Doe jij open?

14-11-2018 21:37 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er werd net aangebeld. Ik verwacht niemand, zit in mijn pyama, heb geen zin om op te staan, heb geen zin om iets te moeten of sociaal te doen en ben best een schijterd.
Partner is niet thuis. Die zou anders open hebben gedaan maar dat zou ik om dit tijdstip ook niet fijn hebben gevonden.
Ik verwacht geen pakket. Ik verwacht geen bezoek. En als je me echt wil hebben dan kun je ook appen of bellen.
Doen jullie open rond deze tijd?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik maak gewoon open. Mocht ik eerst willen weten wie er is dan kijk ik door mijn kamerraam wie er staat.
bieslookje wijzigde dit bericht op 14-11-2018 21:41
Reden: Spelfouten
3.74% gewijzigd
Nee, als ik niemand verwacht doe ik s' avonds ook niet open. Gewoon niet verstandig in een grote stad denk ik.
Ik ben nieuwsgierig wie het is dus ik zou wel kijken maar herken ik ze niet dan word er niet open gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Zit ook alleen, man is weg. Als er nu aangebeld zou worden, zou ik niet open doen. Ik lees het AD en daar staan enge verhalen in over inbrekers en woningovervallen. Ik vind het een raar tijdstip om nu aan te gaan bellen.
Hangt er vanaf of ik zin heb om op te staan. Soms kijk ik eerst even op de camera wie er staat.
Heb je een 1e verdieping in je huis? En kan je vanaf die verdieping de deur zien?
In dat geval: raam open en 'hallo' roepen.
Verkopers hebben geen zin om hun verkoopverhaal naar boven te schreeuwen.
Als je buurvrouw er staat met een pakje voor jou schiet je snel je ochtendjas aan en ga je naar beneden.

En ja, ik heb wel eens politie aan de deur gehad, omdat er een melding van huiselijk geweld (bij de buren) was geweest. Blij dat ik toen had opengedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet. Daarvoor woon ik in de verkeerde buurt. Iedereen die mij nodig zou kunnen hebben, kan bij bezoek na acht uur 's avonds even bellen of appen van te voren.

In mijn vorige huis (in een klein dorp, met veel burencontact), zou ik wel open hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Als partner thuis is wel.
1x gehad dat het de buurvrouw was waarvan haar man onwel geworden was, ze naar het ziekenhuis moest en hun kleinzoon lag te slapen (baby van nog geen jaar toen). Daar heb ik binnen gezeten tot ze terug was.

Als ik alleen ben met de kinderen dan niet of ik moet door het raam zien dat het bekenden zijn.
Maar meestal bellen/appen die eerst voor ze langs komen.
Not my circus, not my monkeys
Nee, ik doe niet open. Ik woon in een oude flat en zonder intercom en zie niet wie er binnenkomt of voor mijn deur staat. Als het iemand is die mij goed kent, dan sturen ze wel een appje dat ze voor de deur staan. En als er brand is of iets anders dringends, dan schreeuwen ze vast wel.
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 21:43
14.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Man wel die zegt kan ook een buur zijn. Maar ik niet als ik alleen thuis ben en niemand verwacht.Tegenwoordig moet je wel voorzichtig zijn gebeuren zulke nare dingen.
Ik kijk via mijn raam uit op de voordeur dus kan gewoon zien wie er staat. Als het een onbekende is en ik verwacht geen pakket kan ik nog via het raam vragen wat ie mot.
ShaunTheSheep schreef:
14-11-2018 21:40
Hangt er vanaf of ik zin heb om op te staan. Soms kijk ik eerst even op de camera wie er staat.
Hier ook. Eerst even kijken en als ik het niet vertrouw hebben ze pech. Doe ik niet open.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik doe dan niet open.
Heb ook stickers bij de deur van geen collectanten, colportage etc. Dus niemand die op dat tijdstip wat te zoeken heeft bij mijn huis.
Alle reacties Link kopieren
Als er gebeld wordt, doe ik open.
Of man thuis is of niet, ‘s ochtends of ‘s avonds, of ik iemand verwacht of niet, volledig gekleed of in pyjama.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar totaal niet over nadenken en gewoon (eventueel met frisse tegenzin) open doen.
Ja hoor, ik doe open. Het is al moeilijk om mijn voordeur überhaupt te vinden, dus het zou lullig zijn om ze na die moeite te laten staan. Tenminste als ze er nog staan nadat mijn woest wakende hond naar de voordeur gestormd is ;-D
Ik kan door het raam in de deur prima zien wie er staat, als het een bekende is doe ik gewoon open. Maar heb ook wel eens om 12 uur een dronken dropje voor de deur gehad die vroeg of hij mocht bellen voor een taxi, daarvoor heb ik uiteraard niet open gedaan en hem doorverwezen naar het centrum waar altijd wel taxi’s staan.
Alle reacties Link kopieren
Het komt echt niet eens in me op om niet open te doen.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
14-11-2018 21:39
Nee, als ik niemand verwacht doe ik s' avonds ook niet open. Gewoon niet verstandig in een grote stad denk ik.
Ik woon niet in een grote stad, maar doe ook niet open als ik niemand verwacht. Man soms wel, en het is altijd onzin: collecte of pakket voor de buren ofzo. Ook een keer een dronken persoon die dacht dat hij hier woonde. We hebben inmiddels wel een 'aan de deur wordt niet gekocht' sticker, dus verkopers zijn het gelukkig niet meer, maar die kwamen ook gerust om half 10 nog langs hoor.

Familie, vrienden en ook buren hebben hebben mijn telefoonnummer, mochten ze hulp nodig hebben oid. Of ze kunnen op het raam kloppen, mijn naam roepen oid
nootboek wijzigde dit bericht op 14-11-2018 22:03
22.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is weleens aangebeld door een buurman om 23:30. Die had zichzelf buitengesloten en vroeg of ik een ladder had zodat hij via het zolderraam zijn huis in kon. Buurman was toch wel heel blij dat ik open deed, want dat deden de andere buren van het rijtje dus niet (al lag de helft waarschijnlijk al op bed).

Ik heb ook weleens 's avonds laat bij de buren aangebeld toen mijn vriend een ongeluk had gehad en ik direct naar het ziekenhuis moest maar geen auto ter beschikking had. Dan ben je toch blij als er open wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel open doen omdat ik anders met een onbehaaglijk gevoel blijf zitten. Het scheelt dat wij in een rustige buurt wonen en ik een grote hond heb, anders zou ik het niet prettig vinden.
Zo laat op de avond belt er nooit iemand, verkopers komen overdag en kinderen die iets verkopen/collectes eerder op de avond.
Bezoek komt hier altijd op afspraak.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik doe niet open. Onze flat heeft een videosysteem. Ik kan zien wie er beneden aanbelt. De afspraak hier in de flat is om niet open te doen voor onbekende personen. Het is ook mogelijk om gesprek te voeren.
En boven zit een spionnetje in de deur. Als er iemand staat die ik niet ken dan doe ik niet open.
Dan doet die persoon maar een briefje in mijn brievenbus.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Misschien stonden de feestdagen voor de deur.
Nope, ik doe niet open. Bang gemaakt door m'n moeder vroeger :proud:
Maar zonder gekheid, ik ben vaak alleen thuis en heb niet veel burencontact. Mocht het wel een buurvrouw zijn die echt nood heeft dan kan ze m'n naam evt roepen. Maar dat zie ik ook niet gebeuren omdat ik kleine kinderen heb en veel alleenstaande mensen in de buurt zonder kinderen. Neem aan dat ze daar eerder heen zullen gaan in geval van nood.

Je kan hier ook niet naar binnen kijken, niemand die ziet dat ik gewoon lui op de bank zit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven