Schuytgraaf Noord of zuid (arnhem)

12-12-2018 11:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen verhuizen in de buurt van arnhem. Nu gaan we bij 2 woningen kijken. 1 in schuytgraaf zuid. Rondom fruitelers erf. Doet wat amsterdams aan.
En 1 woning in de buurt van binnenvaart in schuytgraaf Noord. Beide zijn iets van 13min lopen naar het winkelcentrum. Schuytgraaf zuid lijkt me wat bebouwder, maar mooier van bouwstijl. Schuytgraaf noord lijkt wat landelijker, dichterbij de rijn.
Ik vroeg me af, waar kun je nu beter wonen, noord of zuid? We vinden het prettig om tussen wat hoger opgeleide mensen te wonen en houden van een beetje een linkse sfeer. We komen vanuit de laar west en malburen en dat nooit meer...
Wie heeft tips. Thanks:)
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral erg ver van Arnhem af, heeft (beide varianten) niks met de stad te maken.
Erg vinex, en eerder d66/vvd, dan groen links


Voor linkse sfeer, kun je beter verder doorrijden en in Nijmegen gaan wonen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet te veel vasthouden aan het minder bebouwde bij noord. Ze blijven in de hele omgeving de komende jaren nog bouwen.

Ik vind zelf de huizen in zuid ook wat mooier.

Qua opleidingsniveau maken de twee wijken volgens mij weinig uit. Het lijkt redelijk verdeeld te zijn.

Ik weet niet hoe het met noord zit, maar wat ik in zuid wel een nadeel vind, is dat hier heel veel katten los lopen die je tuin vol schijten.
tiswa wijzigde dit bericht op 12-12-2018 11:36
14.99% gewijzigd
Blehhhhh..... verschrikkelijk Vinex, beide wijken. Waarom niet naar stadseiland? Daar wonen een hoop mensen die hun kinderen op de vrije school hebben zitten, links en hoogopgeleid
Tiswa schreef:
12-12-2018 11:34

Ik weet niet hoe het met noord zit, maar wat ik in zuid wel een nadeel vind, is dat hier heel veel katten los lopen die je tuin vol schijten.
Dat is in heel Arnhem een probleem, heel veel zwerfkatten.
Alle reacties Link kopieren
zusters schreef:
12-12-2018 11:37
Dat is in heel Arnhem een probleem, heel veel zwerfkatten.
Ah oke. Ik woon nog niet zo heel lang in Arnhem, maar in de Laar Oost was het niet zo erg als hier. Daar hadden beide buren wel honden, dus dat kan het verschil gemaakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
zusters schreef:
12-12-2018 11:35
Blehhhhh..... verschrikkelijk Vinex, beide wijken. Waarom niet naar stadseiland? Daar wonen een hoop mensen die hun kinderen op de vrije school hebben zitten, links en hoogopgeleid
Dat lijkt me weer wat afgelegen (cer lopen naar winkels en kaler...
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu in wageningen. Bij de uiterwaarden/rijn en de stad. We moeten in de vuurt van arnhem zuid wonen.
Arnhem noord kan ook, velp, oosterbeek, alle drie duur alleen.
Of huissen of schuytgraaf. In schuytgraaf krijg je meer huis voor je geld en we hebben 3 kinderen.
Ik ben alleen wel thuis. Dus moet ook niet te saai zijn...
Alle reacties Link kopieren
zusters schreef:
12-12-2018 11:35
Blehhhhh..... verschrikkelijk Vinex, beide wijken. Waarom niet naar stadseiland? Daar wonen een hoop mensen die hun kinderen op de vrije school hebben zitten, links en hoogopgeleid
Ken je de wijk goed? En wat maakt het verschrikkelijk?
MommyN schreef:
12-12-2018 20:00
Ken je de wijk goed? En wat maakt het verschrikkelijk?
Ja, heel Arnhem-zuid wel. Ik vind vooral dat het echt het stereotype Vinex-wijk is en je zit ver van de rest van Arnhem.
Lijkt me erg saai.

Wel zit er een winkelcentrum waar je alles wel hebt.
MommyN schreef:
12-12-2018 12:19
Dat lijkt me weer wat afgelegen (cer lopen naar winkels en kaler...
Je bent in 10 minuten in het centrum, meer leven en meer diversiteit. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Je zou ook Elst kunnen overwegen. Ligt tussen Arnhem en Nijmegen en dan zit je tenminste niet in die vreselijke Vinex troep.

Voor iemand die Wageningen gewend is zou ik trouwens eerder voor Nijmegen kiezen, zoals iemand hierboven ook aangaf.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Ik kijk nu ook in nijmegen! En in kamille en bakenhof
Alle reacties Link kopieren
Je bent zo in de stad hoor, zo afgelegen is het hier nou ook weer niet. Ik woon er al 12 jaar met veel plezier, ik vind Schuytgraaf net een klein dorp. De stad is 10 minuten met de auto of 20-30 minuten op de fiets. Elst is ook dichtbij. Driel heeft ook nog een mooie nieuwbouwwijk.

Er wordt wel nog heel veel gebouwd, maar er is een mooi winkelcentrum, 5 basisscholen, 2 dierenartsen, een benzinepomp, alles eigenlijk. Noord vind ik zelf wat leuker en ruimer opgezet, maar bv Buurt aan de Weide (bij de Total waar nu veel gebouwd wordt) vind ik ook leuk. Buurtjes die ik zelf niet zo snel zou kiezen: Singelkwartier, sommige delen van Bongeren, de Waarden. Vestingstad en Tuinstad zijn wel leuk, maar best dicht op elkaar gebouwd. Amerikaanse wijk is leuker in zuid.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik haak hier even op aan. Welke wijken in Arnhem zuid zijn leuk/ aantrekkelijk om te wonen? We zoeken een gezinswoning, leuke tuin en als het even kan een garage (of iets war erop lijkt). En verder een fijne buurt nabij groen.

Woon zelf al jarenlang in noord en vind het hier heel fijn, maar ben eigenlijk niet bekend met de wijken in zuid :)
envoi schreef:
14-12-2018 12:59
Ik haak hier even op aan. Welke wijken in Arnhem zuid zijn leuk/ aantrekkelijk om te wonen? We zoeken een gezinswoning, leuke tuin en als het even kan een garage (of iets war erop lijkt). En verder een fijne buurt nabij groen.

Woon zelf al jarenlang in noord en vind het hier heel fijn, maar ben eigenlijk niet bekend met de wijken in zuid :)
Vredenburg? Veel huizen met een garage en dicht bij het Immerloo park.
Sowieso de buurtjes rondom het park zijn goed toeven. Het Duifje vlakbij Huissen is ook een aanrader!
MommyN schreef:
12-12-2018 12:54
We wonen nu in wageningen. Bij de uiterwaarden/rijn en de stad. We moeten in de vuurt van arnhem zuid wonen.
Arnhem noord kan ook, velp, oosterbeek, alle drie duur alleen.
Of huissen of schuytgraaf. In schuytgraaf krijg je meer huis voor je geld en we hebben 3 kinderen.
Ik ben alleen wel thuis. Dus moet ook niet te saai zijn...
Huissen is van allemaal volgens mij zeer betaalbaar. Als je vinexwijken niet erg vindt, kun je woningen in de zilverkamp bekijken. Veel huis voor een stuk minder geld dan arnhem, velp en oosterbeek. Ook relatief dichtbij scholen en winkels. Huissen heeft een klein gezellig centrumpje voor winkelen en terrasje. Op fietsafstand van Arnhem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven