Badkamer schoonmaken?

12-11-2018 23:11 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn badkamer is eigenlijk heel vies.
Soms doe ik een poging om het schoon te krijgen, maar het blijft vies. Dat is ook de reden waarom ik het bijna nooit schoonmaak.
De glazenwand zit vol met kalk. De douchebak zit vol met vieze gele/oranje vlekken.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het schooner krijg.
Hoe kan ik dit schooner krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn! Alles flink inzetten en lang laten inwerken (echt uren) daarna afspoelen en nadrogen. Eventueel de week erop herhalen.
Chloor voor de gele voegen en oranje vlekken. Ik heb daar alles op geprobeerd maar dat oranje ging echt alleen weg met Glorix!!!
Alle reacties Link kopieren
Oudewijzeuil schreef:
12-11-2018 23:20
Chloor voor de gele voegen en oranje vlekken. Ik heb daar alles op geprobeerd maar dat oranje ging echt alleen weg met Glorix!!!
Of hg schimmel vocht en weerplekkenspray :cheer2:
Ik vraag me soms ook af hoe mensen hun badkamer precies schoonmaken. Ik ben best netjes en heb op zich geen grote hekel aan het huishouden doen, maar bij de badkamer weet ik het nooit helemaal. Heb na afloop nooit het idee dat het zin heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lekker het bad en de wastafel met jif. Tegels met water en schoonmaakazijn.
Altijd goed ventileren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Schimmel en aanslagreiniger van de Action. Merk is Washcat.

Wel even je adem inhouden als je het opsprayd, maar daarna afspoelen en dan is alles schoon.
Madeliefjees schreef:
12-11-2018 23:29
Lekker het bad en de wastafel met jif.
Als het bad van kunststof is: slecht idee. Dat maakt kleine krasjes waar het vuil in blijft hangen. Niet doen dus. Zachte spons of doek gebruiken en geen schuurmiddelen.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 23:42
9.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zal alles proberen wat jullie zeggen.
Dat het een paar keer achter elkaar moet is te verwachten.

Jammer dat er geen raam in de badkamer zit.
Alle reacties Link kopieren
en ga a.u.b niet alle tips in 1 keer uitvoeren, want dan kun je wel eens borrelende en giftige mengsels krijgen waar harry potter jaloers op zou zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Houd er rekening mee dat chloor alleen maar ontsmet en bleekt. Daarnaast moet je chloor niet gaan mengen met iets anders want dan heb je kans op chloorgas en dat is erg gevaarlijk. Zou het bad en de wastafel ook niet doen met Jif als die van kunststof zijn. En op je glazen douchewand ook niet te agressief spul gebruiken i.v.m. eventuele anti kalk coating die je dan weg poetst.

Als je klaar bent met schoonmaken koop dan een (douche) wisser waarmee je na het douchen de wanden droog trekt. Scheelt een hoop qua aanslag.
Alle reacties Link kopieren
Azijn op een kraan doen waar kalk op zit is ook geen goed idee.

Bij mij ging het chroom laagje eraf en zitten er dus zwarte vlekken op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de badkamer net het leukst om te poetsen. Eer van je werk als alles weer blinkt. En de beste tip is, doe dit regelmatig. Dan wordt het niet bruin of geel...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
12-11-2018 23:55
Azijn op een kraan doen waar kalk op zit is ook geen goed idee.

Bij mij ging het chroom laagje eraf en zitten er dus zwarte vlekken op.
Als azijn je kraan al verpest, heb je echt wel een hele goedkope kraan.....
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-11-2018 23:38
Als het bad van kunststof is: slecht idee. Dat maakt kleine krasjes waar het vuil in blijft hangen. Niet doen dus. Zachte spons of doek gebruiken en geen schuurmiddelen.
Ik heb een stalen bad.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wees gerust, zal niet alles tegelijk uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, na elke douchebeurt even alles afdoen met de wisser. Scheelt heel veel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik badkamerreiniger van de Lidl.
Goedkoop en schijnt als enige ook lichaamsvet weg te werken.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
12-11-2018 23:59
Als azijn je kraan al verpest, heb je echt wel een hele goedkope kraan.....

Heb ik ook ooit gehad met een Grohe kraan van €250. Dus ook dure kranen kunnen niet altijd tegen schoonmaakazijn.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Ik heb ook een hekel aan de badkamer schoonmaken. Heel veel werk en daarna ben je vies van de schoonmaakmiddelen en bezweet en moet je meteen weer douchen in je versgepoetste badkamer.
MrsNiceGuy schreef:
12-11-2018 23:55
Ik vind de badkamer net het leukst om te poetsen. Eer van je werk als alles weer blinkt. En de beste tip is, doe dit regelmatig. Dan wordt het niet bruin of geel...

In een sociale huurwoning wordt een douche meestal pas na een jaar of 15 - 20 gerenoveerd. Dan heeft het misschien al meerdere huurders gehuurd en niet iedereen is even schoon. Als een douche niet goed is onderhouden dan krijg je dat moeilijk schoon.

Een paar jaar geleden had ik een verkleurde granieten vloer, oude verkleurde wandtegels, een nutteloze wand dat onder de kalk zat en op de randjes verroest was en had ik na een schoonmaakbeurt ook het idee dat de poetsbeurt zonde van mijn tijd was. Het was en bleef een oude vieze douche dat niet opknapte na een poetsbeurt. Er blonk hoelemaal niets en de vlekken kreeg ik niet weg.

Mijn badkamer is een paar jaar geleden vernieuwd. Nieuwe wand-en vloertegels, kranen en wasbak en vind ik het ook leuk om het schoon te maken. Ik heb er een kast ingezet met plantjes erin en waar mijn handdeken in liggen.
nlies schreef:
12-11-2018 23:39
en ga a.u.b niet alle tips in 1 keer uitvoeren, want dan kun je wel eens borrelende en giftige mengsels krijgen waar harry potter jaloers op zou zijn
:HA:
Goguma schreef:
12-11-2018 23:52
Houd er rekening mee dat chloor alleen maar ontsmet en bleekt. Daarnaast moet je chloor niet gaan mengen met iets anders want dan heb je kans op chloorgas en dat is erg gevaarlijk. Zou het bad en de wastafel ook niet doen met Jif als die van kunststof zijn. En op je glazen douchewand ook niet te agressief spul gebruiken i.v.m. eventuele anti kalk coating die je dan weg poetst.

Als je klaar bent met schoonmaken koop dan een (douche) wisser waarmee je na het douchen de wanden droog trekt. Scheelt een hoop qua aanslag.
De douchewand zit vol kalk, lijkt me dat die coating (als het er al op zat) zijn werk toch al niet meer doet. Anders zou er geen kalk op de wand zitten :lightbulb:

Ik vind de badkamer echt de grootste k-klus in huis. De tegels neem ik alleen bij de douche elke keer af. De rest van de tegels doe ik eens per jaar met een doekje ofzo. Ik spray de douchewand meteen in met schoonmaakazijn en laat dat dan zitten. Doe daarna het bad met cif en spoel het uit. Dan de wastafel met cif en de spiegel en plankjes met een doek afnemen. De douche is het ergst. Muren doe ik ook met cif en een grove borstel, zodat de voegen weer schoon zijn. De douchewand spoel ik af en spray ik nog eens in met antikal, dat wrijf ik in met een spons. Daarna afspoelen en droogtrekken. Dan de douchevloer nog met cif en de rest van de badkamer gewoon met een doek met allesreiniger. En daarna idd weer zelf douchen, omdat je volledig bezweet bent :wtf:
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 07:34
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voordat je iets gaat doen; check altijd eerst of het schoonmaakmiddel gebruikt mag worden op de materialen in jouw badkamer. Als je bijvoorbeeld natuursteen (leisteen, graniet, marmer, enz) in je badkamer hebt, dan kun je niks zuurs (azijn, schimmelreiniger, gewone allesreiniger, enz.) gebruiken, want dat vreet enorme vlekken in het natuursteen. Overal zijn prima middeltjes en alternatieven voor te krijgen, zolang je maar het juiste middel gebruikt bij de juiste ondergrond.

Bij extreme vervuiling / veel kalk / enz hebben merken als HG vaak speciale extra sterke reinigers voor elke ondergrond. En houd er rekening mee dat alles wat over langere tijd vies is geworden vaak ook langere tijd (dus herhaalde poetsbeurten) nodig heeft om weer schoon te worden.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
13-11-2018 00:46
Ik gebruik badkamerreiniger van de Lidl.
Goedkoop en schijnt als enige ook lichaamsvet weg te werken.
Ik ga meteen een slokje nemen.

:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven