paar weken aanpast.
woensdag 7 november 2018 12:50
Enkele weken? Wow jij hebt geduld zeg. Bij mij ging er vandaag nog een aangetekende brief de deur uit waarin ik zou sommeren om de gegevens binnen 5 werkdagen na dagtekening aan te passen. Zo niet, dat er dan stappen worden ondernomen in lijn van de AVG. Met een notitie erbij dat dit hem dus tot 4% van zijn jaaromzet kan kosten.
Ik vind het advies van wachten en zo veel tijd geven verbazend. Mijn ervaring tot nu toe is dat er snel actie ondernomen wordt.
Ik vind het advies van wachten en zo veel tijd geven verbazend. Mijn ervaring tot nu toe is dat er snel actie ondernomen wordt.
woensdag 7 november 2018 13:33
Ik vind het ook allemaal lang duren en zou dit het liefst binnen een week opgelost hebben. Helaas heb ik zojuist op de website van Autoriteit persoongegevens gelezen dat ik pas een klacht kan indienen als de betreffende organisatie na 4 weken nog niet heeft gereageerd op mijn (liefst) schriftelijk verzoek. Ik zal dus volgende week i.p.v. nog eens bellen een mail moeten sturen en dan nog eens vier weken moeten afwachten. Ook staat er dat een klacht afhandelen tot 3 maanden kan duren.GenieInABottle schreef: ↑07-11-2018 12:50Enkele weken? Wow jij hebt geduld zeg. Bij mij ging er vandaag nog een aangetekende brief de deur uit waarin ik zou sommeren om de gegevens binnen 5 werkdagen na dagtekening aan te passen. Zo niet, dat er dan stappen worden ondernomen in lijn van de AVG. Met een notitie erbij dat dit hem dus tot 4% van zijn jaaromzet kan kosten.
Ik vind het advies van wachten en zo veel tijd geven verbazend. Mijn ervaring tot nu toe is dat er snel actie ondernomen wordt.
Overal vliegt je het woord Privacy om de oren maar kennelijk staat deze (als het puntje bij paaltje komt) toch niet zo hoog in 't vaandel.
dinsdag 13 november 2018 08:47
Even de stand van zaken:
ca. 2 weken geleden heb ik hem gebeld en tot op heden staat mijn adres nog steeds op zijn website alszijnde zijn woon/bedrijfsadres. Vandaag gaat mijn brief op de post zoals Autoriteit persoonsgegevens op haar site adviseert. Hierin staat dat hij mijn adres moet verwijderen van zijn site en mocht hij niet aan mijn verzoek kunnen voldoen dan moet hij binnen 1 maand schriftelijk uitleggen waarom niet.
Inmiddels heb ik wat fora afgestruind en heb reeds enkele berichten van zzp'ers gelezen die er moeite mee hebben om hun woonadres op internet te plaatsen, de een vreest voor stalking en de ander geeft geen reden op. Of dit "het bewust niet willen) in mijn geval ook aan de orden is weet ik niet.
Kan ook goed mogelijk zijn dat de beste man zijn inloggegevens van de website niet meer heeft of dit dalijk als excuus gaat gebruiken. Ik heb er werkelijk geen verstand van welke reden een bedrijfje heeft om niet het juiste/nieuwe adres op de website te vermelden maar het oude adres al bijna 3 jaar laat staan.
Afijn, ik hoop in ieder geval dat hij mijn nieuwe adres z.s.m. verwijdert, anders wordt het helaas één maand wachten op zijn reactie.
Groet
ca. 2 weken geleden heb ik hem gebeld en tot op heden staat mijn adres nog steeds op zijn website alszijnde zijn woon/bedrijfsadres. Vandaag gaat mijn brief op de post zoals Autoriteit persoonsgegevens op haar site adviseert. Hierin staat dat hij mijn adres moet verwijderen van zijn site en mocht hij niet aan mijn verzoek kunnen voldoen dan moet hij binnen 1 maand schriftelijk uitleggen waarom niet.
Inmiddels heb ik wat fora afgestruind en heb reeds enkele berichten van zzp'ers gelezen die er moeite mee hebben om hun woonadres op internet te plaatsen, de een vreest voor stalking en de ander geeft geen reden op. Of dit "het bewust niet willen) in mijn geval ook aan de orden is weet ik niet.
Kan ook goed mogelijk zijn dat de beste man zijn inloggegevens van de website niet meer heeft of dit dalijk als excuus gaat gebruiken. Ik heb er werkelijk geen verstand van welke reden een bedrijfje heeft om niet het juiste/nieuwe adres op de website te vermelden maar het oude adres al bijna 3 jaar laat staan.
Afijn, ik hoop in ieder geval dat hij mijn nieuwe adres z.s.m. verwijdert, anders wordt het helaas één maand wachten op zijn reactie.
Groet