nepkerstboom vraag

06-12-2018 10:48 27 berichten
Ik heb vorig jaar een nepboom gekocht. Hij staat op zolder, nog opgetuigd en al. Nu zag ik verschillende plaatjes voorbij komen van bomen op FB en pinterest en nu vind ik dus mijn kerstboom helemaal niet meer mooi. Ik zou mijn boom graag wittig maken maar kan ik iets anders gebruiken dan spuitsneeuw? Ik vind dat wel link met peuter die letterlijk alles in zijn mond wil stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Witte spuitverf.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
kun je geen witte versiering kopen dan? want volgend jaar wil je dat sneeuw of verf er weer uit, en das niet zo makkelijk volgens mij...
Watten zou ook nog kunnen. dat gaat iets makkelijker.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag onlangs iets op fb, van Nifty of zo, waarbij zeep werd geraspt, water toegevoegd, gekookt en dan hard opgeklopt.
Dat gaf een soort stabiel schuim dat met een verfkwast op de kerstboom werd geborsteld.

Lijkt me dat zoiets wel veiliger is voor kinderen.

Zelf gebruik ik trouwens gewoon droogshampoo want dat heb ik toch altijd in huis, maar ik vermoed niet dat dat de oplossing is waar je naar zoekt.

Edit: hier dus, vanaf 2.09

https://www.youtube.com/watch?v=TC1tT23fgMg
Koop voor een paar tientjes een witte kerstboom. Al dat gedoe om een boom wit te maken.

Kun je nog eens afwisselen.

Hoe dan ook moet je alle versieringen er toch al uithalen. Ik zou er niet moeilijk over doen.
Ik zou eerder voor wit/parelmoer engelen haar gaan. Wat sommige zeggen. Over een jaar heb je weer spijt dat hij wit gespoten is.
Alle reacties Link kopieren
En volgend jaar moeten de kerstbomen paars zijn, het jaar erop rood met gouden stippeltjes, en dan weer een echte kerstboom.

Ga eens nadenken wat je wilt. En wat je budget is voor de kerst. Zijn de kerstversieringen voor jou erg belangrijk en heb je een groot budget dan koop je toch een nieuwe boom. Zo niet, waardeer de spullen die je hebt, en koop elk jaar een paar nieuwe dingen erbij. Eventueel in de uitverkoop na de kerstdagen.

Persoonlijk geef ik mijn geld liever aan andere dingen uit
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
06-12-2018 11:23
En volgend jaar moeten de kerstbomen paars zijn, het jaar erop rood met gouden stippeltjes, en dan weer een echte kerstboom.

Ga eens nadenken wat je wilt. En wat je budget is voor de kerst. Zijn de kerstversieringen voor jou erg belangrijk en heb je een groot budget dan koop je toch een nieuwe boom. Zo niet, waardeer de spullen die je hebt, en koop elk jaar een paar nieuwe dingen erbij. Eventueel in de uitverkoop na de kerstdagen.

Persoonlijk geef ik mijn geld liever aan andere dingen uit
Ik wil hier toch een kanttekening bij zetten hoor. Een trendy kerstboom hoeft niet duur te zijn. Ik heb dit jaar 20 euro uitgegeven en mijn knuffels die ik al had in de kerstboom erbij gegooid en iedereen denkt dat ik een super trendy boom heb.

Dus het is ook wel een kwestie van creatief zijn.

Als je graag een witte boom wilt, kun je ook bij de kringloop kijken bijvoorbeeld, en een nepboom van daar wit spuiten. Afhankelijk van de decoratie zie je toch al een stuk minder wat voor kwaliteit je nepboom is. (Dat hij nep is blijf je in mijn ogen toch altijd wel zien).
Alle reacties Link kopieren
De Nederlands economie zal jullie dankbaar zijn
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 16:33
99.10% gewijzigd
Dat versierd opbergen snap ik nooit. Het leuke van een kerstboom vind ik juist het optuigen met elkaar!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-12-2018 12:57
Dat versierd opbergen snap ik nooit. Het leuke van een kerstboom vind ik juist het optuigen met elkaar!
en ook zo'n gedoe met naar boven brengen en naar beneden halen :O
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-12-2018 12:57
Dat versierd opbergen snap ik nooit. Het leuke van een kerstboom vind ik juist het optuigen met elkaar!
ja ik snap het ook niet, wordt alles wat erin hangt dan niet stoffig en muf?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Spuitsneeuw niet te laag spuiten ivm peuter maar daar misschien wat meer witte slingers of van die witte pluizenbollen in doen.
gizzmo-returns schreef:
06-12-2018 12:57
Dat versierd opbergen snap ik nooit. Het leuke van een kerstboom vind ik juist het optuigen met elkaar!
Ik heb dat dus totaal niet. Ik vind een mooie kerstboom heel erg mooi maar het versieren op zich is niet mijn ding. Ik ga me altijd ergeren, zeker als het "met elkaar" moet. Vroeger thuis was iedereen ook altijd stikchagrijnig wanneer de kerstlampjes uit de war gehaald moesten worden.
Verder is het geen supergrote boom dus 2 trappen op gaat prima. De zolder is groot en tevens gedeeltelijk mancave dus qua mufheid komt het ook helemaal goed. Hij ziet er helemaal prima uit nog
Kerstlampjes berg ik opgevouwen op met een dik postelastiek erom. Dan gaat het niet in de knoop en kun je direct beginnen.

Ik houd ook van het versieren.
Tiana_76 schreef:
06-12-2018 14:29
Kerstlampjes berg ik opgevouwen op met een dik postelastiek erom. Dan gaat het niet in de knoop en kun je direct beginnen.

Ik houd ook van het versieren.
Ik rol ze om een stuk karton! Werkt ook goed.

Ik begin altijd met lichtelijke huivering aan de lampjes omdat mijn ex er gerust 2 uur lang ruzie mee aan het maken was en mijn advies nooit aan wilde nemen, maar ik heb ze er zelf binnen 10 minuten inzitten en rol ze in januari weer om hetzelfde karton. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
06-12-2018 15:26
Ik rol ze om een stuk karton! Werkt ook goed.

Ik begin altijd met lichtelijke huivering aan de lampjes omdat mijn ex er gerust 2 uur lang ruzie mee aan het maken was en mijn advies nooit aan wilde nemen, maar ik heb ze er zelf binnen 10 minuten inzitten en rol ze in januari weer om hetzelfde karton. :cheer:


Hier ook, of op een lege keukenrol. I :heart: lichtjes :)

De andere versiering gaat trouwens gesorteerd per soort en kleur in ziplockzakken en dan alles samen in (een paar) curverbakken met deksel.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-12-2018 11:23
En volgend jaar moeten de kerstbomen paars zijn, het jaar erop rood met gouden stippeltjes, en dan weer een echte kerstboom.

Ga eens nadenken wat je wilt. En wat je budget is voor de kerst. Zijn de kerstversieringen voor jou erg belangrijk en heb je een groot budget dan koop je toch een nieuwe boom. Zo niet, waardeer de spullen die je hebt, en koop elk jaar een paar nieuwe dingen erbij. Eventueel in de uitverkoop na de kerstdagen.

Persoonlijk geef ik mijn geld liever aan andere dingen uit
Maar dan moet je dus eigenlijk nu al weten wat voor boom je volgend jaar wil. :P
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Lampjes opbergen.
Het snoer in de hand nemen zodat het lichtje boven je vuist uit komt. Het volgende lampje onder je vuist laten hangen. Het stukje snoer naar het volgende lampje weer in je vuist nemen, lampje er boven, volgende er onder etc etc. Het stuk snoer tot de stekker kun je dan om het bosje heen winden
Afbeelding
GinnyJones schreef:
06-12-2018 14:25
Ik heb dat dus totaal niet. Ik vind een mooie kerstboom heel erg mooi maar het versieren op zich is niet mijn ding. Ik ga me altijd ergeren, zeker als het "met elkaar" moet. Vroeger thuis was iedereen ook altijd stikchagrijnig wanneer de kerstlampjes uit de war gehaald moesten worden.
Verder is het geen supergrote boom dus 2 trappen op gaat prima. De zolder is groot en tevens gedeeltelijk mancave dus qua mufheid komt het ook helemaal goed. Hij ziet er helemaal prima uit nog
Maar je hebt een peuter schrijf je, wat is er nou leuker om dit samen te doen?
Ik heb alleen maar goede herinneringen aan het samen optuigen van de kerstboom thuis, als kind.
Alle reacties Link kopieren
Witte latex of acrylverf heb ik geprobeerd; dat werd niet mooi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Overigens lijken kunstbomen veel mooier online dan in het tuincentrum. De plaatjes hebben niets met de echte boom in de doos te maken. Dat is alleen maar reclame.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wit is helemaal uit. De groene boom is hip.
gizzmo-returns schreef:
06-12-2018 12:57
Dat versierd opbergen snap ik nooit. Het leuke van een kerstboom vind ik juist het optuigen met elkaar!
Ik vind het vreselijk. Vind het zonde van mijn tijd. Ongelovelijk k werk. Dus ik snap het wel.

Het kan hier niet.. maar de lampjes laat ik er al 10 jaar in. :-D

Als ik geen gezin had had ik er geen een.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven