Wat zijn jullie favoriete bezigheden?

15-11-2018 20:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Wist niet zo goed onder welke pijler dit valt, maar dit leek me de beste.

In de zomer ga ik vaak wandelen, een rondje door de stad lopen of gezellig terrasjes doen, naar het park, zwemmen.. typische zomerdingen. Maar wat te doen (in de winter en ook daarna), behalve bankhangen en series kijken en mezelf volvreten ;-D ? Lezen heb ik de rust niet (meer) voor, heb vroeger al teveel boeken verslonden denk ik. Tijd voor iets nieuws dus!

Heb onlangs een nieuwe woning en moet mijn draai nog vinden. Zou graag een hondje hebben, maar helaas ivm werk is dat lastig. Heb wat sporten uitgeprobeerd, maar daar haak ik snel af. Snel verveeld en vaak geen zin om te gaan. Oftewel, daar haal ik dus geen energie uit. Ik wil graag een passie!!
Ik schrijf zo nu en dan, kijk veel tv, maar er moet meer zijn dacht ik, dus ik ben op zoek naar inspiratie/ideetjes!

Wat doen jullie, wat zijn jullie hobby's?
Jeetje ik zou het zelf geschreven kunnen hebben :) Herkenbaar!

Ik had dus hetzelfde probleem, maar ik leg graag een puzzel. Liefst van 1000 of 1500 stukjes. Groter kan niet vanwege mijn tafel :rofl: . Misschien klinkt dat heel suf maar ik vind het heerlijk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik forum, Pokémon, speel Neopets,lees en kijk series. Sporten doe ik ook maar dat zie ik als een moeten en is niet favoriet.

In de zomer lees ik wel meer dan in de winter,ga dan veel eerder rustig zitten lezen.
Ik bespeel een instrument, al van kinds af aan. Ik heb nu jonge kinderen dus ben savonds vaak te moe om iets te ondernemen, maar anders zou ik gaan handwerken (breien, haken, etc) of iets anders creatiefs (schilderen, cursus edelsmeden, handletteren). Of taarten bakken. Fotoboeken maken via albelli doe ik nu wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik naai kussentjes, manden, dekentjes etc. Daar haal ik altijd voldoening uit, als ik iets af heb. Ook fotografeer ik veel, in de natuur maar ook in huis.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Schilderen & tekenen. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wandelen kan toch met zowat elk type weer? Ik vind het heerlijk om met een paraplu in de regen een rondje door het bos te lopen..

Fotografie vind ik een hele leuke hobby, je gaat ook anders naar dingen kijken en dingen (nog) meer waarderen, is mijn ervaring.

Heb je niks te klussen / te wensen in je nieuwe woning? Een kamer opknappen of een creatieve bezigheid om bijvoorbeeld een schilderij / tekening / decoratie-iets te maken voor in je woning?
Of gewoon creatief bezig zijn niet persé voor je woning.

Ik vind het leuk om vogelvoer op te hangen zodat er vogeltjes in de tuin komen die af en aan vliegen. (vinden de katten ook erg leuk om naar te kijken)

Koken en bakken zijn ook van die dingen die je prima zou kunnen doen als je dat leuk vindt.
Gamen, series kijken, fora en Pinterest, beauty dingetjes proberen. Haarmaskers enzo.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een thuisstudie gaan doen?
Dat kan ook een hobbycursus of taalcursus zijn bijvoorbeeld, maar net waar je interesse ligt!
Ik zit momenteel thuis na een complete workaholic te zijn, dus ik ben ook aan het ontdekken wat ik leuk vind om te doen.. bij mij is dat muziek luisteren, lezen, piano spelen, (bullet) journaling, krachttraing, klussen...

Verder geprobeerd: puzzelboekjes, kleurboek voor volwassenen..

Handwerken kan ook, gamen, wandelen kan altijd met de juiste jas, legpuzzels, diamondpainting, gezelschapsspel, binnenshuis borrelen...
Ik kan heel goed gewoon niets doen, heerlijk
Koop een museumjaarkaart en je hebt altijd wat te doen.
Als je net 'n nieuwe woning hebt (online) shoppen voor de inrichting/styling en je tuin. In deze tijd van het jaar je tuin winterklaar maken, bollen planten en winterbloeiers.
Alle reacties Link kopieren
Kerstdecoraties staan wel op nr één.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een uur in bad gaan, yoga (thuis), boeken of tijdschriften lezen, uitgebreid koken, af en toe knutselen (bijvoorbeeld iets kleins van vilt, maar wel altijd iets dat in 1x af komt), thee & netflix, thee bij/ met vriendin, rondje tuincentrum (lekker zomers in de kas), wandelen, rommelen/ iets veranderen in huis, overdekte rommelmarkt, musea (met museumpas), naar de bieb.
Alle reacties Link kopieren
Mijn drie gitaren zijn m’n grootste hobby :flirting: Daarnaast is een spelletje op de Playstation ook niet verkeerd!
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-11-2018 20:35
Ik kan heel goed gewoon niets doen, heerlijk
Jaloers! Hoe doe je dat? ;)
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Wandelen in de natuur in de herfst is juist super mooi!
Musea, series kijken, vrijwilligerswerk doen, breien/haken/naaien etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe

Ma en wo sporten

Di Wandelen ( met ANWB hesje😁)

Do zingen (popkoor)

Vr borrelen, verjaardag
Alle reacties Link kopieren
Koken, wandelen, boodschappen halen , heet douchen en tv kijken zoals tlc gezinnen een 5 of 6 ling enz. Minder leuk, het huishouden. I
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk graag tv, forummen, doe graag een spelletje. Naaien, koken, bakken vind ik ook leuk.
Hardlopen, gewoon een rondje fietsen, lezen.

Tijd tekort!
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment gamen, Red Dead Redemption 2.

Verder koken, films, muziek, series, museums, knutselen met m'n dochter, bordspellen, haken, YouTube, slapen, m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Ga in je nieuwe huis bezig! Klussen of je inrichting stylen. Zet je huis vol planten en leer hoe je ze het best kan verzorgen.
Misschien kun je een oppashondje vinden of bij een wandelclub.
Verdiep je in het schrijven met een cursus of doe mee met het de tweede helft van Nanowrimo (zie ook het gelijknamige topic).
Wat is je favoriete eten? Leef je daarmee uit, probeer nieuwe gerechten, geef etentjes of zoek een werkgroep/kookclub.
Ga met een groep Sinterklaas vieren en knutsel een mooie surprise.

Mijn hobbies (behalve een deel van bovenstaande) zijn verder paardrijden, bordspellen, legpuzzels, bonbons maken en meer. Sterker nog, ik kom tijd tekort! Veel plezier met dingen uitproberen ;-)
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Sowieso internetten, heel veel internetten. Viva, andere fora, heel veel Youtube kijken (als je daar eenmaal aan begint....) maar daarnaast ook films kijken, af en toe een aflevering van een serie. Tv-programma's (terug)kijken. Recepten zoeken en wat uitgebreider koken. En ik ga soms naar de bibliotheek om leuke boeken uit te zoeken.

Ik ben een echte huismuis, geef mij een laptop met wifi en je hoort me niet meer. Genoeg te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik teken graag op porseleinen etagères. Momenteel in het Sint en Kerst thema. Verkoop ze ook (tegen kostprijs). Wordt er heel rustig en ontspannen van.
Verder wandelen, legpuzzels.
(En de kinderen nemen s avonds ook nog wel wat tijd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven