Middelharnis voor beginners

05-12-2018 11:14 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
We overwegen te verhuizen.
Van Rotterdam naar Middelharnis. De omgeving is mooi en het huis leuk en heel betaalbaar. Maar hoe zijn de mensen daar? En kunnen we niet beter naar een van de Zeeuwse steden zoals Zierikzee of Burgh Haamstede? De twijfel zit vooral in de cultuur. Gaan wij, als overkanters, ooit geaccepteerd worden? En maakt het dan uit of je in het dorp woont, of in het 'park' net erbuiten? Iemand ervaring met 'van stad naar dorp' en Middelharnis in het bijzonder?
anoniem_234337 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 11:41
Reden: Woordje vergeten
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je bevindelijk gereformeerd bent en SGP stemt zal er van echte acceptatie nooit sprake zijn vrees ik. Wonen op de Biblebelt is een bijzondere ervaring .....
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zelf als 'overkanter' naar middelharnis verhuisd als kind, en nooit wat gemerkt van het niet accepteren, ook al waren wij niet gelovig. Mijn ouders hebben daar een grote sociale kring opgebouwd, en hoewel ik er weg ben gegaan toen ik ging studeren heb ik er nog steeds vrienden en kom ik er nog regelmatig.
En natuurlijk is lang niet iedereen er gereformeerd. Denk dat het bv in ouddorp of de wat kleinere dorpjes wel anders ligt, maar in Middelharnis gaat het er vrij normaal aan toe hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Middelharnis is prima. Ik zou als je van de overkant komt niet gaan wonen in de dorpjes, zoals Herkingen, Nieuwe-Tonge of Melissant
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet in het park erbuiten gaan wonen, ivm de vuilverbranding daar (stankoverlast)
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonfamilie is vanuit Schiedam naar een dorpje op Flakkee verhuisd. Echte Rotterdammers en ze doen het daar prima. Alleen hun kinderen niet zo....
Mocht je kinderen hebben zou ik daar wel overna denken. Het is een bijzonder volk daar, scholen staan niet zo goed aangeschreven en ook het drugsmisbruik op Goeree-Overflakkee is een groot probleem onder jongeren.
Kijk even in je mailbox, Hannah.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de snelle reacties! We hebben geen kinderen en zijn een beetje bekend met het dorp en de omgeving door het varen in de buurt, dus als tourist en passant. We gaan van de week kijken, ik zal laten weten hoe het was. Eerder hebben we al 't een en ander in Zierikzee en Burgh gezien, maar de huizen gaan daar net zo snel als in Amsterdam. Al twee keer achter het net gevist.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben als Rotterdammer verhuisd naar een dorp vlakbij Middelharnis toen ik 16 was, heb er tot mijn 22e gewoond en ik vond het verschrikkelijk. De mensen zijn stug en vele weigeren abn te praten tegen een 'overkanter'. Ook kon ik er totaal geen aansluiting vinden tenzij je je inschreef voor een bijbelkring, wandelclub etc. Dit alles zal waarschijnlijk in Zeeland niet veel minder zijn maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de input. Was het toch niet helemaal. We zoeken en dromen verder. :jump:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven