Wonen in Lienden?

22-11-2018 09:37 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

mijn vriend en ik (plus baby) zijn hard op zoek naar een koopwoning. We wonen nu in Utrecht, voorheen in Amsterdam, maar willen de stad graag uit nu en meer rust en ruimte. We hebben best wat eisen aan onze nieuwe woning, dus zijn we bereid in een aardige straal om Utrecht heen te zoeken. Wel willen we graag in een dorp wonen (en dus niet volledig landelijk), zodat onze kind(eren) makkelijk naar school kunnen en vriendjes kunnen maken.

Inmiddels hebben we een huis op het oog in Lienden, maar aangezien we zelf niet uit de buurt komen, vind ik t best spannend om daar zomaar te gaan wonen. We zijn er op verschillende tijdstippen geweest en het voelt er gemoedelijk en vriendelijk, maar misschien is er hier iemand die me meer kan vertellen?

Hoe is het om in Lienden te wonen? We zijn bijvoorbeeld niet kerkelijk - is dat nog een probleem tegenwoordig? Dat de Jumbo niet open is op zondag, a la, daar kunnen we wel mee leven ;-)
Alle reacties Link kopieren
.
roosje1976 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 09:43
99.04% gewijzigd
Bible belt ;)
Alle reacties Link kopieren
https://stadtiel.nl/lokaal/overlast-van ... %A0-240594
het gaat iets verder, dan enkel de jumbo niet open
Lijkt me vrij kerkelijk. En dat houdt meer in dan 'prima kunnen leven met een gesloten Jumbo op zondag'. De vraag is of je echt geaccepteerd wordt en opgenomen wordt in het dorp als je niet gelovig bent.

Je zou ook een stukje verder kunnen kijken, bijvoorbeeld in Maurik. Daar heb ik vrienden wonen en is volgens mij geen sprake van sterke kerkelijkheid.
Wel redelijk wat nieuwbouw en jonge gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een bezwaar hebben tegen Frans Duyts op en zondag -.- Maar goed dat is je vraag niet.

Ga er eens heen op zondag, rij een rondje, wandel wat rond?

Ik hoor verder relatief weinig dingen over Lienden, ik zou als je in deze regio wil kijken ook eens naar Ochten en Maurik kijken. (Ik woon er niet maar in de buurt)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je minder makkelijk aansluiting vindt als je als niet-kerkelijke in een bible belt dorp gaat wonen. Kennissen van mij hebben dit een aantal jaar geprobeerd en gaan toch - oa om die reden - verhuizen. Ook al ben je niet de enige, het lijkt me niet prettig om in een dorp te wonen dat gesplitst is in een hechte kerkelijke gemeenschap en de rest. Hoe dat in Lienden is, weet ik niet, maar als er een actieve kerkgemeenschap is, zou dat voor mij een reden zijn om er niet te wonen.
Mag je kind straks op (een mooie) zondag wel gewoon buiten spelen, of wordt dat ook afgekeurd door de kerkgangers?
Geloof dat ik er persoonlijk dan ook niet voor zou kiezen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-11-2018 09:46
https://stadtiel.nl/lokaal/overlast-van ... %A0-240594
het gaat iets verder, dan enkel de jumbo niet open
haha, bedankt! Dit is wel veelzeggend. ;-)
Als je in de buurt van Utrecht wilt wonen, zou ik eerder rondkijken in Leersum.
Dichtbij de A12, middelbare scholen in buurtdorpen Maarsbergen en Doorn/Driebergen. De laatste twee prima met de bus te bereiken.
Bovendien heeft Leersum aardig wat winkels. Niet op zondag open dacht ik, maar de Jumbo in buurdorp Amerongen is wel open. Bovendien ben je zo met de trein vanaf station Maarn of Driebergen zo op hoogcatharijne in Utrecht.
Phopho schreef:
22-11-2018 09:55
Ik zou ook een bezwaar hebben tegen Frans Duyts op en zondag -.- Maar goed dat is je vraag niet.

Ga er eens heen op zondag, rij een rondje, wandel wat rond?

Ik hoor verder relatief weinig dingen over Lienden, ik zou als je in deze regio wil kijken ook eens naar Ochten en Maurik kijken. (Ik woon er niet maar in de buurt)
:devil:
De rest van de week ook.
Alle reacties Link kopieren
doemijdiemaardan schreef:
22-11-2018 09:58
Mag je kind straks op (een mooie) zondag wel gewoon buiten spelen, of wordt dat ook afgekeurd door de kerkgangers?
Geloof dat ik er persoonlijk dan ook niet voor zou kiezen.
Nee, als het zo zwaar is, dan willen wij dat ook niet, nee.
Misschien a.s. zondag toch nog eens gaan kijken. :)
Alle reacties Link kopieren
Phopho schreef:
22-11-2018 09:55
Ik zou ook een bezwaar hebben tegen Frans Duyts op en zondag -.- Maar goed dat is je vraag niet.

Ga er eens heenop zondag, rij een rondje, wandel wat rond?

Ik hoor verder relatief weinig dingen over Lienden, ik zou als je in deze regio wil kijken ook eens naar Ochten en Maurik kijken. (Ik woon er niet maar in de buurt)
Vooral dit!

Toen wij nog in Zeeland op zoek waren (waar we zelf niet vandaan kwamen) hebben we dat gedaan.

We konden toen hele dorpen afstrepen waar we niet wilden wonen, puur omdat we al weggekeken werden omdat we er op een zondag waren en dat voor ons niet lekker voelde.
doemijdiemaardan schreef:
22-11-2018 09:58
Mag je kind straks op (een mooie) zondag wel gewoon buiten spelen, of wordt dat ook afgekeurd door de kerkgangers?
Geloof dat ik er persoonlijk dan ook niet voor zou kiezen.
Jawel hoor, maar de auto wassen, gras maaien, klussen in huis, enzovoort hebben ze liever niet, de mensen zijn vriendelijk maar wel een vrij gesloten gemeenschap. Ik woon overigens niet in Lienden maar wel een gelovige gemeenschap.
Alle reacties Link kopieren
doemijdiemaardan schreef:
22-11-2018 09:58
Mag je kind straks op (een mooie) zondag wel gewoon buiten spelen, of wordt dat ook afgekeurd door de kerkgangers?
Geloof dat ik er persoonlijk dan ook niet voor zou kiezen.
en lekker spelen tussen alle niet-gevaccineerde kindjes
lilalinda schreef:
22-11-2018 10:02
en lekker spelen tussen alle niet-gevaccineerde kindjes
Heel goed punt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-11-2018 10:02
en lekker spelen tussen alle niet-gevaccineerde kindjes
nouja, de niet-vaccinatiegraad gaat in steden ook behoorlijk hard omhoog vanwege hoogopgeleiden die opeens anti-vaccineren zijn... Maargoed, dat is een hele andere discussie. Ga eens kijken of ik kan achterhalen wat de vaccinatiegraad is van Lienden e.o. Dat zegt natuurlijk ook wel wat.

De aankoopmakelaar gaf aan dat Lienden wat minder conservatief is dan buurdorpen als Kesteren, Ochten en Zoelen. Maar het blijft lastig inschatten als je er niet woont. Toch nog maar een keertje langs dus.
Lienden is vrij zwaar refo hoor. Ik zou er nóóit willen wonen iig.
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
22-11-2018 10:14
Lienden is vrij zwaar refo hoor. Ik zou er nóóit willen wonen iig.
Hoe weet je dat, dan? Ik wil je wel geloven hoor maar vraag me gewoon af waardoor je dat weet als je er niet woont.
Alle reacties Link kopieren
doemijdiemaardan schreef:
22-11-2018 10:05
Heel goed punt.
De vaccinatiegraad in 2017 was in Lienden 93%.
Ter vergelijking: Den-Haag: 94%, Amsterdam 92%, Laren (H-H) 89%
Dus dat lijkt wel ok te zijn...

Maargoed, dat zegt natuurlijk verder dan weer niet zoveel of we het er wel gezellig gaan krijgen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een PM gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon er niet hoor, maar wel ergens anders op de bible-belt.
Ik zou eens even checken of er een openbare school op t dorp zit, of alleen een christelijke/ reformatorische (en hoe stak in de leer die dan zijn). Kan je nog kijken waar je je kind naar toe stuurt, maar als er in een dorp geen behoefte aan gematigde scholen is, zegt dat wel wat, net zoals dat wat zegt, als die er wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bible-belt wonen is idd niet zo erg! Ik geniet van de rust op zondag.
Er is een openbare school, dus dat zegt idd genoeg
Alle reacties Link kopieren
becreative90 schreef:
22-11-2018 10:27
Ik heb je een PM gestuurd!
bedankt! gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
marie123 schreef:
22-11-2018 10:31
Ik woon er niet hoor, maar wel ergens anders op de bible-belt.
Ik zou eens even checken of er een openbare school op t dorp zit, of alleen een christelijke/ reformatorische (en hoe stak in de leer die dan zijn). Kan je nog kijken waar je je kind naar toe stuurt, maar als er in een dorp geen behoefte aan gematigde scholen is, zegt dat wel wat, net zoals dat wat zegt, als die er wel zijn.
Goede tip! Bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven