grote koekenpan geschikt voor inductie

13-11-2018 11:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overstappen van gas naar inductie en ben op zoek naar een geschikte grote koekenpan met een diameter van minstens 32, liefst 36 cm. Ik heb nu oa pannen met anti aanbaklaag en wil daar eigenlijk vanaf omdat het niet gezond zou zijn, ookal is het PFOA vrij. Maar wat is dan wel goed en tegelijk ook fijn om te koken? De keramische pannen die ik nu gebruik gaan naar mijn ervaring ook niet zo lang mee maar ze waren ook vrij goedkoop dus misschien ligt het daar aan.

Omdat ik tegelijk alle ketels etc ook nog moet vervangen wil ik liefst een beetje betaalbare pan. Tenzij het echt om een geweldige en duurzame pan gaat, dan mag het wel wat duurder zijn. Ik heb al veel opgezocht maar kom er niet uit, de meeste pannen zijn te klein, toch weer die anti aanbaklaag of niet/onduidelijk geschikt voor inductie. Wie heeft ervaring met koken op inductie en welke soort pannen gebruik je?
Ik heb een assortiment aan pannen. Deze serie van Sola: https://www.fonq.nl/product/sola-fair-c ... cm/161611/

Maar ook gietijzer (Le Creuset en er zijn ook koekenpannen zonder anti-aanbak) en emaille kan op inductie. Ik heb een gietijzeren grillplaat die twee pitjes dekt en daarmee kan je grillen: https://www.aeg.nl/kitchen/cooking/acce ... ll/a9hl33/

Als theepot gebruik ik deze emaille pot: https://www.dille-kamille.be/nl/accesso ... -6763.html Werkt als een trein.
Alle reacties Link kopieren
Houd de Aldi in de gaten, ik heb een vrij grote koekenpan, kookt niet lekker trouwens op een inductieplaat qua ruimte.
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
13-11-2018 11:54
Houd de Aldi in de gaten, ik heb een vrij grote koekenpan, kookt niet lekker trouwens op een inductieplaat qua ruimte.


Dat hangt van de grootte van je plaat af :) Ik heb een kookplaat 120cm.

Ik :heart: inductie. We hebben ook geen gas in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb thuis pannen van De Buyer. Hebben geen anti aanbaklaag; die moet je er zelf inbranden. Werken echt fantastisch, de lekkerste gebakken aardappels ooit. Zijn wel erg zwaar. https://www.kookpunt.nl/pannen/merk/de- ... 8/#/?CPI=1
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo groot ? Hier groot gezin en dan zijn 2 pannen echt handiger, goedkoper en makkelijker met afwas.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken naar de links en de pannen van De Buyer, die had ik al eens ergens voorbij zien komen. Inductieplaat heeft variabele plekken om te verwarmen dus een grote pan zou geen probleem mogen zijn.

En slobberbone, waarom zo'n grote pan. Ik heb meestal een ketel aardappelen, een ketel groente, pannetje voor groentesaus of jus en dan dus nog plek voor 1 pan waar een grotere hoeveelheid in moet passen. Heb inderdaad ook nog wat kleinere pannen erbij omdat niet altijd iedereen hetzelfde wil eten en dan gebruik ik ook twee kleinere pannen. Voor sommige maaltijden waarbij iedereen hetzelfde eet vind ik zo'n grote pan wel handig. Maar voorlopig alleen kleinere pannen zou natuurlijk ook kunnen en kijken of ik de grote pan ga missen.
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
13-11-2018 14:06
Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken naar de links en de pannen van De Buyer, die had ik al eens ergens voorbij zien komen. Inductieplaat heeft variabele plekken om te verwarmen dus een grote pan zou geen probleem mogen zijn.

En slobberbone, waarom zo'n grote pan. Ik heb meestal een ketel aardappelen, een ketel groente, pannetje voor groentesaus of jus en dan dus nog plek voor 1 pan waar een grotere hoeveelheid in moet passen. Heb inderdaad ook nog wat kleinere pannen erbij omdat niet altijd iedereen hetzelfde wil eten en dan gebruik ik ook twee kleinere pannen. Voor sommige maaltijden waarbij iedereen hetzelfde eet vind ik zo'n grote pan wel handig. Maar voorlopig alleen kleinere pannen zou natuurlijk ook kunnen en kijken of ik de grote pan ga missen.
Dat wordt net als hier een 6-pits met 2 wokbranders probleem opgelost :high5:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bij Action. Wij hebben ook pannen van de Action. Niet duur en prima pannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n grote pan. Die past dus niet op de grootste inductieplaat. De buitenrand blijft koud, ik bleef schuiven met het vlees om alles een beetje gaar te krijgen. Gebruik hem derhalve nooit meer.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven